Uszczelka pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
Prosuzi
Nowy Forumowicz
Auto: Opel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2019 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-02-2020, 22:44 Uszczelka pod głowicą
|
|
|
Witam
Być może będę zmuszony przymierzyć się do wymiany uszczelki w 1.8 143km (majonez na korku od wlewu oleju, i dosyć "czysty" olej na bagnecie)
Miałem nadzieję że to zima i utwierdzałem się że samochód długo stał ostatnimi czasy, jak się go przepali to się unormuje, ale chyba nic z tego (na tygodniu przeprowadzę test na obecność CO2 w zbiorniczku płynu chłodzącego)
Moje pytanie brzmi:
Czy ktoś spotykał się z wymianą tejże uszczelki i przewiduje w jakich kosztach by się to zamykało?
Co można zrobić innego wraz z tą wymianą? ( regulacja zaworów? wymiana rozrządu? bo to już prawie 200tys. na jednym łańcuszku ) |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-02-2020, 23:03
|
|
|
Może krótkie odcinki robisz i stąd masło pod korkiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bodzio922
Forumowicz
Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 22-02-2020, 07:42
|
|
|
Zaznacz Sobie poziom płynu na zbiorniczku i poobserwuj czy Ci nie znika.
Jak byś chciał to mam uszczelkę pod głowicę REINZ na sprzedaż bo mi się nie przydała na szczęście |
_________________ Amor Patriae Nostra Lex |
|
|
|
 |
Prosuzi
Nowy Forumowicz
Auto: Opel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2019 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 22-02-2020, 08:43
|
|
|
Poziom płynu zaznaczyłem, ale na rozgrzanym silniku, przyszedłem po 3 godzinach postoju i jak już ostygł było poniżej mojego znacznika... Stwierdziłem że może temperatura zwiększyła objętość więc zaznaczyłem jeszcze raz na zimnym, narazie w normie ale nie było jeżdżone...
Chyba najpierw zmienię olej, a później będę obserwował czy na świeżym oleju majonez też powstaje...
Czy zwiększone spalanie (11l/100 a nie mam aż tak ciężkiej nogi) może informować nas w jakiś sposób o uszczelce? |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 23-02-2020, 10:23
|
|
|
Prosuzi napisał/a: | Chyba najpierw zmienię olej, .... |
Nie wymieniałbym oleju, bez pewności, że uszczelka nie przepuszcza. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bodzio922
Forumowicz
Auto: Lancer 08 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2017 Posty: 45 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 23-02-2020, 12:14
|
|
|
Zaznaczaj i sprawdzaj zawsze na zimnym silniku poziom płynów. Jak pojeździsz trochę to zobacz czy pod korkiem do wlewu oleju nie zbiera Ci się woda na silniku(ściągasz korek i zaglądasz do środka, jeżeli będzie tam woda to na pewno to zauważysz). Jeżeli jeździsz tylko krótkie trasy zwłaszcza po mieście to w taką pogodę pod samym korkiem może Ci się robić takie lekkie "masełko".
P.S jeżeli zauważysz po trasie że nie masz płynu w zbiorniczku wyrównawczym to pod żadnym pozorem go nie odkręcaj!! Ani korka przy chłodnicy. |
_________________ Amor Patriae Nostra Lex |
|
|
|
 |
Prosuzi
Nowy Forumowicz
Auto: Opel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2019 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-02-2020, 12:15
|
|
|
Przegoniłem go trochę na dłuższą trase, przedtem wyczyściłem korek, jest jeszcze delikatny osad ale jakby trochę ustało, do tego przestał dymić na biało więc wszystko wskazuje na lepsze
W przyszłym tygodniu robię ten test i dam znać jaki wynik... |
|
|
|
 |
|