Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.4 MIVEC] OII prowadzenie na asfalcie.
Autor Wiadomość
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 04-02-2020, 20:29   [II 2.4 MIVEC] OII prowadzenie na asfalcie.

Dzień dobry.

Na forum OII jeszcze nie pisałem. Jeżdżę Lancerem CS 2.0 Sport. Wcześniej miałem Carismę 1.6. Teraz poważnie rozważam zakup OII 2.4 4x4 polift manual.

W Lancerze (ale i wcześniej w Carismie) cenię sobie bardzo pewność prowadzenia auta na asfalcie, na zakrętach, stabilna jazda na wprost przy większych prędkościach itd.

Czy ktoś przesiadł się z Lancera na OII i mógłby się podzielić wrażeniami pod tym względem? Czy OII będzie się prowadził równie pewnie? Na śliskim oczywiście będzie dzięki 4x4 nawet lepiej. Ale szybsza jazda po suchym asfalcie – OII pozwala się pewnie prowadzić?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 05-02-2020, 10:34   

no jak moze sie lepiej prowadzic jak auto ma wyzej srodek ciezkosci :shock:

ale spokojnie sie prowadzi do 120-130 km/h
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 05-02-2020, 10:38   

Ja mam porownanie do mondeo mk3, zakrety biore z ta sama predkoscia ale w outlanderze sie troche bardziej stresuje :p tak czy inaczej myslalem ze bedzie gorzej a nie ma tragedii :p jak chcesz brac outka to eydaje mi sie ze w kabinie bedziesz mial glosniej jak w lancerze, przez kola sie duzo przenosi
 
 
meritum69 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DI-D 177 KM 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2019
Posty: 25
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-02-2020, 10:57   

Witam, poprzednio jeździłem fordem s-max i prowadził się troszkę pewniej, na zakrętach mniej się wychylał. Również wyciszenie wydawało mi się lepsze (ale ja mam diesla 2.2 a on wiadomo głośniejszy od benzyny).Ogólnie już się przyzwyczaiłem do prowadzenia i jestem zadowolony. Najlepiej przed zakupem pojeździ troszkę i sprawdzisz czy Ci odpowiada.
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 05-02-2020, 11:06   

kajos napisał/a:
no jak moze sie lepiej prowadzic jak auto ma wyzej srodek ciezkosci :shock:

ale spokojnie sie prowadzi do 120-130 km/h


Nawet chyba nie użyłwem stwierdzenia, że lepiej. Chodzi mi o to, czy różnice będą duże. SUV-owate auta też różnie się prowadzą. Przykładowo, BMW X3 będzie się jeździć pod tym względem lepiej niż nie jedną osobówką. Na drugim biegunie są miękkie SUV-y "kładące się na drodze.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 05-02-2020, 12:23   

Ja mam porównanie Lancera i ASXa. Dla mnie jest wyczuwalna różnica w prowadzeniu na zakrętach. Mam większe zaufanie do Lancera.
 
 
elmundialo 
Forumowicz
elmundialo

Auto: outlander 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2014
Posty: 136
Skąd: lesna
Wysłany: 05-02-2020, 12:27   

Jeżdżę tym autem parę lat i wg mnie jest to auto do spokojnej jazdy. Każdy ma swoje odczucia . Wg mnie hamulce są słabe A wiatr boczny potrafi wybić z toru. To moje zdanie :D
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19-02-2020, 22:37   

Dziękuję za opinie.

Wiem, że moje pytanie jest takie sobie, bo pytam o rzeczy mocno subiektywne. Jedni o każdym samochodzie powiedzą, że prowadzi się jak każde, jedzie, skręca i jest ok; ktoś może chwalić, bo jest miękko i komfortowo; kto inny docenia pewność i precyzję prowadzenia – nawet kosztem komfortu.

Wiem, że to SUV, więc i prowadzenie nie może być jak w dobrym aucie osobowym. Większa podatność na wiatr też jest zrozumiała.

Nie jest tak, że pytam w ciemno. Sporo staram się ostatnio czytać o OII (testy, opinie itp.), wiele filmów na YouTube oglądałem (dużo jest rosyjskich, to tam popularne aut, także w wersji 3.0, która tam była sprzedawana).

Generalnie raczej opinie są pozytywne. Że jak na SUV-a auto prowadzi się pewnie, jak osobowe; określa się czasem nawet zawieszenie, że jest wręcz zbyt twarde. Ale czasem, od czapy jakby trochę, że jest miękko, gumowato, auto pływa na drodze, układ kierowniczy mało precyzyjny, wyrywa kierownice przy szybszym ruszaniu itp.

Wydaje mi się, z tego co czytam (i logicznie rzecz biorąc ma to sens), że dużo daje 4x4. W sensie nawet na suchym i na asfalcie z napędem AWD auto prowadzi się dużo lepiej. A przecież sporo OII na naszych drogach to FWD.

Inna rzecz, o ile dobrze doczytałem, tylne zawieszenie w OII może być różnej konstrukcji (to zależy od rocznika czy wersji silnikowej)? Diesel siedzi niżej nić benzynowe – skoro ma niższy prześwit? Jeżeli siedzi niżej, to niby powinien być bardziej „osobowy” w prowadzeniu, a jak czytam, to chyba niekoniecznie tak jest. Może zatem rodzaj zawieszenia/wersja silnikowa też ma znaczenie dla prowadzenia?

Generalnie, to ja chyba mógłbym mieć OII po obniżeniu zawieszenia - takie uterenowione kombi (jak był OI), bo tak też traktuję to auto. W teren (poza polnym duktem) nie planuję się nim zapuszczać :) Chodzi i auto do jazdy po mieście, trasy do 150 km. Sporadycznie dalsze wypady, w tym autostradowe.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 19-02-2020, 23:15   

Zawieszenie jest inne rozniace sie miedzy 4WD a 2WD
4X4 faktycznie bardzo dobrze trzyma sie drogi
A te wyrywanie kierownicy jest w wersji 2WD lub 4WD kiedy wylaczysz naped na tyl

Jak by nie bylo jak chcesz miec dobre trzymanie na drodze to bierz 4x4

Kiedys jak czyscilem auto w srodku przez przypadek wylaczylem naped na tyl i niezauwazylem tego na blacie :lol:
Wieczorem wyjechalem na miasto i przy wyjezdzie z ronda przod zaczynal mi mielic na mokrym przy wyjezdzaniu na prosta :rolleyes:

Ale mial prawo bo moj ma podniesiona moc i Nm :axe:
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-03-2020, 23:32   

kajos napisał/a:
Zawieszenie jest inne rozniace sie miedzy 4WD a 2WD


Na czym polega różnica? Inny jest tylko tył?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 03-03-2020, 00:10   

nie wiem jak wyglada tylne zawieszenie w 2WD

napewno nie ma walu, dyfra z poloskami
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.