Nowy OIII - przegląd po 2000 km |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-07-2019, 18:49
|
|
|
Cytat: | jak odbierałem w salonie to sprzedawca wręcz zniechęcał do takiej wczesnej wymiany mówiąc, że o kompletnie bez sensu. Zresztą plan przeglądów nic nie mówi o wcześniejszej wymianie tylko tej na 20 tyś. |
Pierwsza wymiana oleju po 3kkm na pewno silnikowi nie zaszkodzi.
Właśnie ta wymiana co 20kkm jest bez sensu .
Jak chcesz dłużej jeździć autem to najlepiej wymieniać olej jak kiedyś co 10kkm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomizi
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2018 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-07-2019, 19:42
|
|
|
To jest tylko Twoje subiektywne zdanie. Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu nie było w programach przeglądów takich szybkich wymian oleju a samochody jeżdżą bez problemu setki tysięcy km, tym bardziej, że obecne oleje znacząco różnią się od tych sprzed lat. Niektóre ASO wywęszyły możliwość dodatkowego dochodu i narzuciły wcześniejsze wymiany oleju. Nie twierdzę natomiast, że jest to złe, ale moim zdaniem zbędne. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-07-2019, 20:04
|
|
|
Tomizi napisał/a: | Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu nie było w programach przeglądów takich szybkich wymian oleju a samochody jeżdżą bez problemu setki tysięcy km |
Mój MSS z 2001r. miał takowy przegląd po 1kkm .
Ogólnie nie porównywałbym aut nowych (świeżych) do powiedzmy kilkunastoletnich aut, bo obecne to projektują księgowi tak aby wytrzymał tylko do końca gwarancji .
Oczywiście w ASO nie musisz kupować ich filtrów i oleju. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
artisan
Forumowicz
Auto: był Lancer SB jest O III CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 202 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-07-2019, 00:44
|
|
|
Ja bym jednak wymienił. Tak robiłem w każdym aucie kupionym z salonu (różne marki ale zawsze japońskie ) . Nikt mnie nigdy na to nie namawiał. Podobnie zamierzam wymienić wcześniej olej w skrzyni automatycznej niż 80 tyś. Nigdy nie miałem problemów z żadnym autem, być może dlatego że dbałem o wymiany materiałów eksploatacyjnych. |
_________________ Blog turystyczny
http://misienarowerze.blogspot.com/
Blog o małej Mitsu Bisi.
http://orzeszekzgabonu.blogspot.com/ |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 14-07-2019, 23:04
|
|
|
Tomizi napisał/a: | Jeszcze kilka/kilkanaście lat temu nie było w programach przeglądów takich szybkich wymian oleju a samochody jeżdżą bez problemu setki tysięcy km |
Oczywiście, że były tylko wtedy nazywano takie auta sportowymi/wyczynowymi i było ich mało, a u nas prawie wcale.
Zwróć uwagę na różnice w mocach i w wadze, a co za tym idzie w ilości "czystego metalu"w silnikach sprzed kilkudziesięciu lat, a współczesnymi.
Przed identycznym dylematem stałem ostatnio w innej marce - pierwsza zalecana po 5000km.
Obserwowałem olej i uznałem, że pora na niego przyszła przy 7500km.
Zauważalne "nagłe" pogorszenie się wyglądu oleju - testów laboratoryjnych niestety nie przeprowadzałem.
Zbyt dużo części w nowych silnikach "rusza się" (i nie piszę tu o tarciu) przy pomocy ciśnienia oleju.
Wydatek praktycznie żaden, więc ja bym wymienił.
Szkoda nawalić nagaru zaraz na początku eksploatacji silnika. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11180 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-07-2019, 00:16
|
|
|
Jeszcze nie widziałem takiego filtra, który by wychwycił wszystkie opiłki... Nowy silnik musi się dotrzeć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TytusObibok
Nowy Forumowicz
Auto: outlandrIII2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2020 Posty: 1 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 21-02-2020, 10:02
|
|
|
hej to ja się wypowiem bo się nie znam
na poważnie. Jestem nowy na grupie. chwilę temu wsiadłem do Oiii 4x2 2, ale przesiadłem się z Hondy.
- pamiętam że w H komputer zgłosił na początku konieczność wymiany po kilku k km a potem co około 12-15k km.
- w M zamierzam bez względu na opinie wymienić olej/filtr po 2-2,5k i mam pytania:
1) czy wymiana na własną rękę u mechanika lokalnego zrywa warunki gw.?
2) jaki jest orginalny filtr oleju (part number) bo i tak to zrobię tyle że chciałbym użyć identycznej części jak fabrycznie założona (żeby nie było pretekstu jak by co) Za cholerę nie mogę tam zajrzeć wcześniej, płyta pod silnikiem zasłania |
_________________ nowy |
|
|
|
 |
kotakot
Forumowicz
Auto: był Lancer '07, jest 03 '19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 126 Skąd: Grudziądz-Toruń-Wawa
|
Wysłany: 21-02-2020, 14:23
|
|
|
Ja wymieniłem. Nawet jeśli rzeczywiście współczesne silniki tego nie wymagają to raczej na pewno w fabryce nie zalali pełnym syntetykiem. A koszt operacji vs. koszt zakupu auta jest mały. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-03-2020, 08:16
|
|
|
WItajcie
Ile kosztuje przeglad na 60tyś Outlandera i co wchodzi w skład:
- wymiana oleju
-filtry
- Regulacja czy tam sprawdzenie luzów
coś jeszcze?
Chcą za to 1900pln u wojtanowicza i Auto na 7h |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-03-2020, 09:01
|
|
|
-olej w mechanizmie różnicowym (LSD hybrydowy) co 60kkm*
*Info z książki serwisowej MY2015. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 20-03-2020, 10:57
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | -olej w mechanizmie różnicowym (LSD hybrydowy) co 60kkm*
*Info z książki serwisowej MY2015. |
A skrzynia CVT? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-03-2020, 11:17
|
|
|
A poszukaj sobie .
Tylko jak napisałem, jest to dla MY2015 a jak jest w nowszych to nie wiem.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|