Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora 1,8 DID
Autor Wiadomość
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 04-10-2018, 18:42   

Hej napiszcie proszę jakie macie akumulatory w swoich 1.8 DiD z systemem AS&G i jak wam się sprawują. W najbliższym czasie chyba będę musiał kupić nowy i czytam że generalnie może być problem z doborem odpowiedniego akumulatora, sprzedawcy straszą że powinien być typu EFB mimo tego że się nie używa AS&G a także że powinno się go zaprogramować testerem żeby inteligentne ładowanie wiedziało że jest nowy akumulator o fabrycznej pojemności, z czasem ona się zmniejsza.

[ Dodano: 06-10-2018, 18:15 ]
Zakup nowego akumulatora czasowo odłożony, zaoszczędzone 1040 zł (oryginał w ASO), oddałem go do sprawdzenia do sklepu z akumulatorami, został tam doładowany i niby jest ok, apropo akumulator wg daty ma dokładnie 7 lat :shock: , jest typu EFB, oznaczenie na akumulatorze T-105, dedykowany do aut z systemem start stop, producent Shin-Kobe Electric Machinery Co.Ltd Made in Japan :D jak ktoś chce mieć spokój na długie lata to teraz wie co kupić ...
 
 
Majron 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DID 4WD RED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 36
Skąd: Gorzyce
Wysłany: 10-10-2018, 22:05   

ja do swojego 1.8DiD zamontowałem CENTRA FUTURA CA760
Już 2 lata minęło i nic złego się nie dzieje, system AS&G wyłączam zawsze po uruchomieniu silnika
_________________

 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 18-11-2018, 12:39   

zrobiło się zimno no i niestety trzeba było kupić nowy akumulator, wybór padł na Yuasa YBX5335 95Ah 830A, pasuje idealnie bez żadnych przeróbek, niestety nie jest rekomendowany do aut z systemem stop/start, jest to zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy z technologią wapniową, cena 500 zł, zobaczymy jak długo wytrzyma a i po telefonie do serwisu powiedzieli że wymiany akumulatora nie trzeba programować testerem
 
 
wic 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: Ruda
Wysłany: 03-04-2019, 12:58   

Po 8,5 roku użytkowania oryginalnego akumulatora zamontowanego w Mitsu 1.8 DiD nadszedł czas wymiany.
Przeszukałem forum, opinie, net.... i mogę podzielić się swoja wiedzą dla tych którzy będą szukać nowego aku do swoich ASX-ów.

Oryginalny akumulator montowany przez Mitsu to typ EFB.
ASO proponowało mi oryginał na 1050 zł z 10% zniżką.

Przy szukaniu aku powinno zwrócić się na dwie cechy akumulatora:
- powinien mieć długość około 300 mm
- słupki (głowice-bieguny) powinny wystawać ponad obudowę akumulatora

Zamienniki EFB jakie znalazłem i odpowiadają tym cechom to:
- YUASA YBX7335 (305 mm, wystające słupki)
- CENTRA CL954 \ EXIDE EL954 (306 mm, wystające słupki)

Chyba nie ma bo nie znalazłem zamienników AGM. Wszystkie akumulatory tego typu maja słupki biegunów schowane i są na równo z górną powierzchnia akumulatora. Jak koledzy wczesnej piszą może powodować problemy z zamontowaniem zacisków. Nawet rozmiary akumulatorów AGM są nie do końca optymalnej wielkości jaka pasuje do ASX. Na przykład CK700 ma długość 278 mm, a CK800 już 315 mm.
Oczywiście przy Deieselu jest zasada im większy tym lepiej (zima itp.). CK800 dało by się zamontować ale trzeba wyciągnąć oryginalne etui i plastikowa podstawkę akumulatora bo 315 mm prawdopodobnie nie wejdzie. No i trzeba jeszcze pamiętać o schowanych słupkach.

Ja ostatecznie zamówiłem CL954. Wymiary i kształt jak oryginał. No i najniższa cena. Jutro montaż :-)
 
 
camel88 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 61
Skąd: Konin wieś
Wysłany: 03-04-2019, 17:53   

wic z tego co widać po obrazkach to ten akumulator może nie pasować, daj znać jak poszło
 
 
wic 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 3
Skąd: Ruda
Wysłany: 05-08-2019, 16:29   

camel88 napisał/a:
wic z tego co widać po obrazkach to ten akumulator może nie pasować, daj znać jak poszło

Na necie sprzedawcy korzystają przy ofertach z zdjęć innych aku. np. CL700 CL800 lub EL700/800 Exide.
Jest to mylące.
CENTRA CL954 ma wystające słupki!
Jestem po montażu CL954 i wszystko idealnie pasuje. Spasowane co do mm (podstawka jak i etui). Jak oryginał :-) .
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 18-08-2019, 13:08   

Daj jakiegoś linka ja szukam do lancera 1.8 DiD ten sam silnik
_________________
pablo diablo
 
 
 
em_es 
Forumowicz

Auto: ASX'11 1.8DID 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2019, 12:52   

Tuborg TA600-400, polecony w lokalnym sklepie z aku. Produkt fabryki z Mielca, różnie "brandowany" zależnie od sieci sprzedaży. Wstawiony V 2018. Po 29kkm pół na pół miasto (5-10km max) i trasy A/S bez zastrzeżeń, na przeglądzie po roku użytkowania wszystkie parametry prawidłowe.

W drugim aucie - Yaris II 1.0 - rok temu wstawiłem model TG 540. Samochód użytkowany sporadycznie, na krótkich dystansach. Na przeglądzie spadek napięcia oczywiście wyszedł, ale niemal na poziomie auta używanego codziennie na krótkie dojazdy. Po podładowaniu parametry jak w nówce.

Bardziej niż sam model aku znaczenie miała dobra obsługa. Po pierwszej wizycie miałem bardzo mieszane uczucia, ale podczas drugiej była w sklepie pełna załoga i wybór aku + wymiana + pomiary wyszły bardzo sprawnie. Do tego po roku darmowe przeglądy ze sprawdzeniem ew. przebić na karoserii (Octavie i Superby z poprzedniej generacji miały ten problem w egzemplarzach z automatyczna klapą. W niektórych modelach problem kończył się dobiciem aku w miesiąc).

Poszukaj sklepu w okolicy z dobrymi opiniami i pojedz na wymianę, na pewno coś doradzą.
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22-10-2020, 15:31   

witam,
dlaczego skoro instrukcja obsługi zaleca do 1.8 DID z systemem AS&S akumulator o pojemność 72,8 Ah, to wszyscy piszecie że zakładacie 85 a nawet 90 Ah ??
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 27-10-2020, 17:28   

Ja mam akumlator oryginalny już ponad 10 lat w Lancerze 1.8 DID, doładowuje go zawsze przed zimą ale juz obserwuje ze czasem nieche zapalić po czym zapala odrazu.
widze ze wychodzi białuy proszek na nim, nie bede wiecej go ekplatował bo 10 lat to i tak długo a idzie zima nie che stanąć gdzieś wlesie bez możliwości odpalenia.

taki kupuje Banner Parametry:
Parametry:

Napięcie: 12 V

Pojemność: 95 Ah

Prąd rozruchowy:780 A

Biegunowość: prawy plus

Wymiary:

Długość: 362 mm

Szerokość: 175 mm

Wysokość: 190 mm

https://allegro.pl/oferta/akumulator-banner-power-bull-95ah-780a-amper-9097785432?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe+-+Układ+elektryczny,+zapłon&gclid=Cj0KCQjwit_8BRCoARIsAIx3Rj5mUbNZMda0401f6DBerfHvroUtKBz_rY8DnEM7dn2uWLSsPH-5sOsaAnIwEALw_wcB
_________________
pablo diablo
 
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 04-11-2020, 14:13   

I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?

i ps
ten BANNER to Kwasowo-ołowiowe a nie EFB/AGM
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 04-11-2020, 14:59   

kamil508 napisał/a:
I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?


Przecież to chyba logiczne że wieksza pojemność to w tym wypadku dłuższa ekspalatacja i lepszy start np w cieżkich warunkach zimowych gdzie pojemność spada

to może ci troche pomoże
https://www.elektroda.pl/...pic1552731.html
_________________
pablo diablo
 
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 04-11-2020, 17:22   

Ja bym się tak nie rozpędzał z tym większym. Auto projektowali inżynierowie a nie autorzy postów na elektrodzie. Wg mnie 10% większa pojemność akumulatora, od zalecanego przez producenta, to max).

A ten lepszy start, to akurat decyduje prąd rozruchowy a nie pojemność :)

Ja wiem że z większego nie wyleci ale bez przesady.
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 04-11-2020, 17:39   

kamil508 napisał/a:
Ja bym się tak nie rozpędzał z tym większym. Auto projektowali inżynierowie a nie autorzy postów na elektrodzie. Wg mnie 10% większa pojemność akumulatora, od zalecanego przez producenta, to max).

A ten lepszy start, to akurat decyduje prąd rozruchowy a nie pojemność :)

Ja wiem że z większego nie wyleci ale bez przesady.


Zrób jak uważasz, możesz nawet dać mniejszy niż fabryczny napewno bedzie startował, ja twierdze że akurat w naszych dieslach dobrze sprawdza sie wieksza pojemność, i to co było 15 lat temu niekoniecznie sprawdza sie dziś, Ja akurat czesto zostawiam samochód w górach w zimie, a tu ma znaczenie i pojemność i prąd
_________________
pablo diablo
 
 
 
mmossak 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 2010,ASX 1.8 DID 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2021, 14:17   

kamil508 napisał/a:
I ponowie pytanie: dlaczego 95Ah a nie jak podaje instrukcja 72,8Ah ?
idealny by był 74Ah (a max 80Ah), więc po co 95Ah ?



Podana w instrukcji pojemność akumulatora dotyczy rynku azjatyckiego.
Żeby porównywać pojemności akumulatorów muszą one być rozładowywane w takich samych warunkach. W Europie pojemność jest podawana dla 20 godzinnego prądu rozładowania, w Azji dla 5 godzinnego. Większy prąd rozładowania - mniejsza pojemność użytkowa.
Dlatego dla 73AH w instrukcji odpowiada 85Ah pojemności europejskiej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.