Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 04-11-2019, 09:04   

pavulon666 napisał/a:

Podczas zakupu palił się check engine, auto w początkowej fazie po uruchomieniu auto lekko nierówno chodziło. Błąd został odczytany ( wypadnie zapłonu na pierwszym cylindrze) skasowany i nie wrócił. Bo nie wraca na rozgrzanym silniku - o czym właściciel na pewno wiedział. Padły zapewnienia że to świece przewody. Właściciel stwierdził że ten check to jakiś przypadek etc .... auto ostatni tydzień stało , coś z zapłonem bzdurka, przewody ... obecność tego błędu nie jest normą ... Tymczasem po zakupie już na drugi dzień okazało się że check to stały bywalec w tym aucie, i zawsze startuje z nierówną pracą silnika. Zwyczajnie poprzedni właściciel chciał się pozbyć problemu.
Co prawda trochę mi zajęło potwierdzenie że to głowica,
Auto było u 2 elektryków , początkowo szukałem przyczyny w elementach związanych z zapłonem.


Nie chciał bym Cię straszyć, ale z podobnym objawami kupiłem CZT... podczas oględzin nie chciało mi się mierzyć kompresji, mimo, że miałem wszystkie narzędzia. Byłem przekonany, że to świeca/cewka - 4G15T raczej odporne są na wypalanie gniazd itp. Prawda okazała się nieco inna - po wymianie świec, podmianie cewek miejscami itp sprawdziłem kompresję zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Następnym krokiem było zdjęcie głowicy i oddanie jej do speców od głowic - bardzo szybko okazało sie, że nie dość, że na każdym garze gniazda i zawory są już mocno zużyte, to na pierwszym garze pod gniazdem wydechowym głowica była pęknięta. To było przyczyną braku kompresji.
Niestety, dostanie używanej głowicy do 4G15T graniczy z cudem - toteż zdecydowałem się na zakup całego słupka. Regeneracji mojej głowicy była możliwa, ale ekonomicznie nie uzasadniona, poza tym spawana głowica - no sam widzisz jak to brzmi.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-11-2019, 09:37   

MitsuGo napisał/a:
Pewnie nie każdy :oops: . Czy próba na zimno i kompresja obniżona o 5 może być mało wiarygodna ?


Są katalogi warsztatowe gdzie są podane tolerancje przy próbach ciśnienia. Nie wiem jak to wygląda w 4g63
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, Mazda 2 DJ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 371
Skąd: z PL
Wysłany: 04-11-2019, 10:03   

Hmm... Z drugiej strony jeśli na pozostałych cylindrach kompresja wychodzi poprawnie na zimno (uwzględniając tolerancję od temperatury z katalogów)
to niby dlaczego tylko na jednym cylindrze miałoby być inaczej gdy silnik jest sprawny.
Nie ma tu raczej znaczenia czy to będzie 4G63, 4G92, 4G15T lub inny.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-11-2019, 11:33   

Być może przyczyna jest w tym co pisał W@sio, i po rozgrzaniu silnika uszczelnia się na tyle że ciśnienie wraca.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 04-11-2019, 16:30   

Spróbuj zalać ten cylinder naftą i pozostaw na noc. Robiłem kiedyś Astrę która miała podobnie plus branie oleju na jednym cylindrze. Zrobiłem głowicę a cylindry zalałem naftą. Na cylindrze który brał olej i maił niskie ciśnienie nafta zleciała w oczach. Dolałem pewnie z 5 razy i po każdym dolaniu coraz dłużej się utrzymywała w tym cylindrze aż pozostała już przez całą noc. Po tym zabiegu próba jak jest dobrze to olej do zlania i wymiana.
 
 
pavulon666 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 136 KM 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2019
Posty: 6
Skąd: Rumia
Wysłany: 09-12-2019, 11:10   

Dzięki wszystkim za rady.
Chciałem z tego miejsca podziękować szczególnie koledze LukasiusPomorze za poświęcenie czasu, podjechanie do mnie. Razem wspólnie pomierzyliśmy raz jeszcze ciśnienie na cylindrach, na zimnym i ciepłym silniku zrobiliśmy próbę olejową - po której ciśnienie nie wzrosło , ogólne oględziny ...
Niestety, nie jest to błahy temat i auto z końcem roku trafi na kompletną rozbiórkę do mechanika :(
_________________
Outlander 2.0 136 KM 2007r.
Instalacja LPG Vialle
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.