Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju a branie oleju .
Autor Wiadomość
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21-01-2020, 18:30   Zmiana oleju a branie oleju .

Witam ponawiam temat brania oleju w Lancer 1.6 . Prosze o konkretne odpowiedzi zjakiego oleju na jaki przeszliscie i jakie byly efekty. Moj obecnie bierze ok 1L na 1000 km ,jezdze na Mobilu 10W30 .Dzieki za odp. pozdrawiam.
_________________
Dobson
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2020, 19:41   

dobson21 napisał/a:
Moj obecnie bierze ok 1L na 1000 km ,jezdze na Mobilu 10W30 .

Zmiana oleju raczej tu nie pomoże, no chyba że kupowałeś olej na bazarze :? .
Prawdopodobnie czeka cię remont silnika z wymianą pierścieni.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 22-01-2020, 11:19   

dobson21, Zgadzam się z bizi78,pewnie czeka cię remont.Litr na 1000km to bardzo dużo.Moje auto np.bierze 0,8l na 15tyś.
_________________
zbychu74
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2020, 11:34   

Napisz jaki masz przebieg i czy uciekł Ci może kiedyś płyn chłodniczy przez co może przegrzałeś silnik?
Jeszcze jest szansa że padły Ci uszczelniacze zaworowe. Można to mniej więcej sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania z próbą olejową. Jeśli kompresja z olejem i bez oleju była by ok to możliwe że wina uszczelniaczy zaworowych które można wymienić bez zdejmowania głowicy. Jeśli jednak ciśnienie było by słabe to prawdopodobnie zapieczone masz pierścienie tłokowe. Można wtedy spróbować zalać cylindry naftą co czasem pomaga odmoczyć pierścienie i może to silnikowi wrócić ciśnienie i sprawność.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 12:13   

10w ??? nie 0 nie 5w??? ile ma przebiegu? co to za olej?

[ Dodano: 22-01-2020, 12:15 ]
pytam o to co to i do czego bo jak wklepałem w google mobil 10w30 to wyszło mi że to jest do kosiarek
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2020, 13:06   

Dobry olej 10w da radę w naszym klimacie ale przy gorszym jest ryzyko że będzie zbyt gęsty w zimie przy dużym mrozie. Podobnie jest w drugą stronę z w30, kiepski o takich parametrach może być zbyt rzadki w wysokich temperaturach oraz może szybciej się spalać. Najbezpieczniejsza norma to 5w40 lub nawet 0w40 bo szczególnie przy tej drugiej jest większa szansa że olej ma lepszą jakość jeśli oczywiście jest oryginalny :)
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 13:09   

wszystko się zgadza tylko że 10W30 jest do kosiarek i motocykli
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2020, 13:44   

Nie neguję tego :) Starałem się tylko, bardzo obrazowo i bardzo pobieżnie, wyjaśnić problem z parametrami i jakością oleju :)
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 22-01-2020, 20:24   

5darek napisał/a:
wszystko się zgadza tylko że 10W30 jest do kosiarek i motocykli


No chyba nie bardzo...

Czym sie różni olej 0W30 od 10w30 w temperaturze roboczej silnika?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24326
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2020, 20:32   

do kosiarek jest W30 a nie 10W30 - ten ostatni jako pełny syntetyk lał do Galanta V6 serwis Mitsubishi w Niemczech - tak na przykład... (Castrol)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-01-2020, 20:43   

Krzyzak napisał/a:
ten ostatni jako pełny syntetyk lał do Galanta V6 serwis Mitsubishi w Niemczech

10W30 jest też stosowany do miśków GDi 8) .

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 22-01-2020, 21:39   

W serwisówce do lancer CS0 w wersji amerykanskiej jest coś takiego:

https://zapodaj.net/77f3bddbfb6a2.jpg.html
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 09:51   

ok ale spotkałeś się z takim olejem w polskich serwisach (nasze warunki klimatyczne)? do jakich aut? podasz przykład?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2020, 11:17   

Dodatkowo ważna jest też jakość olejów która u nas często jest niższa niż na zachodzie więc często lepiej zalać olej o szerszym zakresie parametrów bo takie oleje najczęściej są mniej popularne a więc i pewnie rzadziej podrabiane a dla silnika to i tak nie będzie miało większego znaczenia, na pewno negatywnego, bo te normy to przeważnie takie minimum i kompromis zużycia silnika do oporów na zimnym silniku.
Nie piszę tu o GDI bo to dość specyficzna konstrukcja. Nie mówię też o skrajnych różnicach a o zalewaniu oleju 5w40 czy 0w40. Swoją drogą oleje Meguin Megol mają dobre opinie oraz dość korzystną cenę, ostatnio zalałem taki 0w40 do Laguny.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 23-01-2020, 14:20   

5darek napisał/a:
ok ale spotkałeś się z takim olejem w polskich serwisach (nasze warunki klimatyczne)? do jakich aut? podasz przykład?


A proszę bardzo. Oleje do silnika 4G69.

https://zapodaj.net/f54c06e8a791d.png.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.