Filtr powietrza - układ dolotowy. |
Autor |
Wiadomość |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2018, 20:27
|
|
|
M4ci3X a ty masz 1.5 silnik? bo po oznaczeniu - 4A92 to 1.6 ale puszkę masz jak w 1.5/1.8 |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
M4ci3X
Forumowicz fotopstryk-sadysta

Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016 Posty: 136 Skąd: LLB
|
Wysłany: 25-04-2018, 00:31
|
|
|
tyku napisał/a: | M4ci3X, Widziałeś jak wygląda filtr K&N 33-2392
Spójrz na zdjęcie, a zrozumiesz dlaczego musi pasować.
|
ha, odpinanej ramki nie przyuważyłem albo nie rozumiałem... wymiar jest podany zawsze jeden, i widzę że to jest wyłącznie wymiar filtra a nie tej ramki... cóż, mój błąd i nie zadaję więcej głupich pytań przyznam bez bicia to pierwszy samochód jakim zacząłem wykazywać większe zainteresowanie niż lej benzynę, jak coś nie tak jedź do znajomego mechanika to pewnie przez to ale obiecuję się poprawić i edukować
Venom86 napisał/a: | M4ci3X a ty masz 1.5 silnik? bo po oznaczeniu - 4A92 to 1.6 ale puszkę masz jak w 1.5/1.8 |
1.6, najfajniejsze że wg VIN to 2010 końcówka roku a rejestrowany już jako 2011 i u niemca i u nas [edit] a jedna sprawdzarka VIN podaje że to 1.8 |
|
|
|
 |
Vashet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 18 Skąd: Biegun Polarny
|
Wysłany: 25-04-2018, 18:53
|
|
|
Czy ktoś z Was montował stożek do 1.8? Czy takie zestawy rura/fiiltr można nabyć do tego modelu?
Wiem, że są dostępne dedykowane zestawy KN, ale pomijając cenę podobno nie są w pełni plug and play z silnikiem 1.8. |
|
|
|
 |
waspus
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017 Posty: 21 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-05-2018, 22:39
|
|
|
Witam, zestaw K&N Typhoon 69-6544TS wmontowałem do swojego 1.8. Działać działa, dźwięk jest fajny i to był główny powód montażu. Problem jest z tym, że jest to produkt USA, a tam na rynku były silniki 2 i 2.4, toteż średnica rury dolotu jest za duża.
Sprawę te poruszał "vonmat" w 2016 i tutaj chciałem potwierdzić jego informację bo na niej oparłem swoje dostosowanie zestawu. Po zmniejszeniu średnicy wewnętrznej, "check engine" póki co mi się nie pojawił (a pojawiał się co kilkadziesiąt kilometrów).
Poniżej załączam zdjęcia mojej 'cepeli'.
Osobiście zamiast wyklejania taśmą wewnątrz, zwinąłem wykładzinę PCV grubości około 1.5mm i dociąłem koniec aby ładnie ułożył się przy przepływomierzu. Wymiar przed zwinięciem mniej więcej 30x30cm - koszt żaden, w Casto' ze ścinków zapłaciłem za to ok 1zł.
Redukcja średnicy z 59mm na 53mm jak w seryjnym. Zwinąłem i dociąłem na długość i średnicę. Jeden koniec jak widać naciąłem po skosie aby ładnie się ułożyło na zgięciu rury. Wkładkę wstawiłem pomiędzy stożek a przepływomierz.
Jeśli chodzi o spalanie po założeniu dolotu z filtrem to różnicy nie widzę - jest na tym samym poziomie.
 |
|
|
|
 |
Roguuu95
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Maj 2019 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2019, 11:36
|
|
|
Mam takie pytanko, czy niema żadnych negatywnych skutków użytkowania K&N? Czy to że za dużo idzie powietrza do silnika mu nie szkodzi właśnie na dłuższą metę? Silnik oryginalnie dostawał daną dawkę paliwa oraz powietrza, zwiększając mu przepływ powietrza a zostawiając pozostałe parametry wszystko nadal będzie okey, a to powietrze będzie odprowadzał płynnie i bez żadnych szkód dla silnika i turbiny? Mam 2.0 TDI. |
|
|
|
 |
GALAXY
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2010 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2019 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2019, 12:59 [CY3A 1.8] Filtr stożkowy
|
|
|
Cześć! Nie znalazłem takiego tematu na forum (jeśli taki już jest to mnie proszę poprawcie). Chciałbym założyć filtr stożkowy do swojego Lancera 1.8 143KM. Pytanie czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie? Jaki filtr? Ile mniej więcej cenowo wyniesie taka modyfikacja? Czy nie pojawią się jakiekolwiek problemy np związane z dostarczaniem powietrza do silnika?
Z góry dziękuję za pomoc, w internecie nie znalazłem zbyt wiele informacji o tym |
|
|
|
 |
Roguuu95
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Maj 2019 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-09-2019, 15:09
|
|
|
Jak koledzy wczesniej pisali przy dedykowanym K&N do lancera w silnikach 1.8-bezyna wywala blad mieszanki powietrza. Filtr jest dedykowany do 2.0 i 2.4-benzyny i 1.8 za duzo powietrza dostaje wedlug MAFa'a
Do Diesla nie ma K&N dedykowanego do Lancera (https://www.knfilters.com/). Storzek przy Dieslu tez raczej duzo nie da, jedynie dzwiek ale i tak przy klekocie niebedzie to jakeis "wow".
Checsz zwiekszyc osiagi w 2.0TDI to chip mapy. Masz wieksze srodki to wiekszy intercooler, turbo + strojenie. |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
|