Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydraulika
Autor Wiadomość
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 05-11-2019, 11:45   Hydraulika

Witam

Czy jest tutaj jakiś spec od hydrauliki?
Konkretnie chodzi mi o problemy z naczyniem zbiorczym CWU itp.
Miałem ostatnio małą awarię, rozerwało mi CWU, zalało kawałek piwnicy.
Prawdopodobnie brakuje mi zaworu bezpieczeństwa, ale chcę to skonsultować z kimś kto ma faktycznie o tym pojęcie.
Piec gazowy Vailanta z zasobnikiem na wode 120l.
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2019, 20:55   

Pytaj Tomku, numer masz :)
Zjadłem zęby na piecach Vaillant a skrótowa odp. na twoje pytanie to tak, powinieneś mieć zawór bezpieczeństwa, w przypadku zasobnika jak i samej instalacji grzewczej z reguły ustawiony na 3bary.
Vaillant oferuje gotowe grupy bezpieczeństwa, jeśli masz samoróbkę to ktoś o tym musiał zapomnieć, powinny być 2 zawory - na wodę z sieci (z reguły na 7bar ustawiony) i na obieg w kotle, 3 bary. Ten ostatni tuż pod odpowietrznikiem pionu.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-11-2019, 09:33   

Ja nie mam gazu ale mam ogrzewanie z wymiennikiem i też mam naczynie przeponowe.
Pod nim mam zawór bezpieczeństwa chyba włąsnie na około 3bar, musiał bym sprawdzić.
Jak nabijałem wodę z sieci i było wiecej to zaczynało cieknąć.
Zwykle trzymam na podłogówce i grzejnikach około 1.8 bar.
W naczyniu chyba mam napompowane koło 1.2 aby było nadcisnienie i miejsce na prace układu.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-11-2019, 12:47   

Marcino napisał/a:
W naczyniu chyba mam napompowane koło 1.2
fabrycznie dla grzania gazem jest 0.8 do 1.0 - edit: mierzy się przy braku wody w obiegu grzewczym!
jak się coś dzieje, to tam na końcu jest zwykły wentyl samochodowy :)
a ciśnienie w układzie oczywiście powinno być dobrane do wysokości podnoszenia, więc 1.8 to masz bardzo dużo wg mnie, ja ustawiam na 1.2-1.5 i w momencie gdy kocioł zaczyna grzać to i tak skacze od +0.1 do 0.3 (a czasem więcej jak temp. zasilania jest naprawdę wysoka, powyżej 65° - co zdarza się bardzo rzadko)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-11-2019, 13:52   

No jakos tak mam. Ale spróbuje obniżyć może aby nie obciażać układu .

Dla solarów np musi być wiecej wtedy lepej działa.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.