Płyn do układu wspomagania kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 29-11-2014, 22:50
|
|
|
A czy ktoś wie jaki płyn zalewa ASO? Jakiej firmy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
farel
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 30-11-2014, 10:06
|
|
|
każde ASO może stosować inny. Zadzwoń do nich to ci powiedzą. |
|
|
|
 |
dr2ke
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sedan 1.8 143 KM '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2014 Posty: 132 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24-12-2015, 10:47
|
|
|
Witam,
Dziś zauważyłem, że poziom jest delikatnie poniżej MIN. Temat dawno nie był odświeżany, więc zakładam, że ktoś ma jakieś nowe doświadczenia:)
tyku - czy MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SPIII-WS się sprawdził ? po opisie nie jestem przekonany czy nadaje się do wspomagania, ale no nie znam się na tym |
_________________ forever young |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 24-12-2015, 11:53
|
|
|
dr2ke napisał/a: | czy MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SPIII-WS się sprawdził ? | Tak, sprawdził się.
Aktualnie mam wymieniony na Eneos ATF DIII
 |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 24-12-2015, 12:06
|
|
|
A po wymianie kierownica kręci się troszkę ciężej, czy lżej, czy bez zmian? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2019, 07:52
|
|
|
brylekVFR, też miałem poziom poniżej minimum. Zwróciłem uwagę na to, bo zaczął wydobywać się spod maski jakiś dziwny zapach spalenizny. Myślałem, że maglownica się przegrzewa przez to. Ale dolanie niestety nie rozwiązało problemu, dalej szukam źródła tego smrodu.
Ale w odpowiedzi na Twoje pytanie - dolanie oleju do pełna spowodowało wyraźną poprawę w płynności i sile wspomagania /myślę, że warto było czekać 4 lata na tą odpowiedź / |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-02-2019, 08:49
|
|
|
Mialem podobna sytuacje gdzie plyn z poziomu max do min po 2 tygodniach spadl. Plamy pod autem od plynu nie macie? u mnie przetarl sie wezyk zaraz na sankach niedaleko miejsca gdzie klima skrapla wode. Przeez to plyn byl dodatkowo rozrzedznay przez wydaliny z klimy i dopiero jak auto na 3-4 dni zostawilem to zostal slad.
Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie... |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 22-02-2019, 10:41
|
|
|
Venom86 napisał/a: | Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie... |
Venom86, Masz może fotkę z tego miejsca |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 23-02-2019, 00:12
|
|
|
Golotheman napisał/a: | /myślę, że warto było czekać 4 lata na tą odpowiedź / |
Haha tak, od teraz moje zycie będzie inne
A tak poważniej, to nie dolewałem go, od tamtej pory stoi w miejscu, tylko jak otwieram maskę to zerkam czy go nie ubyło. Nie ubywa to nie ruszam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-02-2019, 15:36
|
|
|
tyku napisał/a: | Venom86 napisał/a: | Przewod w tym miejscu do sanek jest przymnocowany platikowa opaska i krecac sie w niej przeciera sie... |
Venom86, Masz może fotkę z tego miejsca |
Zrobie w wolnej chwili i moze jeszcze dzis wrzuce |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 28-03-2020, 15:44
|
|
|
Właśnie planuję wymienić płyn wspomagania i zastanawia mnie instrukcja z manuala, a mianowicie piszą tam, żeby wymianę robić na odłączonych wtryskach:
Cytat: | <1800>
1.Raise the front wheels using a jack, and support with a rigid rack.
2.Disconnect the return hose, and catch the fluid into a container.
3.Disconnect the all of the injector connectors.
4.Crank the engine with the starter motor intermittently several times and then turn the steering wheel fully in both directions repeatedly to drain off the fluid.
5.Connect the return hose securely, and fix with clips.
caution Do not use ATF-SP II M and ATF-SP III.
Fill the specified fluid to the level between MAX and MIN marks of the oil reservoir, and bleed the power steering system.
Fluid: ATF DEXRON III or DEXRON II
|
W większości poradników na YT nikt nie odłącza wtrysków, tylko robią płukankę na włączonym silniku, więc zastanawiam się która metoda lepsza? Na odłączonych wtryskach trudniej zapowietrzyć układ?
Z olejów chyba wybiorę Eneosa ATF III, albo Valvoline ATF ze względu, że to pełne syntetyki (LM TOP TEC ATF 1100, Motul DEXRON III, VALVOLINE ATF DEX/MERC to półsyntetyki z tego co wyczytałem). |
|
|
|
 |
DrakeOpes
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 24-04-2020, 16:41
|
|
|
HUGIO napisał/a: | Właśnie planuję wymienić płyn wspomagania i zastanawia mnie instrukcja z manuala, a mianowicie piszą tam, żeby wymianę robić na odłączonych wtryskach:
Cytat: | <1800>
1.Raise the front wheels using a jack, and support with a rigid rack.
2.Disconnect the return hose, and catch the fluid into a container.
3.Disconnect the all of the injector connectors.
4.Crank the engine with the starter motor intermittently several times and then turn the steering wheel fully in both directions repeatedly to drain off the fluid.
5.Connect the return hose securely, and fix with clips.
caution Do not use ATF-SP II M and ATF-SP III.
Fill the specified fluid to the level between MAX and MIN marks of the oil reservoir, and bleed the power steering system.
Fluid: ATF DEXRON III or DEXRON II
|
W większości poradników na YT nikt nie odłącza wtrysków, tylko robią płukankę na włączonym silniku, więc zastanawiam się która metoda lepsza? Na odłączonych wtryskach trudniej zapowietrzyć układ?
Z olejów chyba wybiorę Eneosa ATF III, albo Valvoline ATF ze względu, że to pełne syntetyki (LM TOP TEC ATF 1100, Motul DEXRON III, VALVOLINE ATF DEX/MERC to półsyntetyki z tego co wyczytałem). |
Tak na logikę to wtryski się odłącza, żeby tylko zakręcić rozrusznikiem a nie odpalać silnik, bo jak pompa ruszy na pełnych obrotach po odpaleniu a oleju nie będzie to zatrzesz pompę. Osobiście kupiłem oryginalny olej DiaQueen Power Stering Fluid MZ320095. Około 60 zł za litr w ASO - wiem drogo w uj. |
|
|
|
 |
|