Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożysk w skrzyni Grandisa 2.4b
Autor Wiadomość
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-08-2019, 18:32   Wymiana łożysk w skrzyni Grandisa 2.4b

Witajcie,

[post zostanie zedytowany jak wygrzebie odpowiednie numery części i wkleję zdjęcia]

Miałem problem ze skrzynią w Grandku - na pierwszym, ewentualnie drugi biegu było słychać nie tyle szumy co raczej stukanie-chrobotanie, rytmiczne i głośne. Padła decyzja - robimy łożyska. Wszystko zrobione wraz z moim Tatą w Jego warsztacie samochodowym, więc miałem okazję całą naprawę oglądać i brać czynny udział gdzie tylko mogłem i potrafiłem. Tego posta piszę, ponieważ wcześniej szukając informacji na temat tej naprawy ciężko było znaleźć kompletny opis co i jak i czemu; więc dla potomności i może komuś się przyda.

Wymienione zostały łożyska wewnątrz skrzyni biegów - na obu wałkach (czyli 4szt.) oraz na mechanizmie różnicowym (2 szt.). Do tego łożysko oporowe, obicie tarczy sprzęgła nowymi okładzinami, uszczelniacze oraz oczywiście świeży olej do przekładni.

Wyciągnięcie skrzyni to było ok 3h - w moim przypadku utrudnione ponieważ nad/ obok skrzyni znajdowały się elementy świeżo założonego LPG, których nie ruszaliśmy. Wiadomo, koła półosie belka kilka poduszek, w tym jedna od góry - żeby się do niej oraz do linek, wysprzęglika itp dostać trzeba było wymontować aku z podstawą, obudowę filtra powietrza i parę drobiazgów. Jeszcze tylko parę śrubek i skrzynia wychodzi. Piszę skrótowo bo nie ma tam nic nadzwyczajnego.

Skrzynia trafia na stół do rozbiórki i tu pojawia się drobny problem. Jak właściwie ją otworzyć? Na obudowie skrzyni znajduje się plastikowo-metalowa zaślepka, której nie sposób zdjąć normalnie (jak znacie jakiś patent to dajcie znać proszę). Pod zaślepką natomiast znajduje się seger, który trzyma łożysko na wałku (czyli de facto wszystko). Ostatecznie zaślepka przebita i wyrwana gwałtem (dostępna w ASO na zamówienie z Holandii za 59zł), seger rozszerzony a skrzynia ładnie się otwiera. Żeby to miało sens, zaślepka musi być przebita na środku - jak uszkodzicie jej obwód to może później nie trzymać!!

Łożyska. Widać i czuć od razu, że hałasuje pierwsze łożysko na wałku sprzęgłowym, ale dla świętego spokoju będziemy wymieniać wszystko. Nie wszystkie da się wyciągnąć takimi ściągaczami jakie są, więc trochę tłuczenia przyrządami różnymi i w końcu się udaje. Dodatkowo jest problem z bieżniami łożysk w mech. różnicowym - kręcą się, więc trzeba je wklejać. (Wszystkie łożyska dostępne od ręki - Stożek Bielsko-Biała)

Dokładne numery z pudełek łożysk
Wałek pierwszy (sprzęgłowy) NSK B25-157A-A-CG14**UR 901 oraz NACHI 6206-2NSE9 C3 MTSRL! *180111
Wałek drugi NSK 30TM05NX2C3** UMEL 604 oraz KOYO 70591-1 S1702
Mechanizm różnicowy die sztuki takie same: KOYO HI-CAPLM501349LFT/57428(N) PZ I1802
Łożysko oporowe: Valeo 804095
Numer Mitsu zaślepki: MD 748139

Łożysko oporowe nie szumi i niby ok, ale jest suche jak pieprz, również idzie do wymiany. Docisk sprzęgła ok, tarcza trochę gorzej, więc jedzie do obicia (Aaronex Bielsko-Biała).

Wszystko to umyte, wyczyszczone, posmarowane i pogłaskane wraca do auta; kolejnych kilka godzin jest składane. Po zmontowaniu wkładamy wyklepaną i zasmarowaną silikonem zaślepkę, o której pisałem wcześniej i zalewamy świeżym olejem. Zaślepka wkrótce dojedzie z Holandii - żeby ją wymienić trzeba ściągnąć lewe koło i lewą osłoną silnika.

Auto już z cichutko pracującą skrzynią dziś wróciło grzecznie 250 km do domu.

Z pozdrowieniami

[jak pisałem wyżej, post zedytuje o zdjęcia i numery części]
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 16-08-2019, 23:19   

W skrzyni od Galanta tą zaślepkę można bez problemu wyjąć, i użyć ponownie wklejając ją na pastę uszczelniającą.
Widać Grandis ma tak samo spierdzieloną skrzynię jak i Galant :|
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-08-2019, 18:19   

owiecs napisał/a:
Dodatkowo jest problem z bieżniami łożysk w mech. różnicowym - kręcą się, więc trzeba je wklejać.
To fabryczne rozwiazanie bo skrzynia składana jest na tolerancji dodatniej, wiec ich wklejanie nie jest konieczne, konieczne zatem jest utrzymanie tolerancji scisku łozyska po jego wymianie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-08-2019, 21:40   

prostszym językiem proszę :)

chyba nie chcesz powiedzieć, że bieżnie mają się swobodnie kręcić??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-08-2019, 22:25   

Nie wiem co dla Ciebie jest niejasne, ale bieżnia nie bedzie sie obracac bo nie ma takiej opcji (mowie tu o stanie kiedy skrzynia jest w prawidlowy sposob złożona), gdyby sie obracała to chwila moment gniazdo w skrzyni byłoby wyslizgane i wyosiowane. Napisz lepiej w jaki sposób dobrałeś podkładke tolerancyjna pod zewnetrzny pierscien skoro wkleiłes go na klej?
Wszystkie informacje dotyczace tej skrzyni znajduja sie w instrukcji serwisowej.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JarekB 
Nowy Forumowicz

Auto: Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Radom
Wysłany: 23-10-2019, 09:53   

Witam, chciał bym się dowiedzieć jakie przebiegi wytrzymują łożyska i jaki jest koszt zakupu łożysk?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-10-2019, 14:12   

Zależy od użytkownika, ja mam 206.000km i jest OK. Inni mają nawet 300.000-350.000km, a są tacy, co mają problemy przy 180.000km. Trzeba zmieniać olej w skrzyni co 60.000km, albo co 5 lat, wtedy jest małe prawdopodobieństwo zużycia łożysk.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.