Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie przepustnicy
Autor Wiadomość
gsm_virus 
Forumowicz
elektroda.pl

Auto: Space Star 1.6 16V '02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 32
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 30-06-2020, 23:29   

kolego MSS02 takie objawy to wysokie prawdopodobieństwo że masz nieszczelność w kolektorze dolotowym, (pewnie ta uszczelka).
Jak chcesz to może uda mi się podjechać koło Ciebie... w końcu z tego samego miasta jesteś ;)
Jak coś, to napisz PW z kontaktem do Siebie.
_________________
sprzęt diag. OpenPort 2.0 + EvoScan 2.9
 
 
MSS02 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 82KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 75
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 01-07-2020, 12:37   

gsm_virus, dzięki. Poszła wiadomość.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 06-07-2020, 17:34   

Tak w temacie. Chciałem wyjąć krokowy i obejrzeć jak wygląda. Niestety śruby są miękkie i grożą obróceniem śrubokręta. Jak sobie poradziliście z takim problemem?
Tak w ogóle, to jak sprawdzić czy krokowy jest sprawny? Podłączyć na krótko do akumulatora?
 
 
gsm_virus 
Forumowicz
elektroda.pl

Auto: Space Star 1.6 16V '02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2017
Posty: 32
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 06-07-2020, 20:11   

kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ;-) ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/
_________________
sprzęt diag. OpenPort 2.0 + EvoScan 2.9
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 06-07-2020, 20:28   

gsm_virus napisał/a:
kolego tommo1982, krokowiec ma bodajże 6 pinów w dodatku z tego co kojarzę sterowanie też do najłatwiejszych nie należy, w sumie to i tak nie rozwiązuje Tobie tego, jak zauważysz jego działanie skoro i tak będzie on wkręcony w przepustnice.
Pozostaje Tobie sprawdzenie "na słuch", czyli wyłącz wszelkie wentylatory czy tam i inny sprzęt hałasujący pod maską.
Potrzebujesz drugiej osoby, która będzie przekręcała kluczyk w stacyjce,
sam pod maską przybliż ucho jak najbliżej przepustnicy i nasłuchuj.
Zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon (czyli drugi stopień po ACC - ON) bez uruchamiania silnika,
silniczek krokowy się ustawia (w sumie w sekundę) i powinno być słychać jego działanie, tak samo on się cofa gdy działa, do pozycji początkowej po przekręceniu kluczyka na LOCK , czyli poz po wyłączeniu silnika.
Co do śrub mocujących "krokowiec" w przepustnicy, to udało mi się wykręcić tylko 2 z 3, bo ostania "stanęła na dębowo" i dosłownie ukręciła się główka, próbowałem to jeszcze rozwiercać, ale i tak skończyło się dla niej i silniczka na blachowkręcie ;-) ,
i w sumie na wymianie całe przepustnicy ;-/


Dobrze, że nie odkręcałem na siłę. Znając moje szczęście to bym coś urwał.
Spróbuję tak jak mówisz. Bezpieczniejsze niż wykręcanie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-07-2020, 21:19   

tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania.
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 10-07-2020, 19:15   

Hugo napisał/a:
tommo1982, jak śrubki są zapieczone w aluminium to praktycznie zawsze pomaga puknięcie w nie młotkiem, najlepiej przez krzyżakowego bita albo śrubokręt krzyżakowy, ale taki z metalową końcówką do pobijania.


Spróbuję po urlopie. Wyjeżdżam na parę dni, a na razie działa to wolę nie pogorszyć :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.