 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sprężarka klimatyzacji włącza się i wyłącza co paręnaście se |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-07-2020, 17:51
|
|
|
Niestety doświadczenie mam takie, że w Lancerze padło to w co wsadzili ręce "fachowcy".
Czynnik przy serwisie jest usuwany, odwirowany, dodawany jest olej i ponownie do układu. I to jak najbardziej warto zrobić. Rozszczelnienie żeby wymienić osuszacz to proszenie się o problemy.
W Lancerze nigdy nie wymieniałem osuszacza i po ~13 latach w ciągu roku ubywało koło 60g... Tak że Pan mi zaznaczył dla pani w recepcji że nie trzeba dopłaty za czynnik. Klima praktycznie cały czas załączona.
Załączenie klimy pykało (chociaż przy zamkniętych szybach nie było tego słychać), jakby było ciepło to słychać było bardzo dobrze 2 wentylatory na maksymalnych obrotach pod maską, obroty podskakiwały (ale o około 100obr/min) i raz wyciągałem podkładki z regulacji.
W CX-3 też jak się przysłuchać pyka sprzęgło klimy, ale z racji automatu obroty raczej są stabilne. |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 31-07-2020, 18:26
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | guzzi napisał/a: | acha zadzwoń wcześniej do serwisu klimatyzacji i zapytaj się o cenę. A jak się dowiesz to podziel się na forum ze wszystkimi. |
Proszę bardzo, zamiennik osuszacza do EC nr. OE 7815A285.
https://www.czesciauto24.pl/nissens/7283936 |
Zapytaj o cenę WYMIANY osuszacza !!!
Cytat: | Czyli Twoim zdaniem patrząc na ceny nowego czynnika klimy to ludzie mają jeździć dopóki chłodzi a dopiero później płakać i płacić.
Moim zdaniem lepiej robić serwis co roku bo wtedy jest szybsza możliwość wyhaczenia nieszczelności układu.
Co do ceny serwisu z nowych czynnikiem to w Czewie koszt: serwis + odgrzybienie 250zł + 100zł za każde dobite 100gr czynnika. |
Zasada jest bardzo prosta:
1) wymiana filtra kabinowego (najlepiej na węglowy) - raz w roku.
2) dezynfekcja układu - tzw. odgrzybianie (z myciem parownika) - raz w roku.
3) kontrola układu - sprawdzenie poprawności jego działania i ciśnienia w układzie - raz na 2 lata
4) serwis układu z uzupełnieniem czynnika (ubędzie ok. 100g) - raz na 4 lata
Na koniec moje motto (i tu się zgodzę z tym co powiedział krzychu)" - im mniej "serwisujemy" klimatyzację, tym dłużej cieszymy się jej bezusterkowością - trochę kontrowersyjne ale działa. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-07-2020, 21:07
|
|
|
guzzi napisał/a: | O widzę, że kolega był na szkoleniu, pt. "Jak tu wyciągnąć kasę od klienta". | kolega ma wszystkie niezbędne certyfikaty i uprawnienia do pracy z FGAZami i widział osuszacze, które są glutem w środku - to jest coś jak żwirek dla kota - wyrzuca się, gdy się zbryli
guzzi napisał/a: | czynnik chłodniczy R134a został zastąpiony czynnikiem R1234yf | bo ten ostatni (pomimo, że palny i jest w grupie wyższego ryzyka) to ma współczynnik GWP równy 4 a ten pierwszy 1430 (jeśli dobrze pamiętam) - chodzi o wpływ na efekt cieplarniany
(nie wnikam w kwestie, że na 1234 patent ma DuPont )
134 mają przestać produkować za 2 lata...
[ Dodano: 31-07-2020, 21:16 ]
guzzi napisał/a: | im mniej "serwisujemy" klimatyzację, tym dłużej cieszymy się jej bezusterkowością - trochę kontrowersyjne ale działa | wyjaśnię ci - chodzi o fakt stosowania w tych układach tzw. fgazów i wczesne wykrycie ew. ubytków - stąd zalecenia częstego serwisu (są urządzenia, które należy testować co 3 miesiące)
ogólnie to serwisy motoryzacyjne są wyjątkowe pod tym względem, bo nie podlegają (jeszcze) pewnym kontrolom, natomiast w innych układach takie "dobicie" czynnika bez sprawdzenia i eliminacji przyczyny wiąże się z gigantycznymi karami, nawet do 50 tys zł
w montażu oraz ze stanu posiadanych fgazów należy się też spowiadać odpowiednim urzędom |
|
|
|
 |
guzzi
Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 67 Skąd: 3city
|
Wysłany: 01-08-2020, 11:29
|
|
|
Krzyzak, Niestety ale nie znam się na przemysłowej klimatyzacji , za to o samochodowej możemy podyskutować |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24326 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-08-2020, 22:56
|
|
|
ale to nie ma żadnej różnicy - wszystko działa dokładnie tak samo (przemysłowe mają czasem dodatkowe separatory oleju i tyle)
czynnik może być inny, ale zasada działania wszędzie taka sama |
|
|
|
 |
|
|