Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza - układ dolotowy.
Autor Wiadomość
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-04-2018, 20:27   

M4ci3X a ty masz 1.5 silnik? bo po oznaczeniu - 4A92 to 1.6 ale puszkę masz jak w 1.5/1.8
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
M4ci3X 
Forumowicz
fotopstryk-sadysta


Auto: sprzedany wrak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2016
Posty: 136
Skąd: LLB
Wysłany: 25-04-2018, 00:31   

tyku napisał/a:
M4ci3X, Widziałeś jak wygląda filtr K&N 33-2392 :?:
Spójrz na zdjęcie, a zrozumiesz dlaczego musi pasować. :wink:
:roll:

ha, odpinanej ramki nie przyuważyłem albo nie rozumiałem... wymiar jest podany zawsze jeden, i widzę że to jest wyłącznie wymiar filtra a nie tej ramki... cóż, mój błąd i nie zadaję więcej głupich pytań :lol: przyznam bez bicia to pierwszy samochód jakim zacząłem wykazywać większe zainteresowanie niż lej benzynę, jak coś nie tak jedź do znajomego mechanika to pewnie przez to :D ale obiecuję się poprawić i edukować ;)

Venom86 napisał/a:
M4ci3X a ty masz 1.5 silnik? bo po oznaczeniu - 4A92 to 1.6 ale puszkę masz jak w 1.5/1.8

1.6, najfajniejsze że wg VIN to 2010 końcówka roku a rejestrowany już jako 2011 i u niemca i u nas [edit] a jedna sprawdzarka VIN podaje że to 1.8 :P
 
 
Vashet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '09 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 18
Skąd: Biegun Polarny
Wysłany: 25-04-2018, 18:53   

Czy ktoś z Was montował stożek do 1.8? Czy takie zestawy rura/fiiltr można nabyć do tego modelu?

Wiem, że są dostępne dedykowane zestawy KN, ale pomijając cenę podobno nie są w pełni plug and play z silnikiem 1.8.
 
 
waspus 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2017
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-05-2018, 22:39   

Witam, zestaw K&N Typhoon 69-6544TS wmontowałem do swojego 1.8. Działać działa, dźwięk jest fajny i to był główny powód montażu. Problem jest z tym, że jest to produkt USA, a tam na rynku były silniki 2 i 2.4, toteż średnica rury dolotu jest za duża.
Sprawę te poruszał "vonmat" w 2016 i tutaj chciałem potwierdzić jego informację bo na niej oparłem swoje dostosowanie zestawu. Po zmniejszeniu średnicy wewnętrznej, "check engine" póki co mi się nie pojawił (a pojawiał się co kilkadziesiąt kilometrów).
Poniżej załączam zdjęcia mojej 'cepeli'.

Osobiście zamiast wyklejania taśmą wewnątrz, zwinąłem wykładzinę PCV :D grubości około 1.5mm i dociąłem koniec aby ładnie ułożył się przy przepływomierzu. Wymiar przed zwinięciem mniej więcej 30x30cm - koszt żaden, w Casto' ze ścinków zapłaciłem za to ok 1zł.

Redukcja średnicy z 59mm na 53mm jak w seryjnym. Zwinąłem i dociąłem na długość i średnicę. Jeden koniec jak widać naciąłem po skosie aby ładnie się ułożyło na zgięciu rury. Wkładkę wstawiłem pomiędzy stożek a przepływomierz.
Jeśli chodzi o spalanie po założeniu dolotu z filtrem to różnicy nie widzę - jest na tym samym poziomie.






 
 
Roguuu95 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-07-2019, 11:36   

Mam takie pytanko, czy niema żadnych negatywnych skutków użytkowania K&N? Czy to że za dużo idzie powietrza do silnika mu nie szkodzi właśnie na dłuższą metę? Silnik oryginalnie dostawał daną dawkę paliwa oraz powietrza, zwiększając mu przepływ powietrza a zostawiając pozostałe parametry wszystko nadal będzie okey, a to powietrze będzie odprowadzał płynnie i bez żadnych szkód dla silnika i turbiny? Mam 2.0 TDI.
 
 
GALAXY 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2010 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 2
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 09-09-2019, 12:59   [CY3A 1.8] Filtr stożkowy

Cześć! Nie znalazłem takiego tematu na forum (jeśli taki już jest to mnie proszę poprawcie). Chciałbym założyć filtr stożkowy do swojego Lancera 1.8 143KM. Pytanie czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie? Jaki filtr? Ile mniej więcej cenowo wyniesie taka modyfikacja? Czy nie pojawią się jakiekolwiek problemy np związane z dostarczaniem powietrza do silnika?

Z góry dziękuję za pomoc, w internecie nie znalazłem zbyt wiele informacji o tym :(
 
 
Roguuu95 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2019, 13:13   

Tutaj masz cały temacik: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60207
 
 
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2019, 15:09   

Jak koledzy wczesniej pisali przy dedykowanym K&N do lancera w silnikach 1.8-bezyna wywala blad mieszanki powietrza. Filtr jest dedykowany do 2.0 i 2.4-benzyny i 1.8 za duzo powietrza dostaje wedlug MAFa'a

Do Diesla nie ma K&N dedykowanego do Lancera (https://www.knfilters.com/). Storzek przy Dieslu tez raczej duzo nie da, jedynie dzwiek ale i tak przy klekocie niebedzie to jakeis "wow".

Checsz zwiekszyc osiagi w 2.0TDI to chip mapy. Masz wieksze srodki to wiekszy intercooler, turbo + strojenie.
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.