Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:33
[MSS ALL] SILNIK Apetyt na olej
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2019, 10:49   

One nigdy nie dymią, s łykają olej, nieraz spore ilości. U mnie w 1,6 przed liftem pod pokrywą zaworów czyściutko, ładny złoty kolor a mimo to po 5 000 km po zmianie oleju poziom jest już blisko minimum. Jeżdżę na Elf Evolution 700 10W40. Silnik pracuje na nim jak nowy, po zamknięciu maski w ogóle go nie słychać, przebieg 332 000 km.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 28-09-2019, 18:45   

Hugo spróbuj przejść na 5W40. Ja u siebie w SR20DEH miałem na początku 10W40, potem zmieniłem na 5W50 i łykało go mniej, potem na 5W40 i jeszcze mniej, ale łykał. Dymić nie dymił, nie znaczył też terenu, ale olej znikał.
W MSS 1.3, które ostatnio robiłem na początku było spoko, jakieś nieznaczne wartości brał, a potem lawinowo poszło i ogromne wartości już brał.

Z doświadczeń po moim SR20DEH i 4G13 które robiłem - jak nie puszcza bąków, świece czyste i kompresję trzyma, a olej znika, to pierścienie do roboty - wymiany. Trzeba odżałować te 800-1300zł (zależnie jakie komponenty - firmy i co wymieniamy, a co zostawiamy) i zrobić.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-09-2019, 11:40   

Janq, tak zrobię. Miałem kiedyś Mazdę 626 GE z silnikiem 2,0 16V FS, one miały spalanie oleju w standardzie :-) Kupiłem ja i na drugi dzień rano po odpaleniu zimnego silnika świata nie było widać. Zalany był olej Mobil 10W40. Poczytałem trochę na forum Mazdy, że musi być w niej olej 5W30 lub 5W40, wymieniłem jej olej na 5W40, chyba Carlube i na następny dzień po odpaleniu zero dymu :shock: I spalanie oleju zmalało, było praktycznie znikome. Ciekawa sprawa. Może w SS też tak będzie.
 
 
henio1112 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 49
Skąd: Nidzica
Wysłany: 30-09-2019, 15:42   

Dziś w swoim Misku dolalem 400-500 ml oleju i bagnet pełny, w takim wypadku spalanie oleju wychodzi mi około 100ml / 1000km

Czy to aż taka duża tragedia? Znajomy miał mazde premancy to musiał co 2 tygodnie bańke 5l kupywac bo tak mu pił, chłop się zdenerwował zrobił remont silnika i ma z glowy
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-09-2019, 18:08   

henio1112 napisał/a:
spalanie oleju wychodzi mi około 100ml / 1000km

Czy to aż taka duża tragedia?

Tragedia to nie jest, ale trzymaj rękę na pulsie i sprawdzaj stan oleju.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 30-09-2019, 19:11   

henio1112, jeszcze tragedii nie ma, ale pilnuj, bo z dnia na dzień może się zrobić 200 lub 300ml/1kkm a potem coraz więcej.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
henio1112 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 49
Skąd: Nidzica
Wysłany: 02-10-2019, 16:24   

W takim razie jaka alternatywa do castrola? Cena raczej do 200zl,slyszalem że dobre są valvoline, liquid moly, Millers albo motul.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-10-2019, 17:30   

Podstawa to brać z dużego sklepu moto, tak aby się nie naciąć.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 03-10-2019, 18:57   

Trochę z niedowierzaniem czytam o braniu oleju przez MSS, ale widocznie tak jest w niektórych egzemplarzach. Dziwię się dlatego, bo już ósmy rok jeżdżę na Castrolu Magnatec 10/40, wymieniam co 12 tys., NIE DOLEWAM WCALE! Od wymiany do wymianu spada mi tylko od maksimum do minimum na bagnecie. Może ten typ tak ma - silnik 1.3, 61 kW, podobno krótka seria robiona tylko dla Niemców.
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-10-2019, 20:02   

Przejechałem ok. 5000 km po wymianie oleju, dzisiaj sprawdzony stan i na bagnecie MIN. Dodałem 500 ml i jest prawie MAX, czyli tyle ile wlałem po wymianie. Olej ELF 10W40. Także pomiędzy wymianami łyknie ok. 1 litra oleju. Przebieg 334 000 km. Jak dla mnie bomba, ale następnym razem zrobię mu płukankę i wleje jakiś syntetyk 5W40 lub 5W30 na próbę.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 07-10-2019, 00:41   

Hugo, u nas w kraju ciężko o pełny syntetyk 5W30/40. W większości przypadków to są hydrokraki. Jak chcesz wiedzieć czy olej jest pełnym syntetykiem (PAO/estry) czy HC to sprawdź co ma bańka na etykiecie w DE lub JPN :]

Z mojego doświadczenia - silnik na oleju na PAO/estrach ładnie cicho i równo pracuje na wolnych i średnich obrotach, powyżej 3,5krpm robi się dużo głośniej. Na olejach HC (choć nie wszystkich) jest odwrotnie.....
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.