 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Chcę nabyć nowego Outlandera - mam pytania |
Autor |
Wiadomość |
piecho
Nowy Forumowicz Kopytko
Auto: ASX 2013 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-08-2019, 16:11 Chcę nabyć nowego Outlandera - mam pytania
|
|
|
Szanowni,
Moja przygoda z Mitsu trwa już od kilkunastu lat. Najpierw była Carisma, a ostatnio ASX. Jak na samochód za takie pieniądze jak go kupiliśmy, był prawie idealny (minus za wyciszenie). Inne marki, w moim budżecie (max. 120k), nie oferują chyba nic akceptowalnego, więc chcę nabyć Outlandera z najnowszej serii, nowego, 2.0 CVT, intense comfort. I tutaj, jak to zwykle bywa, pojawiają się pewne wątpliwości:
1) CVT - jak wygląda sprawa trwałości rozwiązania Mitsubishi? Chcę jeździć tym autem długo - ASX ma blisko 150k, tutaj chciałbym pojeździć do 200k. Głównie jeździmy po mieście lub w krótkie trasy.
2) CVT - jak wygląda sprawa obrotów przy prędkościach autostradowych? Chodzi mi o realne ok. 140km/h (czyli licznikowo pewnie ze 145-150)
3) CVT - jak wygląda spalanie? dużo jeździmy po mieści, a na okazjonalnych, acz dłuższych, trasach zakładam przelotowe 140 km/h. W prasie są jakieś straszliwe opinie o spalaniu w mieście powyżej 10l a na autostradzie około 13l. Prawda?
4) nawiew na tył - wiem, że w najnowszej iteracji wprowadzili kratki. Sprawdza się to?
5) moduł BT - czy działa bezproblemowo?
6) wyciszenie - jak to wygląda w najnowszych wersjach? czy jazda z prędkością przelotową po autostradzie nie powoduje wzrostu hałasu do nieakceptowalnych poziomów? (to był największy minus ASXa gdzie powyżej 110 było zbyt głośno)
7) wyciszenie - czy wersje wyposażenia różnią się tym elementem, czy wszędzie wsadzane jest to samo? Czy wyciszenie przyjeżdża gotowe w aucie czy dealerzy muszą w PL dodawać wyciszenie?
4WD - czy jest opcja jazdy 2WD i czy to w jakiś sposób nie odbija się na żywotności układu? czy to się przekłada na spalanie?
9) jak to auto sprawdza się przy mocniejszym obciążeniu tyłu? Chodzi mi o sytuacje wyjazdu wakacyjnego, gdzie zapakowuję bagażnik, a dodatkowo zakładam rowery na hak (~50kg)
10) jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie dachu? (jeżdżę z trumną i rowerem)
11) jaka jest prawdziwa pojemność bagażnika w wersji 5-osobowej? portale i prasa podają dane od 477 do 590
Z góry dzięki za opinie. |
|
|
|
 |
Brodzins
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Sie 2018 Posty: 358 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-08-2019, 07:01
|
|
|
Odpowiem na tyle pytań, na ile pozwolił rok jazdy i 25 Tyś km w tym czasie
Mój 2 latek.
2) CVT - jak wygląda sprawa obrotów przy prędkościach autostradowych? Chodzi mi o realne ok. 140km/h (czyli licznikowo pewnie ze 145-150)
Sprawa wygląda w mojej opinii bardzo dobrze.
Obroty to między 2.5 a 3 rpm . Na tempomacie bliżej dolnej wartości.
3) CVT - jak wygląda spalanie? dużo jeździmy po mieści, a na okazjonalnych, acz dłuższych, trasach zakładam przelotowe 140 km/h. W prasie są jakieś straszliwe opinie o spalaniu w mieście powyżej 10l a na autostradzie około 13l. Prawda?
Jest wątek o spalaniu. Niemniej wygląda to tak. Klima miasto korki 10l. Miasto bez korków, jazda rano bez klimy jakiś 7 do 7,5l.
Ale jedziesz jak znaki pokazują.
Autostrada przy 140 licznika... 10 z kawałkiem do 11,5 jak ma pod górkę
Czy prawda... zależy od nogi. Ja nawet 6,8l na setkę wykrecilem.... ale teraz jeżdżę normalnie...
5) moduł BT - czy działa bezproblemowo?
Żadnych problemów. Słucham audiobookow , Youtube, rozmawiam dużo... jest ok.
6) wyciszenie - jak to wygląda w najnowszych wersjach? czy jazda z prędkością przelotową po autostradzie nie powoduje wzrostu hałasu do nieakceptowalnych poziomów? (to był największy minus ASXa gdzie powyżej 110 było zbyt głośno)
Bardzo indywidualne pytanie. Jestem muzykiem i sadzę że cicho nie jest. Uciążliwe głosno również.
Czy dałbym parę tyś za wyciszanie? Nie. Nikt nigdy na hałas się nie skarżył.
4WD - czy jest opcja jazdy 2WD i czy to w jakiś sposób nie odbija się na żywotności układu? czy to się przekłada na spalanie?
Odpowiem na druga część pytania. w trybie Eco pali mniej niż w 4wd auto. Lock nigdy nie użyłem .
W Eco wydaje się słabszy, w auto lepiej jedzie, ale plus 1 litr do spalania.
9) jak to auto sprawdza się przy mocniejszym obciążeniu tyłu? Chodzi mi o sytuacje wyjazdu wakacyjnego, gdzie zapakowuję bagażnik, a dodatkowo zakładam rowery na hak (~50kg)
Cały czas jeżdżę zapakowany narzędziami tak że tył siedzi.
Jedzie tak samo. Spadek mocy pomijalny. Jak do tego dorzucę komplet pasażerów... staje się mułem dopóki nie rozpędzi się.
10) jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie dachu? (jeżdżę z trumną i rowerem)
Obciążenie będziesz miał na belkach do bagażnika.
Np. Co z tego że dach ma 120 jak belki 75kg ?
11) jaka jest prawdziwa pojemność bagażnika w wersji 5-osobowej? portale i prasa podają dane od 477 do 590
U mnie za mała:) denerwuja mnie plastikowe nadkola i durny wkład w podłodze. W końcu go usunę.
Z pojemnością w litrach jest jeden problem... można mieć 5 litrów wody w jednej bance I mordować się przy nalewaniu do szklanki, albo w butelkach po 0,5 I pić szybko i wygodnie.
Do mnie przemawia po prostu wizualizacja
Może coś pomogłem.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
piecho
Nowy Forumowicz Kopytko
Auto: ASX 2013 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2013 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2019, 10:18
|
|
|
dziękuję! zostało kilka pytań, jeśli ktoś by mógł odpowiedzieć - będę wdzięczny.
Natomiast co do OIII to byłem w weekend, przejechałem się, i w zasadzie jestem zdecydowany. Wyciszenie faktycznie nie powala ale nie jest również tragicznie. |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-08-2019, 10:35
|
|
|
2) jeśli dobrze pamiętam około 2500
3) jeżdzę praktycznie tylko 4wd auto: w mieście i na autostradzie raczej 11 (prędkość na autostradzie do 140), w trasie nie zszedłem poniżej 8 (prędkość 90-110). Duże znaczenie mają opony, na fabrycznych toyo r37 więcej mi palił niż na continental cross contact uhp, pomimo, że te drugie mają bieżnik bardziej "poza-asfaltowy".
5) raczej tak, ale jak chciałem, żeby było aktywne połączenie telefoniczne, ale bez media to się pogubił
6) zależy jaki masz punkt odniesienia i osobiste preferencje - ja nie narzekam
jest opcja jazdy 2WD i przekłada się na spalanie, jest też eco - użyłem raz czy dwa i mam dość, muł niesamowity.
9) poszukaj wątku o tym, kojarzę, że jest, użytkownicy wymieniali się doświadczeniami - w tym z wymianą sprężyn na twardsze i zdjęciami
11) wersja 5 osobowa 4WD wg katalogu to: Pojemność przestrzeni bagażowej (l): 477, Pojemność schowka pod podłogą bagażnika (l): 73. |
|
|
|
 |
piker
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross 2wd CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 147 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-08-2019, 12:03
|
|
|
Z własnego doświadczenia:
1. Nie mogę się wypowiedzieć
2. Ok 2500 obrotów
3. U mnie spalanie wygląda następująco: miasto ok 9 ale nie jeżdżę po mocno zakorkowanym, nigdy nie miałem ponad 10; trasa 90-110 7-8l, autostrada 140-150 do 10l. Jestem spokojnym kierowcą.
4. Nie wiem, nigdy z tyłu nie podróżowałem
5. BT działa OK. Może się to zmienić zależnie od telefonu.
6. Jak dla mnie jest cicho. Miałem też ASXa i Lancera, więc to jest mój punkt odniesienia.
7. Nie wiem, chyba raczej to samo.
8. Jest opcja jazdy 4wd eco. Ja tak jeżdżę jak warunki są sprzyjające (większość roku). I jest jakaś oszczędność na paliwie 0,5-1l.
9. Podróże w 5 osób i pełnym bagażnikiem znosi bez problemu. Nigdy nie miałem rowerów ani boxa.
10. -
11. Mniejsza wartość dotyczy opcji 7os, większa 5os (zamiast foteli w podłodze schowki, które można wyjąć). |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-08-2019, 17:26
|
|
|
1. Tego chyba na razie nie wiemy ale raczej nie słychać na forum by skrzynia była specjalnie awaryjna.
2. Po trasach ekspresowych i autostradach jeżdżę zazwyczaj z ustawionym tempomatem na 120 (realnie) czyli licznikowo więcej o ok. 8 km/ha. Obroty ok 2500 wycia nie słychać.
3. Spalanie miasto 9-9,5 do 10. Trasa zależy od wielu czynników. Obowiązuje jedna zasada im szybciej tym spalanie rośnie lawinowo. Dlatego ustawiam na 120/ha. Wtedy wychodzi ok 8 l.
4. U mnie nie ma nawiewu, nawiew ustawiam na szybę przednią, pasażerowie mówią że też czują obieg powietrza z tyłu.
5. BT ok. słucham książek, muzyki, rozmawiam, wybieram głosowo itp. telefon łaczy się bez problemu.
6. Uważam że wyciszenie jest na zadowalającym poziomie, tez miałem miałem Lancera i był to świetny bezproblemowy samochód z jedną wadą - wyciszenie. Tu jest skokowo lepiej, w sumie nawet bardzo ok.
7. nie wiem
8. nie sadzę żeby miało to jakieś znaczenie, z eco pali po prostu mniej kosztem wycięcia obrotów i klimy.
9. Nie zauważam problemów po obciążeniu tyłu przy komplecie pasażerów (nawet siedmiu) i trumną na dachu.
10/11 Mieściłem się w lancerze ze wszystkim przy dwójce dzieci, tu w ogóle nia mam problemu a wersja 7 osobowa ma mniejszy bagażnik.
Generalnie z samochodu jestem bardzo zadowolony kupiłbym go jeszcze raz (wersja 2019 jest jeszcze fajniejsza).
Jeśli jeździłeś ASX i byłeś zadowolony to tu twój poziom zadowolenia na pewno wzrośnie.
Ja gdy kupowałem Outlandera uważnie przepatrzyłem rynek i w tej cenie uważam, że nic lepszego bym nie kupił a już na pewno nic w wersji 7-osobowej i z automatem. |
_________________ Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/
Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
Kryzuu
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2019, 20:50 Re: Chcę nabyć nowego Outlandera - mam pytania
|
|
|
To auto dla spokojnych kierowców. Narzuca swoje zasady. Dla lubiących dynamiczną jazdę, może być frustrujące. Ja sobie chwialę.
piecho napisał/a: | Szanowni,
6) wyciszenie - jak to wygląda w najnowszych wersjach? czy jazda z prędkością przelotową po autostradzie nie powoduje wzrostu hałasu do nieakceptowalnych poziomów? (to był największy minus ASXa gdzie powyżej 110 było zbyt głośno)
|
Zwykle jeżdżę do 120km/h, bo przy wyższych prędkościach robi się jak dla mnie za głośno. Ale to kwestia indywidualna.
Mam wrażenie, że oryginalne opony letnie Toyo są dość głośne, ale nie mam jak tego sprawdzić. Mam model z 2016. |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 04-09-2019, 23:22 Re: Chcę nabyć nowego Outlandera - mam pytania
|
|
|
[/quote]
Zwykle jeżdżę do 120km/h, bo przy wyższych prędkościach robi się jak dla mnie za głośno. Ale to kwestia indywidualna.
Mam wrażenie, że oryginalne opony letnie Toyo są dość głośne, ale nie mam jak tego sprawdzić. Mam model z 2016.[/quote]
Ja raczej nie przekraczam 120 ze względu na lawinowy wzrost spalania, a te opony faktycznie głośne, na zimowych jest ciszej (Falken) Przy 140 hałas jest dla mnie akceptowalny. |
_________________ Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/
Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
Eskulap
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 14 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 02-10-2019, 16:08
|
|
|
Czy ktoś orientuje w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego nowego Outlandera? Jeśli ktoś to już ogarniał to jaki jest koszt całego zabiegu? I ogólnie jak bardzo narażony jest na rdzę nowy Outlander? |
|
|
|
 |
arokub
Forumowicz
Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 157 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
|
|