Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
polerka lakieru
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 16-05-2007, 11:30   polerka lakieru

cieplej sie zrobilo, slonce za niedlugo na stale cieplem nas goscic bedzie, chcialem zrobis sobie polerke mojej lancy ( lakier - perła, mocno zmatowialy ) ... niemam sprzetu i szukam jakies alternatywy...
slyszalem o mleczku Presto ponoc dobre..
Czy wy macie jakies sposoby, czy lepiej zawiesc do lakiernika i zaplacic za pozadna polerke ( papier 2000 + maszyna polerska ) ? ile takowa moze kosztowac ?
czy polerka reczna ma wogole jakis sens ?

widzialem takie maszyny na necie do trzymania oburacz w cenie tak do 100 zl ... czy oplaca sie to kupic i tym zrobic ?


pasta tempo i reczna polerka odpada ... robilem juz na innym wozie
gra swieczki warta nie byla ...
moze wy macie jakies pomysly ?
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-05-2007, 15:14   

Cytat:
moze wy macie jakies pomysly ?


Maszyna do polerki-mozesz popytac wokol, czasem mozna tylko wypozyczyc za 20; 30 zl.
Pasta, np Farecla G3.
No i duzooo wody :)
i oczywiscie checi... Jak ktos ma czas i lubi takie rzeczy to mozna robic.
Ale na poczatek polecam potrenowac na czyms starym, np stare drzwi z auta itp.
Mozna przedobrzyc i zjechac lakier. Dlatego dla niewprawionych i bez czucia lepiej sobie probe zrobic.
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 17-05-2007, 16:44   

A co zrobic z metalikiem? W zeszlym roku szarpnalem sie na wosk, potem przez pol dnia go wciaralem i... zostaly matowe plamy, ktore potem jeszcze przez kilka myc sie utrzymywaly. Dopiero pozniej doczytalem, zeby do metaliku wosku nie stosowac.
Co sobie w takim razie wetrzec?
Czy moze lepiej od razu jechac na mechaniczne polerowanie?
_________________

 
 
 
 
japas
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2007, 17:59   

A gdzie to wyczytałeś? Na instrukcji od wosku czy w jakiejś gazecie. Jeśli w instrukcji to może ten wosk , który miałeś był do lakierów zwykłych.W poprednich samochodach zawsze stosowałem wosk na lakiery metaliki i efekt końcowy był imponujący. Zazwyczaj stosowałem woski lekko ścierne.
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 18-05-2007, 11:44   

Gdzies na necie to wyczytalem w jakims serwisie moto.
Czyli powiadasz, zeby do metaliku specjalny wosk dobrac? A masz jakas swoja ulubiona marke?
I pytanie nr. 2: nakladasz recznie czy polerka?
_________________

 
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2007, 11:54   

odnośnie techniki polerowania i tego jak sie to robi , dla laików oczywiście jest obecnie na TVN Turbo w TOOL BOX`ie mały przewodnik. Koleś prowadzący w całkiem przystępny sposób to przedstawia - technikę, oraz najczęstsze błędy, oraz typy preparatów.

chyba warte obejrzenia, ja się z tego sporo dowiedziałem i chyba niedługo sam spróbuję się pobawić.

pozdrawiam
yaro
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-05-2007, 16:21   

A istnieje jakiś specjalny środek do polerki lakieru akrylowego? Wiadomo jak czerwony akryl wygląda po 14 latach :?
 
 
komuso 
Nowy Forumowicz
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 28
Skąd: Legnica
Wysłany: 18-05-2007, 18:55   

Jeśli nigdy tego nie robiłeś to może lepiej daj sobie spokój i oddaj lakiernikowi. Jaśli chcesz jednak sam spróbować to wypożycz polerkę. Dobra w zakupie to wydatek od 400 w górę. Pastę do polerowania dostaniesz w mieszalniach lakierów. I jak ktoś wcześniej dobrze zauważył dużo wody do tego. Polerka musi być cały czas mokra. Samochód do polerowania dobrze umyj wcześniej. I uważaj żeby nie polerować za dużo w jednym miejscu bo przetrzesz lakier. Najłatwiej lakier uszkodzić na wszystkich załamaniach i rantach. Polerowanie pewnie zajmie Ci z pół dnia :) I jeszcze jedno. Jak skończysz dokładnie umyj samochód. Najlepiej na jakiejś ręcznej myjni jeśli nie masz myjki ciśnieniowej. Pasta jak zaschnie to zostawia białe plamy które trudno potem zmyć :)
Powodzenia
 
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 22-05-2007, 22:42   

Panowie polecam środek: http://moto.allegro.pl/it...kosc_z_usa.html

1. Myjemy autko prostym szamponem samochodowym bez żadnych dodatków.
2. Dokładnie spłukać oraz wysuszuć!!!!
3. Nakładamy środek czystą, miekką szmatką, tak by powstała lekka biała warstwa starając się robić ruchy niczym ślifierką oscylacyjną. UNIKAĆ SŁOŃCA!!!
4. czekamy z 20-30 minut zajmąjąc się wnętrzem lub kółkami
5. ścieramy powłoke delikatnie, można uzbroić się w plaka do plastików by szybko usunąc włosk z listew a zarazem nadać im połysk

EFEKT po 17 latach:



P.S.GALUŚ tatka rówież przechodzi zabieg odświeżający i ten środek spisuje sie bardzo dobrze.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2007, 23:13   

mouseman, na tym Lancerze jest lakier metalik czy akrylowy?
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 23-05-2007, 19:48   

Hugo, u mnie jest metalik
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 11:52   

mouseman napisał/a:
Hugo, u mnie jest metalik

jak masz oryginalny lakier to jest perlowy a nie metalik

a tu:

http://www.mitsubishi-gra...ghlight=polerka

moje polerowanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-05-2007, 16:27   

Krzyzak napisał/a:
jak masz oryginalny lakier to jest perlowy a nie metalik
To było do mnie czy do mouseman'a? Chyba do niego, CAO w pierwszych latach produkcji miały lakier akrylowy. Napewno :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24334
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-05-2007, 16:30   

to bylo do czlowieka-myszy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.