 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Hydraulika |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2019, 20:55
|
|
|
Pytaj Tomku, numer masz
Zjadłem zęby na piecach Vaillant a skrótowa odp. na twoje pytanie to tak, powinieneś mieć zawór bezpieczeństwa, w przypadku zasobnika jak i samej instalacji grzewczej z reguły ustawiony na 3bary.
Vaillant oferuje gotowe grupy bezpieczeństwa, jeśli masz samoróbkę to ktoś o tym musiał zapomnieć, powinny być 2 zawory - na wodę z sieci (z reguły na 7bar ustawiony) i na obieg w kotle, 3 bary. Ten ostatni tuż pod odpowietrznikiem pionu. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2019, 09:33
|
|
|
Ja nie mam gazu ale mam ogrzewanie z wymiennikiem i też mam naczynie przeponowe.
Pod nim mam zawór bezpieczeństwa chyba włąsnie na około 3bar, musiał bym sprawdzić.
Jak nabijałem wodę z sieci i było wiecej to zaczynało cieknąć.
Zwykle trzymam na podłogówce i grzejnikach około 1.8 bar.
W naczyniu chyba mam napompowane koło 1.2 aby było nadcisnienie i miejsce na prace układu. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2019, 12:47
|
|
|
Marcino napisał/a: | W naczyniu chyba mam napompowane koło 1.2 | fabrycznie dla grzania gazem jest 0.8 do 1.0 - edit: mierzy się przy braku wody w obiegu grzewczym!
jak się coś dzieje, to tam na końcu jest zwykły wentyl samochodowy
a ciśnienie w układzie oczywiście powinno być dobrane do wysokości podnoszenia, więc 1.8 to masz bardzo dużo wg mnie, ja ustawiam na 1.2-1.5 i w momencie gdy kocioł zaczyna grzać to i tak skacze od +0.1 do 0.3 (a czasem więcej jak temp. zasilania jest naprawdę wysoka, powyżej 65° - co zdarza się bardzo rzadko) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-11-2019, 13:52
|
|
|
No jakos tak mam. Ale spróbuje obniżyć może aby nie obciażać układu .
Dla solarów np musi być wiecej wtedy lepej działa. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|