Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tyku
10-06-2015, 12:17
Klimatyzacja - działanie, przeglądy, konserwacja,części.
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-06-2020, 22:38   

Bardzo kiepski ten serwis, skoro nawet manometrów czy chociaż termometrów nie podłączył. Na podstawie temperatury można ustalić ciśnienie... zapytaj czy w ogóle wiedzą co to jest suwak chłodniczy.
Przez kilka dni czynnik mógł uciec - generalnie ja mam takie doświadczenia, że oringi tylko oryginalne trzeba montować, bo 'idealnie' dopasowany zamiennik niestety puszcza... Ucieknie połowa czynnika i klima ma problem działać w bardzo wysokich temperaturach bo zawór rozprężny np. zamarza albo przegrzanie par jest niewystarczające.
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 25-06-2020, 23:02   

Dzięki Krzyzak. Czyli diagnoza byłaby taka: choć chłodzi (i to bardzo dobrze) gdy jest chłodniej, lecz nie chłodzi w ogóle gdy jest gorąco z powodu niskiego poziomu czynnika? Czyli, że należałoby zlokalizować wyciek i go naprawić, dopełnić, i po problemie?
_________________
Lancer - jego mać!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-06-2020, 23:03   

Wg mnie tak, aczkolwiek powodów może być dużo więcej. Np odwadniacz może zamarzać od nadmiaru wilgoci.
Raz miałem przypadek, że odwadniacz się rozpadł i te silikonowe kulki poszły w obieg zatykając zawór rozprężny... Przypadek niediagnozowalny bez rozcięcia układu...
 
 
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 30-06-2020, 21:50   

Cześć.
Mam Lancera 2008. Przebieg 105tyś, klima 1 raz odgrzybiana jakieś 4 lata temu i nic więcej nie robione. Nigdy nie śmierdziało i nie śmierdzi grzybem.
Od jakiegoś miesiąca zauważyłem, że podczas korzystania klimatyzacji co jakiś czas słychać "syczenie".
Co mniej więcej 2 minuty. Trwa to jakieś 2-3sekundy.
Klima chłodzi prawidłowo.
Miał ktoś taki problem? Ogólnie to nie przeszkadza, ale nie chcę, żeby coś się zepsuło...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2020, 23:11   

Normalne, gaz się rozpręża to syczy.
 
 
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 01-07-2020, 06:46   

Myślałem, że trzeba dobić czynnik.
Skoro to normalne to dziwi mnie, dlaczego przez ponad 10 lat nie było owego odgłosu?
 
 
 
Roguuu95 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Maj 2019
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-07-2020, 11:19   

Ja takie syczenie miałem gdy mi się gaz kończył, więc może przyszła Twoja pora na jego dobicie. Aż dziwne że 10lat wytrzymał bez nabijania :shock:
 
 
pawelek32 
Forumowicz

Auto: lancer SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 124
Skąd: suwalki
Wysłany: 01-07-2020, 12:18   

Klimatyzację włączam i wyłączam w razie potrzeby przez cały rok (nie pracuje u mnie non stop na auto).
To pierwsze auto z klimatyzacją, więc nie mam porównania czy 10 lat (a nawet 12!) to długo.
Mam za to porównanie do żarówek, bo poza dwoma postojówkami mam jeszcze fabryczne :)
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 01-07-2020, 15:05   

pawelek32, podjedź na standardowy przegląd klimy, 4 lata to jednak trochę długo żeby nic nie robić. Dobiją czynnik ewentualnie.
_________________
 
 
NygusUK 
Forumowicz


Auto: 2006/7 Lancer 2.0 (4G94) + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Z Jeżyc, no bo skąd?!
Wysłany: 01-07-2020, 15:30   Klimatyzacja

Roguuu95 napisał/a:
Aż dziwne że 10lat wytrzymał bez nabijania :shock:

W moim trzymała... 13 lat. Ogólnie dobra żywotność: np. oryginalny akumulator wytrzymał 12 lat... niestety nie idzie to w parze z zabezpieczeniem antykorozyjnym... najgorzej jest z rurami wlewu i recyrkulacji paliwa... ;-( ostatnio silnik też kuleje na wolnych obrotach (ani ja ani mechanicy nie widzą dlaczego), ciężko z odpalaniem czasem... Porównując z naszą "Królową Obciachu", Renault Thalią, z tego samego roku przy nim to niemal nówka, a części kosztują grosze ;-)

[i]Aktualizacja (Dla potomnych):
Poszedłem po rozum do głowy i wymieniłem cewki zapłonowe. Silnik w końcu pracuje równo tak jak powinien i nie ma problemu z odpalaniem. A odwiedziłem 3 doświadczonych mechaników - rozkładali tylko ręce z niemocy... Chyba czas samemu zabrać się za diagnostykę :-)
_________________
Lancer - jego mać!
Ostatnio zmieniony przez NygusUK 11-08-2020, 00:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
CeLeS 
Nowy Forumowicz

Auto: brak :(
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 4
Skąd: Ak
Wysłany: 20-07-2020, 18:52   

Hej, powiedzcie mi koledzy jak wygląda sprawa z dostępem i ilością aktywatorów w klimatyzacji automatycznej? Sroga naprawa i utrudniony dostęp?
 
 
mmirekk 
Nowy Forumowicz

Auto: co
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Okulice
Wysłany: 12-08-2020, 21:14   [CY3A 1.8] Klimatyzacja prawa strona grzeje zamiast chłodzić

Witam, mam problem z klimą bo nie dość że słabo chłodzi to jeszcze środkowa prawa kratka i kratka po stronie pasażera grzeje zamiast chłodzić. Proszę o pomoc.
 
 
Grzegorz42 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan '09 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 72
Skąd: Slubice
Wysłany: 13-08-2020, 19:47   

mmirekk, tu masz odpowiedz:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47704&postdays=0&postorder=asc&start=315
_________________

 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-08-2020, 23:29   

mmirekk napisał/a:
Witam, mam problem z klimą bo nie dość że słabo chłodzi to jeszcze środkowa prawa kratka i kratka po stronie pasażera grzeje zamiast chłodzić. Proszę o pomoc.

Miałem podobny efekt okazało się że brakowało połowy czynnika, dodatkowo masz zapewne efekty dźwiękowe od strony wymiennika. Czas uzupełnić klimę :)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
mrpabloo 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 MR'11
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2020
Posty: 1
Skąd: Wielkopolskie
Wysłany: 02-09-2020, 03:58   Problem z klimatyzacją (dioda cały czas się pali)

Witam, jestem nowym posiadaczem Lancera 2.0 MR'11 wyprodukowanego w USA. Pierwsze moje pytanie dotyczy klimatyzacji (manualna). Z każdym odpaleniem silnika dioda odpowiadająca za klimę pali się cały, nie zależnie od tego czy ją włączam/wyłączam. Słychać takie charakterystyczne zasysanie. W zasadzie zakładam, że jest ona nienabita i nie potrafię odróżnić kiedy jest włączona a kiedy nie, bo dioda cały czas się pali. Jakiego rodzaju to może być problem? Uszkodzony bezpiecznik? Zepsuty przycisk odpowiadający za klimę przez co nie można jej wyłączyć? Czy ten dźwięk zasysania to efekt tego, że klima działa a jest nienabita? Drugie moje pytanie jest o skrzynię automatyczną CVT, kiedy stoję w korku i mam wciśnięty pedał hamulca i skrzynia oczywiście w przełożeniu Drive to na komputerze pokładowym pasek spalania mam na końcu oznaczający duże spalanie, mam rozumieć, że to drobny błąd i przekłamanie komputera? Z góry przepraszam jeśli są to idiotyczne pytania, ale dopiero "wchodzę" w świat motoryzacji i moja wiedza jest znikoma. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.