| 
		Super Łoś - kolejny Szwed VOLVO S80 T6 AWD | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-03-2020, 20:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fotek nie widać     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-03-2020, 21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja widzę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2020, 19:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szuwar napisał/a: | 	 		  | Dzisiaj zakupiłem 12L oleju do skrzynie, w poniedziałek/wtorek, zobaczymy jak dojdzie - wymiana dynamiczna, | 	  Jaki olej/jaka specyfikacja?
 
Kto Ci dynamiczna wymiane zrobi - tam jest patent na srubie przelewowej a chlodnica ma zlacza na ktore trzeba miec specjalne przejsciowki? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2020, 20:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Warsztaty maja przejściówki. Tyle że 12l to lekko ponad połowa potrzebnej ilości a po drugie po 1000 km będzie i tak olej do wymiany    No chyba że przypilnujesz że będą się koła kręciły    | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szuwar  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Wiking 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2020, 20:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
 
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca. | 
             
						
				_________________ VOLVO S80 T6 AWD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2020, 22:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sampler napisał/a: | 	 		  | Warsztaty maja przejściówki. | 	  
 
Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
 
 	  | szuwar napisał/a: | 	 		  RAVENOL ATF T-IV FLUID 4L AISIN zamiennik oryginału Volvo że specyfikacji mojej skrzyni.
 
Wymieniam w warsztacie który ma sprzęt, kolega w V70 robił i poleca. | 	   
 
Pytam z ciekawości, bo wbrew pozorom nie łatwo taki warsztat znależć, poradnik podaje jedynie opcje statyczna, ale dynamiczna można zrobić wbrew pozorom bez wyszukanego sprzetu.
 
Polecam odrazu zajrzeć do skrzyni kątowej (75w90 gl-5 - o ile dobrze pamietam) - tylko do odessania, tak jak i w tylnym moście (GL-5 SAE80W jakoś tak to szło - w tylnym moście sto razy prosciej odessac)
 
Na bogato to jeszcze Haldexa z filtremm, jednak zanim zaczniesz zastanawiac sie czy grzebac to sprawdź sobie procedure dla napedów bo trzeba odessac, zalac i odessac/uzupelnic (tu zależy) odpowiednio.
 
Co do oleju to w podobnej cenie masz MITASU | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szuwar  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Wiking 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2020, 23:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzięki za rady, 4 mc temu wymieniłem w Haldex, kątowej i dyfrze... Na oryginały Volvo, i uszczelniacze walu i haldex bo były wilgotne, uszczelniacze też oryginały z ASO. Robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie, przy mechanicznych rzeczach nie mam miejsca aby grzebać. | 
             
						
				_________________ VOLVO S80 T6 AWD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2020, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		  
 
Uwierz mi, ćieżko było taki znależć
 
poradnik podaje jedynie opcje statyczna,  | 	  
 
 
Na cytrynce podają warsztaty które są w stanie to zrobić.
 
Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany. 12l oleju starczyłoby na 4 wymiany statyczne co daje już dobrą poprawę stanu oleju.
 
Poniżej jak wyglądał olej po wymianach statycznych co 1000 km
 
 
  | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2020, 13:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może coś wam sie przyda.
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2020, 13:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sampler napisał/a: | 	 		  | Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.  | 	   Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus
 
 
 
 
Instrukcja podobna jak ta wg specyfikacji OEM, z tym że oni nie pisza nic o złaczu wymiennika ciepła, właśnie ta wskazana rurka wyplywa olej ze skrzyni. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2020, 19:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | robertdg napisał/a: | 	 		   	  | sampler napisał/a: | 	 		  | Co do wymiany dynamicznej to szczerze nie ma sensu. Po 1000 km zmiennik się wypłuka i olej znów do wymiany.  | 	   Jak wspomniałeś wyzej, chyba ze koła sie kreca, jezeli robisz na podnosniku - to jest plus | 	  
 
 
Większość warsztatów tak tego nie robi. Klient idzie na kawkę i nawet nie widzi co się dzieje. A nawet jak zrobią to ile się wypłuka ten zmiennik. Dlatego ja jestem zwolennikiem kilkukrotnej wymiany statycznej. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szuwar  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Wiking 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2020, 12:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
 
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....
 
 
Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana..... | 
             
						
				_________________ VOLVO S80 T6 AWD | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2020, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szuwar napisał/a: | 	 		  I masz takie prawo 😁 przynajmniej półki co....
 
Co do wymiany i pisaniu że to nie ma sensu bo za 1k ponownie jest ciemny to moim zdaniem nie masz, bo nie tylko kolor się zmienia, ale i właściwości, i chyba lepiej mieć nowy olej niż np 10 letni....
 
 
Co do warsztatu, gdzie będę zmieniał, to kolega widział sama wymianę i jak dopiero przy trzeciej części/ olej nabrał odpowiedniego koloru a plik płukanie/ pozwoliło na usuniecie starego w większym stopniu niż statyczna wymiana..... | 	  
 
 
Ale ja mówie o 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% oleju i do tego dajesz układowi szanse na DOKŁADNE przepłukanie wszystkich pracujących elementów. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-03-2020, 20:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sampler napisał/a: | 	 		  | 8 wymianach statycznych po 3 l. Wymieniasz wtedy 99% | 	  to raczej tak nie działa jak proste dodawanie procentów - jak wymienisz 3 litry z np. 10 to masz proporcje 30% nowy, 70% stary, następne 3 litry to proporcjonalnie pójdzie ok. 2 na pozostałe 7 i ok. 1 na nowe 3 - więc 28% ze starego, zostaje nam 42% starego... 
 
hmm a może...    - ktoś policzy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sampler  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2355 Skąd: Lubin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2020, 07:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To teraz przelicz dla Aisina. Tam jest 7,5 litra w całym układzie. W misce jest 3 l (40% całości). Po 4 wymianie masz 3,84% "starego" oleju. 
 
Ale trzeba wziąć pod uwagę że cały czas układ się czyści więc olej pochłania nowy syf. | 
             
						
				_________________ BYŁY:
 
GALANT E34 1.8 TD 
 
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V 
 
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V 
 
Xsara 1.4i
 
 
SĄ:
 
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 
Peugeot 308 2.0 HDI | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |