Centralny Zamek z Pilota - Pytania |
Autor |
Wiadomość |
DamianNL
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2006 1.6PB+LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2019, 01:10 Centralny Zamek z Pilota - Pytania
|
|
|
Witam szanownych forumowiczów.
Drogą kupna stałem się posiadaczem Mitsu Lancera kombi z 2006r.
Niestety do samochodu otrzymałem jeden tylko kluczyk.
O ile dorobienie go to kwestia 250zł i godzinka roboty, to centralny z pilota przysparza mi bezsenności.
Po konsultacji z serwisem Mitsu, doszedłem do wniosku iż w moim aucie nie było oryginalnego sterowania pilotem do obsługi centralnego zamka. Działa on jedynie z kluczyka.
Kupiłem sterownik polskiego producenta i przymierzam się do jego instalacji. Chęci są ale brak jest wiedzy co i jak z czym pokutować. Chcę aby było podpięte zgodnie z normami bezpieczeństwa etc.
Czy ktoś z Was przechodził już montaż czegoś takiego i zechce się wypowiedzieć?
Oto sterownik https://www.proxima.pl/produkt/srpi-mini/
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2019, 09:06
|
|
|
Musisz skonfigurować ten sterownik do sterowania masą bo taki typ sterowania jest w Twoim aucie. Następnie musisz odnaleźć w instalacji auta dwa przewody sterujące oryginalnym zamkiem centralnym, kiedy do jednego dotkniesz masą to zamek się zamknie a jak do drugiego to zamek się otworzy. Najszybciej znajdziesz je w miejscu przejścia z drzwi kierowcy do kabiny na lewym słupku. Pod te dwa przewody podpinasz odpowiednio przewody sterujące od kupionego sterownika. Następnie podpinasz się pod zasilanie, przewód masowy pod masę auta a przewód plusowy najlepiej pod obwód oryginalnego centralnego zamka aby i ten nowy sterownik był zabezpieczony tym samym bezpiecznikiem co oryginalny centralny. Takie podpięcie przewodu plusowego nie jest jednak konieczne bo sterownik ten zabezpieczony jest swoim bezpiecznikiem więc wystarczy abyś podpiął go pod np przewód idący do stacyjki na którym zawsze jest napięcie +12V. Opcjonalnie możesz podłączyć sygnalizację kierunkami jeśli ta opcja nie działa kiedy auto zamykasz i otwierasz kluczykiem. Najczęściej tych przewodów od kierunkowskazów szukam przy manetce - przełączniku kierunkowskazów. Diody sygnalizacyjnej nie musisz montować, sterownik będzie działał i bez niej. |
|
|
|
 |
DamianNL
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2006 1.6PB+LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2019, 09:30
|
|
|
Dziękuję, już jakiś obraz tego mam. Z początku planowałem podpiąć się przewodami bezpośrednio pod rygiel w drzwiach kierowcy i tam też ukryć całą zakupioną centralkę.
Skoro sterowanie jest u mnie minusem to jak mam skonfigurować moją centralkę? Ze schematu nie wiele wiem. Oto on:
https://www.google.com/se...W3mzPu_26LnuCM:
Jest to mój drugi Lancer kombi, ale ten poprzedni był 2.0 +LPG ale miał pilot od sterowania wbudowany w kluczyk, a ten obecny ma kluczyk bez żadnych przycisków. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2019, 09:58
|
|
|
Przewody Biały i biało czarny łączysz z przewodem masowym sterownika (czarnym). Przewód żółty jest sterującym zamykającym a żółto-czarny sterującym otwierającym. Najlepiej takie urządzenia podpinać przy skrzynce z bezpiecznikami nad nogami kierowcy bo znajdziesz tam wszystkie potrzebne przewody. W drzwiach też można jak są tam przewody zasilające i sterujące jak np. w Fabii ale jeśli czegoś brakuje to bez sensu jest tam przeciągać te przewody z kabiny. |
|
|
|
 |
DamianNL
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2006 1.6PB+LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2019, 10:05
|
|
|
Super. Strasznie Ci dziękuję, bo oto mi chodziło z tym schematem. W weekend będę podpinać.
Ale w sumie i tak łatwiej chyba zlokalizować przewody Otwórz/Zamknij zdejmując boczek drzwiowy i tam podejrzeć kolor przewodów przy tym ryglu niż dziurawić całą wiązkę pod tą nakładką progową?
A lokalizacja przewodów kierunkowskazów analogicznie po zdjęciu tylnej lampy? |
Ostatnio zmieniony przez DamianNL 08-10-2019, 10:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2019, 10:26
|
|
|
Oczywiście najlepiej sprawdzić. nie wiem jak jest w tym aucie bo podpinałem takie sterowniki tylko w dwóch Carismach ale albo 5 przewodów idzie do siłownika zamka albo tylko 2 a wtedy 3 dodatkowe do bębenka kluczyka. Dwa przewody, często grubsze, to zasilanie siłownika i te Cię nie interesują. Ważne dla Ciebie są dwa z tych trzech pozostałych, aby się upewnić który odpowiada za zamykania a który za otwieranie weź kawałek przewodu, jeden koniec podepnij pod masę auta ale najlepiej dla bezpieczeństwa przez jakiś bezpiecznik o jak najmniejszej wartości. Najlepiej mniej niż 5A i dotykaj nim do jednego i do drugiego, trzeci top będzie masa więc na nim nie będzie żadnej reakcji. Jak zamek się zamknie lub otworzy to jest to czego szukasz. |
|
|
|
 |
DamianNL
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2006 1.6PB+LPG
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 08 Paź 2019 Posty: 10 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-10-2019, 10:30
|
|
|
Super. Dziękuję |
|
|
|
 |
|