Wymiana oleju po tzw.docieraniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-06-2020, 19:26 Wymiana oleju po tzw.docieraniu silnika
|
|
|
Co myślicie o wymianie oleju po tzw.docieraniu/układaniu silnika . Mam już przejechane 2500 km i jest to przebieg gdzie powinienem to zrobić . Tylko czy warto i jest taka potrzeba ? Czy współczesne silniki faktycznie się docierają i w tym czasie generują większą ilość opiłków metalu ?Zastanawiam się czy nie jest to zagrywka serwisów żeby wyrwać parę złotych . Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z użytkowników EC zrobił taką wymianę i na jaki olej się zdecydował . Ja dostałem przy zakupie specjalną ofertę na 300 zł na wymianę oryginalnego oleju Mitsubishi wraz z filtrem . Skorzystać ? |
|
|
|
 |
jano35
Forumowicz
Auto: Mitsubishi eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2018 Posty: 45 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 19-06-2020, 19:57
|
|
|
90% serwisów przy pierwszej wymianie oleju, nie robi tego. Wypucują Ci filtr z zewnątrz i wystawią fakturę. Na etykietce napiszą Ci każdy olej, który niby uzgodnią z klientem.
P.S od co najmniej 15 lat nie widziałem w nowych autach zabiegu o którym piszesz. To nie polonez. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-06-2020, 20:06
|
|
|
W moim trochę młodszym polonezie czyli space starze z 2001r. olej był wymieniony po 1000km w ASO.
Czy jest to potrzebne to nie mam pojęcia, ale na pewno nie zaszkodzi silnikowi, najwyżej kieszeni . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 19-06-2020, 22:15 Re: Wymiana oleju po tzw.docieraniu silnika
|
|
|
Robert S
Cytat: | Mam już przejechane 2500 km i jest to przebieg gdzie powinienem to zrobić. Tylko czy warto i jest taka potrzeba? |
Tak naprawdę to 1000 km jest przebiegiem, przy którym powinno się wymienić olej. Oczywiście, że warto jeśli traktujesz samochód poważnie i masz zamiar się z nim związać na dłuższy czas. Jest taka potrzeba, gdyż w początkowym okresie tzw. docierania silnika powstają opiłki, które mogą wyrządzić wiele złego w silniku np.
zatkać kanaliki olejowe (które są czasami grubości szpilki) i może dojść do przyspieszonego zużycia a nawet zatarcia silnika. Na szczęście częsta wymiana oleju, skutecznie temu zapobiega.
Cytat: | Czy współczesne silniki faktycznie się docierają i w tym czasie generują większą ilość opiłków |
Każdy silnik się dociera, oczywiście technologia produkcji starszych silników była inna, ale i procedura docierania, czy wymiany oleju była odmienna od dzisiejszej. W wolnej chwili obejrzyj sobie na YT co znajduje się w oleju BMW po 20 tys. km.
Cytat: | Zastanawiam się czy nie jest to zagrywka serwisów żeby wyrwać parę złotych |
Serwis myśli długofalowo zysk jest dopiero wtedy jak klient przyjedzie z zatartym silnikiem po np. 100 tys. Większość myśli, że serwis zarabia na wymianie oleju, gdyby tak było to zmienialiby olej co 5-10 tys. a nie co 30.
Cytat: | Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z użytkowników EC zrobił taką wymianę i na jaki olej się zdecydował |
Oryginalny Mitsubishi.
Zdecydowanie tak. |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2020, 11:12 Re: Wymiana oleju po tzw.docieraniu silnika
|
|
|
guzzi napisał/a: | Robert S
Cytat: | Mam już przejechane 2500 km i jest to przebieg gdzie powinienem to zrobić. Tylko czy warto i jest taka potrzeba? |
Tak naprawdę to 1000 km jest przebiegiem, przy którym powinno się wymienić olej. Oczywiście, że warto jeśli traktujesz samochód poważnie i masz zamiar się z nim związać na dłuższy czas. Jest taka potrzeba, gdyż w początkowym okresie tzw. docierania silnika powstają opiłki, które mogą wyrządzić wiele złego w silniku np.
zatkać kanaliki olejowe (które są czasami grubości szpilki) i może dojść do przyspieszonego zużycia a nawet zatarcia silnika. Na szczęście częsta wymiana oleju, skutecznie temu zapobiega.
Cytat: | Czy współczesne silniki faktycznie się docierają i w tym czasie generują większą ilość opiłków |
Każdy silnik się dociera, oczywiście technologia produkcji starszych silników była inna, ale i procedura docierania, czy wymiany oleju była odmienna od dzisiejszej. W wolnej chwili obejrzyj sobie na YT co znajduje się w oleju BMW po 20 tys. km.
Cytat: | Zastanawiam się czy nie jest to zagrywka serwisów żeby wyrwać parę złotych |
Serwis myśli długofalowo zysk jest dopiero wtedy jak klient przyjedzie z zatartym silnikiem po np. 100 tys. Większość myśli, że serwis zarabia na wymianie oleju, gdyby tak było to zmienialiby olej co 5-10 tys. a nie co 30.
Cytat: | Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z użytkowników EC zrobił taką wymianę i na jaki olej się zdecydował |
Oryginalny Mitsubishi.
Zdecydowanie tak. |
Dziękuję za poradę , obejrzałem film - szok . Jedno dodatkowe pytanie czy 2500 km nie jest już za późno ? , kolega pisał że powinno się wymieniać po 1000 km
Tak czy inaczej na wymianę oleju się umówię , ale tak pytam z dociekliwości |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-06-2020, 11:36
|
|
|
Moim zdaniem to powinno się odpowiedzieć na 2 pytania:
- czy zamierzam tym samochodem jeździć dłużej np. 10 lat i zrobić powiedzmy ponad 150 tys km. Jeśli tak to czemu nie.
- czy kupiliśmy samochód prosto z dostawy który płynął dla nas czy może wyprzedaż rocznikowa i olej w silniku miał już około roku jak kupiliśmy samochód.
Mój samochód dla mnie płynął, nie zamierzam nim jeździć 10 lat, przebiegi robię nie za duże więc wymieniłem w standardowym okresie. |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2020, 11:59
|
|
|
krzychu napisał/a: | Moim zdaniem to powinno się odpowiedzieć na 2 pytania:
- czy zamierzam tym samochodem jeździć dłużej np. 10 lat i zrobić powiedzmy ponad 150 tys km. Jeśli tak to czemu nie.
- czy kupiliśmy samochód prosto z dostawy który płynął dla nas czy może wyprzedaż rocznikowa i olej w silniku miał już około roku jak kupiliśmy samochód.
Mój samochód dla mnie płynął, nie zamierzam nim jeździć 10 lat, przebiegi robię nie za duże więc wymieniłem w standardowym okresie. |
Nie, nie zamierzam jeździć 10 lat , auto sprzedaje zazwyczaj z przebiegiem 60 tys km .
Samochód był odebrany zaraz po dostawie do portu ( nie stał na placu )
Mimo to jak trzeba to ten olej wymienię , fakt ze po 2500 a nie po 1000 , ale myślę że nie ma to znaczenia . Co by nie było jak ma to zagwarantować długi żywot tego auta , to warto wydać te parę złotych . A niech się następni właściciele cieszą . Do każdego auta podchodzę jakbym miał go do końca jego dni i tego już pewnie nie zmienię
Olej wymieniony , wszystko odbyło się gładko i przyjemnie i w sumie za małe pieniądze . Mam spokojne sumienie . No i interwał od wymiany do wymiany planuję co 10 tys , jakos nie wierzę w long life |
Ostatnio zmieniony przez Robert S 27-06-2020, 05:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 20-06-2020, 12:05
|
|
|
Robert S napisał/a: | Do każdego auta podchodzę jakbym miał go do końca jego dni i tego już pewnie nie zmienię |
mam to samo podobno nie da się z tego wyleczyć.
Dlaczego po 1000 km ?. Doświadczalnie stwierdzono, że do 1000 km pojawia się najwięcej opiłek i aby zapobiec przedostania się ich w obieg należy je usunąć. Wymieniaj olej jak najszybciej i ciesz się samochodem. |
|
|
|
 |
kosaisierp1988
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 34 Skąd: Iława/Giżycko
|
Wysłany: 20-07-2020, 21:22
|
|
|
wymień na pewno kolejny użytkownik auta będzie zadowolony.
To że nie trzeba docierać silników to bzdura, producenci przede wszystkim zarabiają na serwisowaniu auta a nie na jego sprzedaży. Więc celowe postarzanie produktu jest im na rękę.
Jaki olej, na pewno dedykowany do modelu. Ja od kilku lat jestem użytkownikiem NESTE oil. |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-07-2020, 19:50
|
|
|
kosaisierp1988 napisał/a: | wymień na pewno kolejny użytkownik auta będzie zadowolony.
To że nie trzeba docierać silników to bzdura, producenci przede wszystkim zarabiają na serwisowaniu auta a nie na jego sprzedaży. Więc celowe postarzanie produktu jest im na rękę.
Jaki olej, na pewno dedykowany do modelu. Ja od kilku lat jestem użytkownikiem NESTE oil. |
Tak święta racja , olej wymieniłem na oryginalny Mitsubishi wraz z filtrem oczywiście . Teraz mam spokojne sumienie |
|
|
|
 |
|