Wymiana paska klinowego |
Autor |
Wiadomość |
MSS02
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 75 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 09-05-2020, 23:57 Wymiana paska klinowego
|
|
|
Witam. Mam pytanie. Jak wymienić pasek klinowy w Space star 1.3? Mam na mysli oba paski wielorowkowe. Jak się je napina ? Dzięki |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-05-2020, 00:19
|
|
|
Odkręcając kontrę dociągając drugą śrubą i ponownie kontrując, to tak w uproszczeniu.
Wszystko masz pokazane w manualu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MSS02
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 75 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-05-2020, 07:37
|
|
|
Ma ktos może w.pdf manuał? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2020, 10:38
|
|
|
Pasek alternatora demontujesz poluzowując śrubę kontrującą napinacz (klucz 12) i odkręcając śrubę napinającą w lewo (klucz 12). Oczywiście wcześniej należy poluzować nakrętkę śruby mocującej alternator do mocowania do bloku silnika, znajduje się ona na dole alternatora.
Pasek wspomagania i klimatyzacji demontujesz poluzowując 2 śruby na klucz 14 mocujące po bokach do uchwytu pompę wspomagania, a następnie tak samo jak w przypadku paska alternatora, luzujesz śrubę kontrującą na napinaczu, który znajduje się pod pompą wspomagania i odkręcasz w lewo śrubę napinającą, która luzuje pasek, po czym możesz go zdjąć z kół pasowych.
Montaż nowych pasków w odwrotnej kolejności. |
|
|
|
 |
MSS02
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 75 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-05-2020, 14:45
|
|
|
Dzięki Panowie. A kwestia napięcia paska jak wygląda? On napina się poprzez rolke napinająca czy trzeba go jakos ręcznie napinac? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-05-2020, 16:28
|
|
|
Pasek od klimy napinasz poprzez dokręcenie śruby 48959Y na schemacie.
Tak samo wygląda napięcie paska alternatora.
Oczywiście robi się to po poluzowaniu pozostałych śrub.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
MSS02
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 75 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-05-2020, 18:49
|
|
|
Jak mocno powinien być napięty pasek? Kiedy będę wiedzial, że napięcie jest w porządku? Sprawdzić uginanie paska podczas nacisku? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2020, 19:11
|
|
|
MSS02, prawidłowo napięty pasek wielorowkowy na środku najdłuższego odcinka pomiędzy kołami pasowymi nie powinien się ugiąć więcej niż 1 cm i po chwyceniu go palcami nie powinien dać się obrócić więcej niż o kąt 90 stopni. |
|
|
|
 |
MSS02
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 75 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10-05-2020, 22:39
|
|
|
Wielkie dzięki za wyczerpujace i fachowe odpowiedzi na moje pytania. Teraz dam radę 🙂 |
|
|
|
 |
henio1112
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018 Posty: 49 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 20-05-2020, 17:06
|
|
|
w sumie to i u mnie wypadało by wymienic pasek bo az sie swieci, i boje sie ze skoncze na lawiecie.
Rozumiem ze na kanale lepiej by bylo sie za to zabrac.
Co powiecie o paskach firmy Dayco i Meyle ?
Znalazlem pasek 4PK, ale dziwne dopiski są do niego, typu
Cytat: | Strefy klimatyczne: nie dla zimnych klimatów |
Pierwszy raz sie z tym spotkałem, rozumiem ze my mamy klimat umiarkowany i w zimie nic sie nie powinno dziac? |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2020, 23:24
|
|
|
W dobrym warsztacie dayco mi chcieli zamontować więc chyba ok. Finalnie miałem juz bando japan. Drugi raz je zamontowałem i są ok. |
|
|
|
 |
henio1112
Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018 Posty: 49 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 21-05-2020, 16:41
|
|
|
w sumie lepiej dorzucic 18 zł za oryginałke bando niz bawic sie w jakies zamienniki za 23zł, sam pasek kosztuje 40 zł wiec bez szalenstw cena wcale nie z kosmosu
ale widzę ze do 1.6 idzie 5 PK 865 a do mojego 1.8 juz krótszy i z 4 żebrami. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-05-2020, 21:27
|
|
|
Do wymiany pasków osprzętu w tym aucie kanał nie jest w ogóle potrzebny. Wszystko robi się spod maski. |
|
|
|
 |
Ghostman [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2020, 13:43
|
|
|
henio1112 napisał/a: |
ale widzę ze do 1.6 idzie 5 PK 865 a do mojego 1.8 juz krótszy i z 4 żebrami. |
krótszy jest do wersji z bez klimatyzacji
ja kupowałem w jmcarparts z legnicy. podałem vin i marke paska i jest ten co trzeba. |
|
|
|
 |
|