 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Parownik klimatyzacji |
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz Rumian
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2014 2,2D AT 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Dywity
|
Wysłany: 12-05-2020, 14:20 Parownik klimatyzacji
|
|
|
Witam Wszystkich. Poszukuję pomocy w następującej kwestii. Padł mi parownik klimatyzacji (Outlander III 2014 r. 2,2 diesel 150 KM 4x4 skrzynia AT). W ASO koszt samego oryginalnego parownika to ponad 3000 zł,poszukuję zatem zamiennika. Pan w ASO stwierdził, że mała szansa, ale np. na ebayu znalazłem zamienniki za ok. 50 USD, tylko nie wiem, czy będzie pasować do mojego auta, ponieważ w różnych rocznikach pakowali różne parowniki. Znalazłem też na alledrogo ori używkę za 850 zł, podobno w dobrym stanie i podobno będzie pasować do mojego auta (sprzedający "podobno" sprawdził po VINie, który mu udostępniłem)
Pytanie nr 1) Ma ktoś wiedzę, czy do tego modelu w ogóle są dostępne zamienniki?
Pytanie nr 2) Czy ktoś z forumowiczów ma możliwość sprawdzić po VINie mojego auta JMBXLGF6WEZD01071 i podać mi nr OEM tego parownika, jakiś rysunek wymiarowy podesłać?
Z góry dziękuję za pomoc, bo perspektywa wydania 4 tysi na naprawę mnie przeraża, a lato za pasem :/ |
_________________ Grzegorz Rumian |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-05-2020, 15:12
|
|
|
Co do numeru to teoretycznie: 7810A297. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-05-2020, 18:19 Re: Parownik klimatyzacji
|
|
|
Grzegorz Rumian napisał/a: | W ASO koszt samego oryginalnego parownika to ponad 3000 zł |
Eeee, to nie tak źle. Mi do starego Renault Megane wołali w ASO 4000 zł |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 18-05-2020, 01:10
|
|
|
kup pierwsza lepszy z alledrogo i bedzie dzialac z mlodszych rocznikow |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2020, 10:22
|
|
|
Co konkretnie się stało z parownikiem? - rozszczelnił się? bo innej możliwości nie widzę. Skoro tak, to można go zlutować. I tak trzeba go wyjąć.
A może coś innego się zepsuło i zostało to ogólnikowo określone jako "padł parownik". Tam jest jeszcze parę czujników temperatury oraz zawór rozprężny - może to z nimi jest problem? |
|
|
|
 |
Grzegorz Rumian
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2014 2,2D AT 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Dywity
|
Wysłany: 25-05-2020, 11:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Co konkretnie się stało z parownikiem? - rozszczelnił się? bo innej możliwości nie widzę. Skoro tak, to można go zlutować. I tak trzeba go wyjąć.
A może coś innego się zepsuło i zostało to ogólnikowo określone jako "padł parownik". Tam jest jeszcze parę czujników temperatury oraz zawór rozprężny - może to z nimi jest problem? |
Byłem u polecanych specjalistów od klimy w Olsztynie. Podnieśli maskę, podłączyli jakąś butlę do rurki od klimy znajdującej się w komorze silnika i po kilku minutach zawołali mnie i poprosili, żebym przyłożył ucho do kratek nawiewu wewnątrz auta. Słychać było jakby "syczenie". Na tej podstawie stwierdzili, że rozszczelnił się parownik. Sprawdzili na szybko u "swoich" dostawców i nie znaleźli zamiennika do tego modelu auta (sprawdzili tylko po modelu/wersji bez wnikania w numer VIN). Zaproponowali, że dokonają wymiany i uzupełnienia czynnika, ale muszę do nich przyjechać z parownikiem. Na moje pytanie, czy regeneracja wchodzi w grę stwierdzili, że mogą spróbować zalutować, ale jest ryzyko, że rozszczelni się w innym miejscu. Stoję teraz przed dylematem jaki parownik zamontować: nowy zamiennik, używany oryginał czy bawić się w naprawę. Zarówno spece od klimy, jak i szef serwisu Mitsubishi w Olsztynie wspominali, że parowniki w Outlanderach i ASXach z tych roczników były trefne t.zn. lubiły się rozszczelniać. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jeśli to prawda to zabawa w lutowanie, albo montaż oryginalnej używki zdają się nie mieć sensu.
Przy okazji mam jeszcze pytanie: czy ktoś ma pomysł, jak wydłubać ten parownik t.zn. czy jest to czynność skomplikowana i czasochłonna, czy wymaga demontażu kokpitu? A może nie jest to szczególnie skomplikowane?
[ Dodano: 25-05-2020, 11:04 ]
tokyo napisał/a: | kup pierwsza lepszy z alledrogo i bedzie dzialac z mlodszych rocznikow |
Działać pewnie będzie, ale zastanawiam się czy będzie pasował wymiarami i sposobem podłączenia. Szef serwisu Mitsubishi w Olsztynie powiedział mi, że w tym konkretnym modelu w ciągu kilku lat produkcji stosowano trzy rodzaje parowników, każdy z innymi średnicami rurek przyłączeniowych.
[ Dodano: 25-05-2020, 11:05 ]
Bizi78 napisał/a: | Co do numeru to teoretycznie: 7810A297. |
Dlaczego "teoretycznie" ? |
_________________ Grzegorz Rumian |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
|
|
|
 |
Grzegorz Rumian
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2014 2,2D AT 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Dywity
|
Wysłany: 25-05-2020, 16:49
|
|
|
acent napisał/a: | https://www.drive2.ru/l/560389741669778880/
Lepiej kup dobry, naprawdę dobry. |
Masakra jakaś! Czyli wymiana samemu odpada.
W t.zw. międzyczasie potwierdziłem w ASO numer OEM tego parownika (7810A297) i znalazłem oryginał na eBayu za ok. 2000 zł oraz zamiennik na Aliexpress za 640 zł (z wysyłką). Mam też opcję zakupu oryginalnego, ale używanego na alledrogo za 800 zł. Znalazłem też na eBayu nowy zamiennik za 600 zł, ALE numer OEM to 7810A183 (czyli z pierwszych 2 lat produkcji). Na pierwszy rzut oka wygląda tak samo. Orientuje się ktoś, czym się różni od 7810A297 i czy ewentualnie można jakoś go dopasować? Nie chodzi mi nawet o kasę, tylko jeśli mam kupować zamiennik, to wolałbym made in USA zamiast made in China.
Jakieś sugestie? |
_________________ Grzegorz Rumian |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-05-2020, 20:16
|
|
|
Grzegorz Rumian napisał/a: | podłączyli jakąś butlę do rurki od klimy | napompowali azotem pod wysokim ciśnieniem celem sprawdzenia szczelności - normalna procedura, dokładnie tak się robi
osobiście kupiłbym nowy i tu musisz się zastanowić czy zamiennik czy nie, bo Mitsu nie produkuje parowników, więc również kupuje od jakieś innego producenta, być może także z Chin, tam też są produkty różnej jakości
ten drugi, końcówka 183 to jednak się różni sposobem poprowadzenia rurek - z tego co widzę, to jest w poprzek, po przekątnej
co ja bym zrobił to zakupił nowy z ali a co do zdjęć ze strony rosyjskiej, to faktycznie przedstawiają wymianę parownika w O3, jednak byłbym bardziej optymistyczny w kwestii wymiany, że nie jest aż taka rozbiórka niezbędna |
|
|
|
 |
Grzegorz Rumian
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2014 2,2D AT 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019 Posty: 8 Skąd: Dywity
|
Wysłany: 24-06-2020, 08:13
|
|
|
Witam ponownie. Tak na podsumowanie parę słów, ponieważ jestem już po wymianie parownika. Jak podpowiadał kolega Krzyzak zakupiłem nowy parownik (oryginał po numerze OEM - podziękowanie dla Bizi78 za sprawdzenie numeru) w serwisie Alliexpress. Przesyła dotarła do mnie po 8 dniach (!), więc byłem w pozytywnym szoku. Oczywiście do ostatniej chwili był niepokój, czy będzie pasowało, bo wiadomo - chińszczyzna Wczoraj na szczęście operacja się powiodła, z wiadomych względów w serwisie niezależnym. Klima chłodzi i jest git. Zobaczymy, jak z żywotnością tego zamiennika. Jeśli chodzi o dopasowanie, to serwisant stwierdził, że jest prawie idealne - musiał tylko przyciąć mały kawałek plastiku i ładnie weszło. Co do kosztów, to w porównaniu do ASO niebo a ziemia. W ASO koszt byłby następujący: parownik ori 3 250 zł + wymiana 1 250 zł + koszt czynnika 400 zł = 4 900 zł. W serwisie w Olsztynie na Towarowej robocizna z czynnikiem wyniosła mnie 700 zł, do tego doszedł koszt parownika z Alliexpress 620 zł = 1 320 zł. Prawie 3 600 zł w kieszeni zostało Swoją drogą bardzo serdecznie polecam serwis klimy w Olsztynie na Towarowej, bo Panowie znają się na rzeczy i robią wszystkie marki samochodów. Pojechałem do nich z polecenia od kilku znajomych i sam również z czystym sumieniem mogę polecić. Pozdrawiam forumowiczów!
[ Dodano: 25-06-2020, 12:31 ]
Witam ponownie. Ma ktoś z forumowiczów pomysł, dlaczego dość głośno syczy zawór rozprężny po wymianie parownika? Parownik jest nowy (chiński zamiennik), a zawór rozprężny jest stary (oryginalny) zdemontowany z oryginalnego parownika. Na postoju, przy jałowych obrotach syczenia prawie nie słychać, ale przy wyższych obrotach lub podczas jazdy podczas załączania się kompresora zawór rozprężny syczy przez 3-4 sekundy i tak co kilkanaście sekund za każdym załączeniem się kompresora. Trochę to denerwujące. Tylko proszę nie pisać, żebym zrobił radio głośniej |
_________________ Grzegorz Rumian |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2020, 22:33
|
|
|
Syczenie to normalna sprawa, powinien tak robić. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-07-2020, 16:03
|
|
|
W moim bolidzie też słychać w kabinie syczenie, a przyczyną jak się okazało na obdukcji jest uszkodzona chłodnica .
Ja bym poszukał jakiegoś wycieku. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
huzak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2020 Posty: 5 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 02-04-2021, 13:27
|
|
|
Grzegorz Rumian napisał/a: | Witam ponownie. Tak na podsumowanie parę słów, ponieważ jestem już po wymianie parownika. J |
Hej, jak szczelność klimy jest ok?
Panowie rozbierali cały kokpit? Pytam bo widziałem filmik z pajero, gdzie chłopaki dostali się do parownika demontując schowek i kanały i tak dostali się do parownika.
Ile czasu zajęła naprawa? |
|
|
|
 |
korobass
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander III 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2023 Posty: 7 Skąd: Zielonka
|
|
|
|
 |
|
|