Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mapsensor outlander turbo
Autor Wiadomość
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 17-02-2020, 23:40   Mapsensor outlander turbo

Witam. Po tygodniu jazdy outkiem turbo byłem ciekaw czy turbo ładuje tyle ile trzeba czyli te 0.9 bara w serii ponieważ ktoś włożył do niego zaworek mbc. Popatrzyłem na silnik i nie zauważyłem mapsensora. Rano wpięłem się w obd włączyłem torque jak i apke piston , pokazuje różna dane ale doładowania nie. Dziś otrzymałem wkońcu wskażnik doładowania , zamontowałem dałem w palnik i prawie 1 bar ładuje więc odrazu się lepiej poczułem że wszystko w motorowni ok i brak błedów bo za kilka dni montaż gazownii. Pomyślałem jeszcze ażeby wstawić kolejną sondę w wydech tyle że szerokopasmową i wskażnik afr ażeby mozna było lepiej dostroić lpg w późniejszym czasie.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 18-02-2020, 13:02   

OBD pokazuje doładowanie, Torque PRO spokojnie to obsługuje, trzeba sobie tylko dodać "wskaźnik"...
Poza tym ECU bez mapsensora by świrowało. Zastanawiam się, po co ktoś montował MBC, skoro auto da się spokojnie tuningować elektronicznie i ECU ma swoje EBC.
Gdzie wpiąłeś się zegarem boost'a?
AFR to fajny pomysł, mam u siebie i warto to mieć, natomiast pamiętaj żeby nie kupować taniego zegara, bo zwykle te tanie "AFR" od autogauge działają na zwykłej lambdzie.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 19-02-2020, 23:21   

Wpiełem się oczywiście do kolektora za przepustnicą. Muszę spróbować podłączyć ori zaworek prawdopodobnie ten brązowy oraz wężyki tyle że przydał by się schemat bo jedem metalowy przewód się rozdwaja.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 20-02-2020, 04:51   

Schemat podciśnień w turbo?

Strona 2 w ponizszym linku

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi&grp_id=15&vin=JMBXNCU2W6U002831&area=M60&cat=B606R507A&mdl=CU2W&clf=XNXFZL6&cfg_id=1&grp_id=15&blk_id=710

 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 21-02-2020, 20:29   

Dzięki za fotkę. W którym miejscu jest mapsensor od pomiaru ciśnienia bo coś nie mogę zlokalizować.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2020, 21:04   

Pewnie w przepływomierzu.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 21-02-2020, 22:49   

Myslisz się Rafałku, jest on za turbiną, stawiam że w okoicy kolektora dolotowego, element, który ma z jednej strony wężyk podciśnienia a z drugiej wtyczke elektryczną... Stawiam na element 12421 na rysunku, ale musial bym sprawdzic u siebie, a nie chce mi sie rozbierac auta ;-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-02-2020, 23:39   

W@sio, wg manuala MAPsensor jest tylko w silniku 2.4.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 22-02-2020, 20:37   

Mnie się też tak wydaje że go nie ma podobnie jak w starszych 1.8t z vw audi z przed 2000 roku . Tym bardziej że na dwóch aplikacjach pod obd2 nie pokazuje doładowania więc sterownik widocznie go nie widzi.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-02-2020, 22:45   

MAPa nie ma w outlanderze, jest MAF i samochód sobie przelicza doładowanie. Za pomocą aplikacji da się podejrzeć doładowanie bez problemu np na Torque. Trzeba tylko wiedzieć że doładowanie odnosi się do ciśnienia referencyjnego równego atmosferycznemu czyli +/- 1bar. Przez to odczyt wynosi dla seryjnego outlandera maksymalnie 1,9b w peaku do 2,1b. To co pokazał W@sio, to solenoid sterowania turbo.

MAP jest dostępny w każdym zegarze doładowania, to ten element do którego doprowadza się wężyk z powietrzem z kolektora ssącego.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-02-2020, 15:58   

Map sensora nie ma w Outlanderze turbo, a to co pokazuje torque to ciśnienie obliczone z przeplywki, więc po podpięciu zegara może się trochę różnić. Jest to słabe rozwiązanie bo w fabrycznych map sensorach na ogół jest też czujnik temperatury, dzięki temu sterownik mógł by optymalnej obliczyć mieszankę a tutaj mamy tylko temperaturę mierzoną na wlocie czyli po mafie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.