Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:15
Nierównomierna praca silnika 4G69 mivec 2,4
Autor Wiadomość
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 02-02-2020, 11:29   

Krzyzak napisał/a:
Prasowany ryż = gównolit = materiał do wyrobu różnych rzeczy stosowany w czasach wszelakich oszczędności i cięcia kosztów oraz nastawienia na skrócenie żywotności produktu.
Jest przeciwieństwem materiałów porządnych, stosowanych w czasach, gdy produkcja aut była nastawiona na wysoką jakość i niezawodność.


Mi bardziej chodziło o podparcie tej tezy na jakiej podstawie tak wnioskujesz?
Znasz jakieś konkretne przypadki czy powielasz opinie krążące w internecie?

Na tym i na innych forach ludzie piszą bzdury np że silnik 4g69 nie nadaje się do gazu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-02-2020, 18:55   

Nadaje się każdy silnik benzynowy, bo to tylko paliwo, tak samo jak benzyna - tylko ma wyższą liczbę oktanową (w sensie większą odporność na spalanie stukowe) i niższą kaloryczność.
Pytanie tylko jak długo jest w stanie bez szwanku na nim działać bo współczesne silniki bardzo często paliwem się również chłodzą a lpg takich właściwości nie ma...
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 03-02-2020, 08:24   

To nie jest silnik doładowany. W silnikach zasilanych LPG i dobrze wystrojonych EGT na gazie jest niższe niż na benzynie. Co do oktan to norma mówi że LPG ma minimum 89 więc nie jest powiedziane że będzie więcej niż benzyna.
W poprzednim silniku 4g92 też miałem gaz i nie widzę żeby ten nowszy co mam teraz 4g69 był w jakimś stopniu gorszy od poprzedniego. Regulacja luzów na śrubkę jest prosta i niezawodna. Przy sprawdzaniu luzów nie widzę żeby gniazda siadały.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-02-2020, 19:25   

Wiki mówi, że oktany dla LPG to 90-120, przeciętnie jest ponad 100 sporo, więc się wolniej spala niż PB.
Jak masz regulację na śrubkę to jest super - gorzej jest przy płytkach, aczkolwiek i tak uważam, że najlepiej mieć hydraulikę.

https://pl.wikipedia.org/wiki/LPG

A że wypalanie gniazd się zdarza bo nowsze silniki - jak pisałem - także się benzyną chłodzą, to można sobie poczytać:
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/lpg/310014,Regeneracja-glowicy-silnika-zasilanego-gazem-LPG.html
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 03-02-2020, 23:27   

Ja podpierałem się tym co do parametrów LPG

https://www.orlenpaliwa.c...ony/Jakosc.aspx

A co do wypalonych głowic to i owszem zdarza się ale to bardziej z zaniedbania. Na LPG luzy trzeba kontrolować częściej tak samo układ zapłonowy.
Dla przykładu kolega z pracy który ma O1 z silnikiem 2.4 zdziwił się mocno że zawory się reguluje śrubką i że trzeba to sprawdzać.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 12-07-2020, 18:42   

CB4W_00 napisał/a:
Ja podpierałem się tym co do parametrów LPG

https://www.orlenpaliwa.c...ony/Jakosc.aspx

A co do wypalonych głowic to i owszem zdarza się ale to bardziej z zaniedbania. Na LPG luzy trzeba kontrolować częściej tak samo układ zapłonowy.
Dla przykładu kolega z pracy który ma O1 z silnikiem 2.4 zdziwił się mocno że zawory się reguluje śrubką i że trzeba to sprawdzać.


Mój znajomy ma też outka z silnikiem 2,4 jak mu powiedziałem ,że są śrubki do regulacji zaworów to się zdziwił.Zaproponowałem mu ,że możemy razem wyregulować okazało się,że 3 wydechowe były podparte.Po tym zabiegu silnik zaczął chodzić równiutko.
_________________
zbychu74
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 27-12-2021, 22:45   

Wracając do tematu wątku czy ktokolwiek z udzielających się w temacie doszedł od czego mogą być drgania silnika na biegu jałowym?

U siebie zauważyłem że duża poprawa jest jak przegonie auto na trasie wtedy wolne obroty są praktycznie bez zarzutów. Jak jeżdżę dużo w koło komina to efekt się nasila.
Świece, cewki, przepustnica, kompresja jest ok.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-12-2021, 11:03   

CB4W_00 napisał/a:
Wracając do tematu wątku czy ktokolwiek z udzielających się w temacie doszedł od czego mogą być drgania silnika na biegu jałowym?
Można napisać o tym encyklopedię. Wkurzało mnie że jak stoję na światłach, to czuję wibrację na kierownicy, powyżej 1000 rpm brak problemów, na trasie bajka. Ja u siebie w 4G63, wymieniałem napinacze osprzętu, rolki prowadzące, alternator, pompę wspomagania i tuleje gumowe zawieszenia silnika. Analizowałem pracę silnika krokowego przepustnicy, podmieniałem na inny lepszy, bez zmian. Planowałem testować dalej wtryskiwacze czy pracują równo, ale zarzuciłem temat a w międzyczasie sprzedałem samochód.
Narobiłem się jak głupi wymieniłem części dobre na lepsze i nic. Z perspektywy czasu, szkoda życia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.