Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz czy warto?
Autor Wiadomość
Jacekjsz 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 9
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-01-2018, 23:04   

Witam,
Amstaf11 zaintrygowałeś mnie twoją butlą, mógłbyś wstawić jakieś fotki jak gazownicy rozwiązali jej montaż?
Moje doświadczenia z gazem:
- każdy serwis mówi że silnik nie jest przewidziany pod montaż LPG
- Clio - instalacja ELPIGAZ - bez usterek
- Honda Civic 1.6 - 2002 r., instalacja ELPIGAZ, przejechane powyżej 300 tyś - bez usterek z winy gazu (z poważniejszych napraw wymiana uszczelki pod głowicą około 200 tyś)
- Honda CRV III 2.0 - 2012, instalacja ELPIGAZ wstawiona po przejechaniu około 43 tyś. (czekałem na wygaśnięcie gwarancji), obecnie 108 tyś, bez usterek.
Obecnie planuję zakup Outlandera i zamierzam od razu wstawić instalację LPG.
Każdą instalację wstawiałem u tego samego "gazownika" w Miszewku pod Gdańskiem i nigdy na nim się nie sparzyłem, liczę że kolejna instalacja wstawiona u niego również będzie bezawaryjna.
Obecna CRV spala Pb:
- jazda na trasie, drogami woj. pomorskiego i warm/mazur - (bez klasy S7) standard 8,6 l (prędkość 80 - 110km/h), mój rekord 7,4 (ale była szklanka prędkość 60/80 km/h.
- jazda drogami klasy "S" - 10 l,
- autostrada - 11 (140 km/h) powyżej już tylko wir w baku.
Nie jeżdżę na tempomacie, on zwiększa spalanie.
- miejska 9,6 do 11 różnie to bywa.
spalanie gazu standardowo 20% więcej niż Pb.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 13-08-2019, 08:10   

Mam już przejechane ok 90 tyś 2.0 150 KM co najlepiej zrobić , wyregulować przed założeniem LPG ??
 
 
acent 
Forumowicz

Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 157
Skąd: szo
Wysłany: 13-08-2019, 08:48   

http://silesia-cars.pl/
Ja tam zakładałem - dowiesz się wszystkiego. Co więcej masz blisko.
_________________
Pozdr Acent
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-08-2019, 09:03   

Zawory pewnie masz regulowane manualnie więc na pewno warto sprawdzić luzy i ewentualnie wyregulować luz zaworowy.
Też polecam ten warsztat LPG, to świetni fachowcy.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
  Wysłany: 13-08-2019, 11:58   

A możecie polecić jakiś warsztat na Śląsku albo koło Otwocka by wyregulować zawory w Outku

[ Dodano: 20-08-2019, 16:37 ]
Zapisałem się na Wrzesień w ASO Zabrze koszt ok 550 zł. za regulację zaworów plus uszczelka przed planowanym założeniem LPG BRC. Jak zrobią to dom znać czy było warto robić regulacja i jak serwis w Zabrzu :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-08-2019, 16:56   

Nie zakładaj BRC bo będziesz żałował, lepiej coś polskiego z czym poradzi w razie czego wielu gazowników. Obecne sterownik BRC są poblokowane hasłem więc dostęp mają tylko autoryzowane warsztaty a z jakością usług tej sieci bywa bardzo różne więc jak gazownik się nie popisze to będziesz do końca na niego skazany. Obecnie polskie instalacje górują nad BRC czy inną włoszczyzną oraz ewentualny serwis jest znacznie tańszy.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 20-08-2019, 19:02   

No gaz montuja w EnergyGaz a nie w ASO , ASO regulacja zaworów , wienc tam chyba nie ma zabezpieczenia. Obecnie mom w Hyundaju 7 lat i zero problemu. Ale mom tyz wybór jakiś Polski składak KME NEVO
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-08-2019, 21:38   

Na temat tego konkretnego warsztatu jest wiele ciekawych opinii w sieci, jeszcze raz przemyśl tę decyzję, osobiście nie oddał bym tam auta. Teraz nie ma znaczenia czy to ASO montuje czy nie, sterowniki BRC z serii SQ32 są zablokowane a dokładniej, oprogramowanie do łączenia ze sterownikiem i regulacji.
KME Nevo to sterownik, z resztą bardzo dobry, na pewno lepszy od sterowników BRC. Ważne jeszcze jakie wtryski i reduktor i na prawdę nie ma znaczenia czy wszystko jest od jednego producenta czy nie.
Osobiście polecił bym sterownik taki jaki preferuje gazownik, wtryski pojedyncze co pozwala optymalnie je zamontować, Barracudy lub ACW03 lub Yeti. Reduktor KME Tur lub Magic 3.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 20-08-2019, 22:12   

Dziękuję za podpowiedz , no proponując zestaw : KME NEVO - Wtrysk Gazu IV generacja - system składający się z podzespołów Producentów liczących się na rynku LPG. Komputer KME Nevo, Reduktor KME Silver, wtryskiwacze BARRACUDA,
wielozawór Tomasetto, filtry LPG - Mimar.
Z warsztatem to jak z ASO każdy mo plusy i minusy co osoba to inaczej 😉
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-08-2019, 23:35   

Nie staram się przekonywać na siłę :) ale w gazie chobbistycznie siedzę około 10 lat i pewne pojęcie mam.
Zaproponowano Ci dość dobry zestaw tylko zmienił bym reduktor na wersję Tur bo to nowsza, prostsza i mniej kłopotliwa konstrukcja od Silvera choć Silver też zły nie jest :) Wtryski Barracuda nie są produktem KME a Alexa ale to bez znaczenia bo są bardzo dobre. Praktycznie ze wszystkimi sterownikami obecnymi na naszym rynku współpracują praktycznie wszystkie wtryskiwacze gazowe sprzedawane w Polsce więc spokojnie można mieszać każde wtryski z każdym sterownikiem. Nawet do BRC ludzie adaptują polskie wtryski głównie z powodów ekonomicznych bo oryginalne BRC to koszt około 1000zł za cztery sztuki gdzie Barracudy kosztują około 350.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-08-2019, 08:29   

plecho1 napisał/a:
Nawet do BRC ludzie adaptują polskie wtryski głównie z powodów ekonomicznych bo oryginalne BRC to koszt około 1000zł za cztery sztuki gdzie Barracudy kosztują około 350.

Plecho jesteś tego pewien?
Moj kuzyn ma włąsnie BRC i nie mogłem mu pomóc bo sie nie wepnę a prawdopodobnie sidaja mu wtryskiwacze.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-08-2019, 08:46   

Jeśli ma sterownik z serii SQ32 to się nie wepniesz, jak starszy to jak najbardziej się podepniesz tylko w BRC jest namieszane z oprogramowaniem bo jest wiele wersji programów do różnych sterowników. Interfejs wystarczy nawet zwykły WAG KKL taki jak do Miśków, kiedyś się takim łączyłem z jakimś chyba SQ24.
Ludzie do BRC zakładają ACW01, ACW02, ACW03, Barracudy, Hany. Bardzo często w tych instalacja nie stosuje się mapsensora bo do pracy nie jest konieczny ale do regulacji już tak. Nie musi być oryginalny bo BRC daje możliwość podpięcia się do mapa auta lub można założyć jakiś stary oplowski lub większość innych.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 21-08-2019, 11:33   

Mądrego to zawsze warto posłuchać 😉
odpsali mi że BRC 32 nie jest zablokowany ale ingerencja osób 3 to traci się gwarancja ( 2lata ) a kosz między BRC a tym składaniem to 100 zł.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-08-2019, 12:26   

Bo chyba trochę nieprecyzyjnie na początku się wyraziłem:) Sterownik sam w sobie zablokowany nie jest ale oprogramowanie do regulacji wymaga płatnej licencji i z tego co słyszałem, jak na razie nie ma możliwości podpiąć się inaczej niż w autoryzowanym serwisie lub u kilku gazowników nieautoryzowanych ale współpracujących z BRC. Jak wiem to nikomu prywatnie nie udało się.
 
 
dziambel04 
Forumowicz

Auto: Oudlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2019
Posty: 45
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 21-08-2019, 12:51   

Czyli zostana skazany na ich serwis po gwarancji , gorzej jak coś w trasie wyskoczy to szukać warsztatu z BRC , to tak ja ASO ino BRC instalują by ich odwiedzać jak się popsuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.