Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko pracująca skrzynia manualna
Autor Wiadomość
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-07-2020, 10:33   

Ogólnie z tego co wyczytałem skrzynie w Mitsubishi chodzą topornie. Ja zarówno do poprzedniego auta (Golf Plus) jak i do ASX-a dodałem do skrzyni taki środek: https://products.liqui-moly.com/additives/gear-oil-additive.html
Muszę przyznać, że biegi chodzą o niebo lepiej i płynniej. Koszt nie duży a warto spróbować. Dodam jeszcze, że to należy dodawać do w miarę świeżego oleju.
_________________
piotr57
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-07-2020, 19:58   

Niestety nic nie mogę dolewać , to nowe auto, ma 3 m-ce . Jedynie wizyta w serwisie wchodzi w rachubę . Szukam już przyczyny w technice jazdy , może Mitsubishi wymaga innych nawyków , jakoś inaczej zmieniać te biegi ? Nieraz nie ma tego zachrobotania , stąd mam obiekcje co do techniki zmiany biegów
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-07-2020, 09:14   

Robert S napisał/a:
Szukam już przyczyny w technice jazdy , może Mitsubishi wymaga innych nawyków , jakoś inaczej zmieniać te biegi ?


Niektóre skrzynie chodzą "babsko" bez filingu i niektórzy uczą się zmieniać biegi trochę na chama (trochę jak w sporcie). Znaczy po prostu jednym mocnym i szybkim ruchem wciskają dany bieg. Wiele skrzyni nie zaprotestuje.

Ale moim zdaniem poprawnie to powinno być tak, że lekko kierujesz dźwignię w dany bieg (tutaj delikatnie) jak poczujesz opór synchronizatorów to wtedy płynie zwiększasz nacisk do momentu wejścia biegu.... Polecam potrenować redukcję z 2 na 1 ze zwalnianiem samochodu (nie trzeba puszczać sprzęgła po wsadzeniu jedynki). Dla większości skrzyni to problem (synchronizatory muszą się napracować) i łatwo wyrzuć ten moment kiedy lewarek stawia opór, ale płynnie zwiększając nacisk skrzynia się synchronizuje i bieg wpada. Zrobienie tego na siłę zazwyczaj kończy się zgrzytem... Tak na wyobraźnie to tak jakbyś chciał zamknąć drzwi, dotykasz je ręką i popychasz, a nie walisz z półobrotu. Tak samo dotykasz synchronizatora i naciskasz (on musi mieć czas na zsynchronizowane wałków - zrównanie ich prędkości).

Zauważyłem też, że wiele osób redukując na 1 robi jakieś dziwne manewry np. próbuje nie wszedł to cofa lewarek i znowu próbuje tak ze 3 razy o jest. To błąd to właśnie chodzi o to żeby ten lewarek przytrzymać z naciskiem (ten nacisk właśnie powoduję pracę synchronizatorów) i dać czas synchronizatorom.

Ps. Swoją drogą jeśli dana skrzynia ma problem z redukcją 2 na 1 można poćwiczyć dla sportu miedzygaz (N -> puszcza się sprzęgło -> gaz -> wciska sprzęgło -> 1 bieg). Ale to dla pasjonatów.
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-07-2020, 18:51   

Ta skrzynia pracuje specyficznie , biegi trzeba zmieniać praktycznie książkowo . Inne moje auta które miałem wiele wybaczały w tym zakresie , a Mitsu wymaga podejścia klasycznego . Na razie testuję technikę zmiany biegów z 1 na 2 ruszam do 2000 obr /min sprzęgło do końca , chwila przerwy potem klasycznie przerzutka biegu z małym przestojem na pozycje N . I jakby lepiej . Chociaż raz zgrzytnęło . Nie uważam się za świeżego kierowcę , parę aut różnych marek już objeździłem i nigdy nie miałem problemu ze zmianą biegów , aż do teraz . Dlatego chciałbym posłuchać opinii innych użytkowników konkretnie tego modelu . Może faktycznie mam uszkodzoną lub źle wyregulowaną skrzynię . A swoją drogą ciekawe czy skrzynie w EC to produkt japoński czy już Renault ?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-07-2020, 08:05   

Musiał bym się przejechać to bym powiedział o co chodzi
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2020, 09:38   

Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko :D

Znalazłem podobny wątek na pod forum ASX , widzę że koledzy tez mają podobne problemy, czyli coś jest na rzeczy z tymi skrzyniami

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110058&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-07-2020, 10:02   

Robert S napisał/a:
Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko

Podjedz do Malika do Pabianic, przejedzie się i ci powie co i jak.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2020, 11:39   

Marcino napisał/a:
Robert S napisał/a:
Dzięki za chęć pomocy , ale do Tczewa trochę daleko

Podjedz do Malika do Pabianic, przejedzie się i ci powie co i jak.


Marcino , jakiś namiar na kolegę Malik ? można prosić
Dzięki
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-07-2020, 15:28   

Poszukaj n Forum Japaneze albo ci wyśle nr. Naprawia skrzynie biegów mitsu wiec wie o co chodzi
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2020, 17:44   

Marcino napisał/a:
Poszukaj n Forum Japaneze albo ci wyśle nr. Naprawia skrzynie biegów mitsu wiec wie o co chodzi


Znalazłem Dzięki
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 15-07-2020, 09:20   

Daj znać co tam sie będzie działo w tym temacie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-07-2020, 18:32   

Witam
Udało mi się skontaktować z kolegą Markiem ( Japaneze ) i od razu chciałbym mu na łamach forum bardzo podziękować za błyskawiczną odpowiedź i pomoc
Pozwolę sobie zacytować odpowiedź którą dostałem :

Witam
Nie znam tej skrzyni, ale jest tam przypuszczalnie synchronizacja progresywna, czyli im wiecej siły wkładamy w nacisk na synchronizator tym mocniej on hamuje lub przyspiesza koło. W tego typu skrzyniach zazwyczaj jest taki dziwny efekt kliknięcia lub lekkiego uderzenia kół o siebie, nie może natomiast być zgrzytu, to już objawy złej synchronizacji i wymaga naprawy.
Pozdrawiam
Marek Malik


Tak więc wyjaśnia nam to efekt klikniecie ale nie zgrzytania , Dlatego nadal proszę innych użytkowników EC o opinie jak to u Was działa . Mnie zaczyna przekonywać ta synchronizacja progresywna . A najbardziej efekt lekkiego uderzenia kół o siebie . To taki dziwny efekt jakby zgrzyt , jakby toporne zazębienie - ciężko to opisać . Nadmieniam ze na jeździe próbnej bogatszą wersji auta niż mam , efekt chrobotania był również na zmianie biegu z 2 na 3 . Czekam na rozwiniecie tematu . Dla przypomnienia temat jest również aktywny w wątku ASX-a

[ Dodano: 05-08-2020, 09:04 ]
Uparłem się "rozkminić" tą skrzynię . W ostatni weekend spędziłem cały dzień na jeżdżeniu i próbowaniu różnych technik jazdy . Przyzwyczajony do skrzyń z grupy VW ( skąd inąd całkiem dobrych ) nabyłem pewnych nawyków które mogą nieco odbiegać od klasycznej szkoły zmiany biegów. Postanowiłem pojeździć zgodnie z klasyczną zasadą - sprzęgło do końca , wrzucamy bieg , przy zmianie sprzęgło do końca zrzucam , czekam chwilkę i wrzucam kolejny bieg . Czyli książkowo . Efekt piorunujący , wszytko działa na tzw.klik . Wspomnę że zaskoczyła mnie zmiana biegów z 1 na 2 . Tutaj tylko powadzę manetkę która sama wskakuje , nie używam w ogóle siły , po prostu przesuwam . Przy tej technice nie występują żadne zgrzyty i zacięcia . Jest tylko już tu poruszany klik , czyli zjawisko całkiem normalne w tej skrzyni . Wnioskuję zatem że tej skrzyni się trzeba nauczyć , trzeba zapomnieć o wszystkich przyzwyczajeniach . Wtedy skrzynia staje się przyjazna a jazda bezstresowa . Jeżdżę już tak od Niedzieli i naprawdę jest dobrze . Pewno to cała tajemnica . No cóż każda marka ma swoje tajemnice , Mitsu to skrzynia
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 05-08-2020, 21:46   

A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-08-2020, 00:10   

Czyli za dużo siły było
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-08-2020, 09:41   

guzzi napisał/a:
A jak tam wsteczny, zawsze wchodzi?

Wciskasz sprzęgło, wrzucasz na luz (wypuść drążek na chwilę z ręki, żeby sobie wrócił spokojnie na środek), puszczasz sprzęgło, ponownie wciskasz sprzęgło i wrzucasz wsteczny. Nie ma bata, żeby nie wszedł. Trochę ćwiczeń i będziesz to robić w ułamku sekundy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.