Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju a branie oleju .
Autor Wiadomość
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 14:49   

Czytałeś ze zrozumieniem to co piszę i zrozumiałeś wykres? sadzę że nie bo dla wartości 10W w tym silniku graniczną temperatura stosowania jest -25 czyli w naszych warunkach pomijając ostatnie anomalie pogodowe ten typ oleju jest nie do zastosowania. Wg wykresu nalej sobie 20w40 to zobaczysz jak to się skończy
Tak jak napisałem wyżej do kosiarki ok
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 23-01-2020, 16:48   

5darek napisał/a:
Czytałeś ze zrozumieniem to co piszę i zrozumiałeś wykres? sadzę że nie bo dla wartości 10W w tym silniku graniczną temperatura stosowania jest -25 czyli w naszych warunkach pomijając ostatnie anomalie pogodowe ten typ oleju jest nie do zastosowania. Wg wykresu nalej sobie 20w40 to zobaczysz jak to się skończy
Tak jak napisałem wyżej do kosiarki ok


Czytałem. Ty chyba nie rozumiesz co piszesz olej 10w30 jak najbardziej można stosować w naszym klimacie. Sam taki lałem do micry k11 wg tego co pisze producent w dokumentacji serwisowej. Tu masz zdjęcie https://zapodaj.net/12bd7cc93f2a6.png.html
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 16:59   

to że coś lałeś do pojazdu którego konstrukcja pochodzi z lat 90-tych nie znaczy że nadaje się do obecnych, do traktora tez możesz nalać
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 23-01-2020, 17:53   Re: Zmiana oleju a branie oleju .

dobson21 napisał/a:
Witam ponawiam temat brania oleju w Lancer 1.6 . Prosze o konkretne odpowiedzi zjakiego oleju na jaki przeszliscie i jakie byly efekty. Moj obecnie bierze ok 1L na 1000 km ,jezdze na Mobilu 10W30 .Dzieki za odp. pozdrawiam.


Przy takim poborze oleju zmiana nic nie da, trzeba się przymierzyć do remontu. Sam w swoim 2.0 mam wlane Valvoline VR1 Racing 5W50 i auto przez ostatnie 2tyś wzięło jakąś znikomą ilość (nie musiałem dolewać). Przebieg rzekomo mam 217tyś.

Wcześniej miałem Mitsubishi Carismę z przebiegiem 330tyś i nie brała w ogóle oleju, cały czas jeździła na 5W40.

Jak auto bierze olej to się je remontuje/naprawia, a nie zmienia olej na 'gęstszy' ;)
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2020, 17:57   

Z olejami 10w różnie może być, jeśli będzie markowy oryginał to pewnie problemu nie będzie ale jak się trafi kiepski to może być problem. Miałem tak kiedyś w Oplu Astrze F na Castrolu 10w40 że przy -25 podczas porannego odpalania kontrolka ciśnienia oleju świeciła prze około 30s. Jakoś go w końcu pompa zassała ale od tamtej pory nie wlałem i więcej nie wleję oleju o takich parametrach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-01-2020, 19:17   

Ostrzegam was, żebyście się nie obrażali - można dyskutować kulturalnie.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 23-01-2020, 21:03   

5darek napisał/a:
to że coś lałeś do pojazdu którego konstrukcja pochodzi z lat 90-tych nie znaczy że nadaje się do obecnych, do traktora tez możesz nalać


Chciałeś przykłady wiec nie wiem o co koledze chodzi?

[ Dodano: 23-01-2020, 21:21 ]
plecho1 napisał/a:
Z olejami 10w różnie może być, jeśli będzie markowy oryginał to pewnie problemu nie będzie ale jak się trafi kiepski to może być problem. Miałem tak kiedyś w Oplu Astrze F na Castrolu 10w40 że przy -25 podczas porannego odpalania kontrolka ciśnienia oleju świeciła prze około 30s. Jakoś go w końcu pompa zassała ale od tamtej pory nie wlałem i więcej nie wleję oleju o takich parametrach.


Oleje 10w40 i 10w50 lałem do silnika 4g92 w lancerze CB4W i naprawdę przez cały okres użytkowania auta(7lat) nie było problemów z odpalaniem i ciśnieniem oleju. Auto mialo nalatane 295.000km i do końca silnik chodził perfekt.
Jedyne co pamiętam to problem z olejem 15w40 zalanym do colta z silnikiem 4g13 przy -25 nie chciał zakręcić ale to zrozumiałe, przy takich temperaturach zrobił się smalec z oleju.
Kiedyś to były mrozy dzisiaj to nie ma mrozów...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2020, 21:28   

Ten Castrol był kupiony w normalnym stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym dokładnie w Chełmie na Mickiewicza :) ale to było 15 - 17 lat temy więc może i jakość była inna.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-01-2020, 03:45   

Chodzi mi o to że podając przykład odnoszący się do pojazdu ktorego produkcje rozpoczeto w roku 1992 wprowadzasz w błdąd. Rownie dobrze możesz siegnąć do danych technicznych Forda K z początku ubiegłego wieku. Obecnie standardem dla silników jest stpsowanie oleju 0w lub 5w. Oczywiście producent dopuszcza również i inne ale trzeba wziąć pod uwagę, ze przy ujemnych temperaturach olej jest bardzo gęsty i raczej skleja dobrze spasowane elementy i zapycha magistrale niż smaruje. Czyli to co napisałem wcześniej i potwierdził jeden z kolegów -20 i ontrolka oleju nie gaśnie przez kilkadziesiąt sekund. No chyba że ktoś ma tak zużyty silnik że te oleje typu 0l ub 5w z powodu zużycia pierścieni są spalane i ratuje sie gęstszym doszczelniając układ.
Zresztą nie przyjmujesz tego co pisze użyj wujka google ktory na pierwszych pozycjach pokazuje 10w30 do kosiarek, dalej do motocykli i trudno znaleźć do samochodu.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 24-01-2020, 13:49   

Lancer CS czyli wersja 7 to nie jest auto z 2020, 2019 czy 2018 roku. Są to samochody ponad 13 letnie. Leje się do nich benzynę 95 i jeździ na olejach 10W40. Na zimy jakie są od kilku lat nie potrzeba 5W czy 0W ale jak ktoś lubi to można i takie stosować, sam stosuję aktualnie 5W40 :)

Co do łykania 1l oleju na 1000 km to wg mnie sporo ale strona 234 instrukcji do cs mówi :

Zużycie oleju zależy głównie od obciążenia, prędkości obrotowej itp. Może ono osiągnąć 1l na 1000km zależnie od stylu jazdy.

Niestety nie wiadomo jaki typ oleju Mitsubishi miało na myśli :badgrin:
_________________
Go MitsuGo
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 10-02-2020, 21:41   

Tez uważam, że nasze auta konstrukcyjnie sięgaja lat 90-tych, więc olej 10W powinien dawać radę, pod warunkiem, że nie trafia się ekstremalnie niskie temperatury. Co do brania oleju, to mam pewne doswiadczenia i zauważułem, że olej z górnej połki którego nazwa zaczyna się na "C" czesto jest spalany przez starsze silniki. Sam przerabialem to w Carismie. Tam, ten olej znikał w oczach. Mówie tu o oleju 5W40. Po zmianie na inny markowy, problem nie występował. Tearz w Lanim też leję 5W40 mimo, że ma już prawie 300 tyś. nalatane.
Co do brania oleju z tematu. Moim zdnaniem jednak tylko remont ten silnik uratuje. Ja w swoim dolewam niecały litr na 15 tyś km. do tego mam LPG.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-02-2020, 07:00   

remi napisał/a:
Tez uważam, że nasze auta konstrukcyjnie sięgaja lat 90-tych

Wcześniej.
80te lub nawet 70te. :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.