Docieplenie domu |
Autor |
Wiadomość |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2012, 20:04 Docieplenie domu
|
|
|
Witam.
Mam pytanie: czy ktoś z Was ocieplał swój dom styropianem firmy Izolbet?
Druga sprawa: czy ocieplać to styropianem fasadowym zwykłym, czy lepiej dołożyć i kupić styropian lepszy? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-03-2012, 13:07
|
|
|
Izolbet jest dobrą firmą,więc spokojnie możesz kupić od nich styropian.Co do twardości,to raczej nie potrzebny jest twardszy.Fasadowy jest dobry do tego celu.Twardy to raczej na podłogę.No i cena też przemawia za zwykłym |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 18:15
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Twardy to raczej na podłogę. |
Twardy wiem, że na podłogę
Chodziło mi o lepszej jakości styropian fasadowy... Izolbet ma 2 rodzaje: fasada i super fasada, ale jak wiadomo super, to zaraz droższa |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 10-03-2012, 18:54
|
|
|
W styropianach fasadowych nie chodzi o jego twardość, bo one powinny być raczej miękkie, tylko o jego współczynnik lambda, czyli współczynnik przewodzenia ciepła. Rozejżyj się za producentem, który daje lambdę mniejszą od 0,04 dla warstwy gr 10 cm (np URSA, Termoorganika, Swisspor). Nie zapomnij doizolować ścian fundamentowych. Do tego będziesz potrzebował styropianu tzw. XPS estrudowanego.
Źródełko http://www.muratorplus.pl...enia_61347.html
Najlepiej dopasować sobie kompletny system np taki: http://systemplatinum.pl/produkt/pokaz/670 |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-04-2020, 15:34
|
|
|
Tak troszkę odkopię temat .
Jak długie kołki zastosować do ocieplenia
-pustak max (kratówka), otynkowany
-styropian prawdopodobnie 80mm grafit |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2020, 11:40
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Tak troszkę odkopię temat .
Jak długie kołki zastosować do ocieplenia
-pustak max (kratówka), otynkowany
-styropian prawdopodobnie 80mm grafit |
Wogule bym nie kołkował jak jest to jedno piętrowy domek. Z mojego doświadczenia w pustaku max bardzo słabo trzymają. kołki jak trafia w pustkę i ni nie zrobisz. Kołkował bym jedynie jak już chcesz do jakieś wienca albo betonowych czesci , ale o co dziurawić ocieplenie przy 80mm styro to nie jest jakaś gruba wartswa. .
Najlepiej by było frezować otwory i zaślpiać.
Jak jest przyklejony dobrze to nie odpadnie, chyba ze stary tynk słąbo siedzi. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-04-2020, 11:47
|
|
|
Bardziej się martwię o szczyty bo tam jest chyba około 12-14 metrów.
Gdzieś, kiedyś czytałem, że do jakiejś wysokości kołków się w ogóle nie stosuje.
Co do dziurawienia styropianu to są w sprzedaży specjalne styropianowe zaślepki.
Ogólnie pytam bo mam możliwość kupić kołki z metalowym trzpieniem 10x160mm w cenie 30zł/250szt . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 07-04-2020, 11:50
|
|
|
Bizi78 napisał/a: |
Ogólnie pytam bo mam możliwość kupić kołki z metalowym trzpieniem 10x160mm w cenie 30zł/250szt . |
to takie będą w sam raz
musisz patrzeć gdzie się zaczyna strefa rozporowa na kołku (musi przejść przez styro i warstwe kleju i rozpierać dopiero w Porotermie) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2020, 11:58
|
|
|
Zwykły plastokowy ma za mały "rozpręż" nie chce trzymać w podłużnym otworze porothermu. Ale matalowe pewnie są lepsze.
Kup i połap styro w newralgicznych miejscach. 30zł to nie majątek. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2020, 22:08
|
|
|
a było z gazobetonu budować - nie byłoby dylematów dziur w środku |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-04-2020, 22:44
|
|
|
30lat temu to nikt o takim czymś nawet nie myślał.
Budowało się z tego co udało się kupić .
Pustaki trzeba było ręcznie rozładować (a ścianą 50cm) bo nie było palet i hds-a. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2020, 22:52
|
|
|
o gazobetonie? - a pamiętasz komedię, co facet suporex kupuje? - Galimatias to chyba był, film z 1989 r |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-04-2020, 00:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | o gazobetonie? |
Jakieś żużlowe to były, bo z nich + białego kamienia i piaskowca mam postawione piwnice.
Jak ktoś miał chody w cegielni to i cegłę załatwił, ale budowlańcy narzekali, bo dużo roboty mieli przy układaniu a im płacono od metra. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|