 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Lancer Ralliart |
Autor |
Wiadomość |
vex412
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2020 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2020, 13:08 Mitsubishi Lancer Ralliart
|
|
|
Cześć! Przeglądałem ostatnio lancery i w oko wpadła mi wersja ralliart. Czy ten samochód jest tak dobry jak sie wydaje ? Napiszcie co sądzicie o tej wersji, swoje opinie, przeżycia lub jeśli nie ta wersja to nad którą wartoby sie pochylić?
z góry dzięki |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-09-2020, 15:08
|
|
|
A który? CS z silnikiem 2,4 czy CY z 2.0T AWD i skrzynia SST?
Pewnie to drugie. Zalezy czego szukasz, na pewno nie hamuje (hamulce chyba jak w Outlanderze) i nie skręca jak EVO (brak YAW), do tego standardowe koła (brak poszerzeń nadkoli). A czy jest mistrzem prostej? Pewnie tak. To tak w skrócie. Niestety podejrzewam, że znaleźć zdrową sztukę będzie problem. A jak juz znajdziesz pewnie cena będzie z kosmosu. |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-09-2020, 18:44
|
|
|
I jak zwykle ci co jeżdżą takimi to się wypowiadają. Nie można porównać Ralliarta z EVO bo to dwa oddzielne modele RA wersja nazwijmy to cywilna pozbawiona "trakcji" jaką posiada EVO X. EVO X to taki już sportowy wóz. No chyba, że porównujemy to co jest z części pod względem różnic w budowie i cenie.
Co do hamulców RA na pewno lepiej hamuje niż zwykły Lancer a EVO hamuje lepiej niż RA. Czymkolwiek byś nie jeździł i tak hamulce będą zawsze słabe dla danego auta.
Wersja RA jest jedna tylko z TC-SST. Co do swoich przeżyć to zerknij w dział nasze Miśki, jest tam kilka Ralliartów, poczytaj na spokojnie i wyciągnij wnioski.
W skrócie RA warty jest tych pieniędzy co kosztuje, i to co kosztuje jest zawarte w osiągach, pomimo braku manuala.
Dla mnie najważniejsze jest brak stresu podczas codziennej jazdy.
Wpisz w szukajce Rallirt a wyskoczą ci tematy. O moim masz w podpisie "Moje miśki", jest też tam krótkie prównianie zwykły Lancer a Ralliart. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
vex412
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2020 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-09-2020, 20:17
|
|
|
wiem że lancer RA to nie to samo co EVO. Po prostu chciałbym lancera który nie jest jednym z wielu, który ma w sobie coś więcej. Automatyczna skrzynia mi nie przeszkadza. Ale jak narazie to czytam, próbuje sie dowiedzieć jaknajwięcej o tym aucie także śmiało pisać |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-09-2020, 10:24
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | I jak zwykle ci co jeżdżą takimi to się wypowiadają. |
Czuję się dotknięty Napisałem coś nieprawdziwego? Poważnie się zastanawiałem nad zakupem, ale sporo rzeczy mnie zniechęciło...
W OII który ma sporo mniej mocy krzywienie tarcz jest na porządku dziennym. Jesli chodzi o skręcanie to nie ma co zaklinać rzeczywistości RA jest podsterowny, a EVO jest nadsterowne (YAW). Koła to niuans, ale przy takiej mocy albo mocy którą można osiągnąć w RA małym kosztem opony jak w Lancerze 1,6 mogą być problemem. SST nie ma chłodnicy więc nawet w standardzie można ją przegrzewać. Do tego na codzień 2 sprzęgłowki mi przeszkadzają. Nie testowałem SST, ale testowałem wszelkie inne 2 sprzegłowe i wszystkie mają te same wady. Raz zadziałąją szybciej a raz zadziałają wolniej (jak redukują o 2 biegi). Do tego komfort ruszania z konwertera klasycznego automatu a ciernego sprzęgła w SST to 2 różne światy.
Można oczywiście oceniać względem lepszego Lancera od Lancera 1,8. Ma dużo więcej mocy, SST a nie ewentualnie CVT (co dla wielu będzie zaletą), napęd na 4 koła i to całkiem fajny bo działający cały czas + szperowanie elektroniczne (nie mylić z dołaczaniem elektronicznym). Hamulce lepsze tak to prawda, ale wtedy moim zdaniem cena jest nieadekwatna. Do tego ubezpieczenie AC/OC z kosmosu... Prawdopobna awaria pompy napędów, częstrza wymiana oleju, w SST też trzeba wymieniać sprzegła...
Lancer nie taki jak każdy? W Kanadzie były Lancery 2,4 CVT + AWD (dołaczane jak w OII). To by była perełka na polskich drogach. Na pewno też dużo mniej awaryjne rozwiązanie, szczególnie że te samochody mają już sporo lat i nie wiadomo ile razy był korygowany przebieg. |
|
|
|
 |
J@Ck1988
Nowy Forumowicz
Auto: Subaru Impreza WRX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 3 Skąd: Pietna
|
Wysłany: 01-10-2020, 03:07
|
|
|
Pytanie z innej beczki. W jakim kraju był produkowany Lancer RA sedan. Też rozglądam się za RA najlepiej w sedanie, teraz jeżdżę Subaru Impreza WRX. Na naszych portalach ogłoszeniowych straszna posucha w ogłoszeniach z Lancerem RA o sedanie nie wspominając. Przeglądałem na Szwajcarskich portalach i jest tam parę sztuk. Sama cena za samochód nie jest zła do 10 tyś franków jest parę sztuk ale ile trzeba dodać % z tej kwoty podatków? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-10-2020, 08:19
|
|
|
Produkowany czy sprzedawany? SB był po prostu dużo bardziej popularny, chociaż ja też szukałem sedana.
Ze Szwajcarii jest sporo opłat:
https://www.motocaina.pl/...carii-6302.html
10k CHF > 50k PLN po opłatach czyli za ~10 latka około 50% wartości początkowej? To mnie rozwalało jak szukałem, |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 01-10-2020, 21:22
|
|
|
krzychu napisał/a: | SST nie ma chłodnicy więc nawet w standardzie można ją przegrzewać. |
Nie wiem co byś musiał robić żeby ją przegrzać przy normalnej jeździe. Mi się nigdy nie udało, a serii już dawno nie mam. No chyba, że chcesz upalać, ale to już napisał Grzesiopol - to nie jest auto do upalania na torze. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
J@Ck1988
Nowy Forumowicz
Auto: Subaru Impreza WRX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2020 Posty: 3 Skąd: Pietna
|
Wysłany: 02-10-2020, 02:02
|
|
|
krzychu napisał/a: | Produkowany czy sprzedawany? SB był po prostu dużo bardziej popularny, chociaż ja też szukałem sedana.
Ze Szwajcarii jest sporo opłat:
https://www.motocaina.pl/...carii-6302.html
10k CHF > 50k PLN po opłatach czyli za ~10 latka około 50% wartości początkowej? To mnie rozwalało jak szukałem, |
Chodzi mi o produkcję samochodu z tego powodu "Samochody sprowadzane spoza Unii Europejskiej są też oclone. Opłata wynosi 10% wartości celnej samochodu, a więc z reguły kwoty, za którą kupiono pojazd. W przypadku samochodów ze Szwajcarii UE zawarła porozumienie i obniżyła tę stawkę do 0%. Jednak pod warunkiem, że auto było wyprodukowane na terenie Wspólnoty Europejskiej i ma świadectwo pochodzenia EUR-1." Zwykły sedan był chyba produkowany w UK |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2020, 12:10
|
|
|
Wszystkie Miski produkowane byly w Japoni i importowane do danego kraju. Mitsubishi nie ma fabryk i montowni na terenie EU. Mozna to chocby poznac po pierwszej literce w VINie "J"
P.S. w UK to Honde skladaja |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-10-2020, 15:07
|
|
|
vex412 napisał/a: | Automatyczna skrzynia mi nie przeszkadza. | po raz kolejny TC-SST nie jest skrzynią automatyczną, tylko manualną ze sterowaniem mechatroniką. Ale i tak posiada wady i zalety obydwu typów skrzyń.
krzychu napisał/a: | Czuję się dotknięty Napisałem coś nieprawdziwego? | Nic osobistego ale większość co piszesz to nie bardzo ma się do rzeczywistości. Nie opieraj się tak bardzo na tym co ktoś o czymś napisał bo zawsze będziesz miał problem z zakupem samochodu.
A teraz do rzeczy jakies tam znalezione tylko tutaj brednie:
krzychu napisał/a: | opony jak w Lancerze 1,6 mogą być problemem | RA - 215/45 R18, 1.6 - 205/60 R16 tak to rzeczywiście to samo
krzychu napisał/a: | SST nie ma chłodnicy więc nawet w standardzie można ją przegrzewać. | ma chłodnice nr OEM 2920A183, popatrz sobie, może mniejsza niż w EVO ale ten samochód nie jest na rajdową jazdę, podczas normalnej jazdy a nawet czasami małe szaleństwo jest wystarczająca.
Oczywiście to i tak jest twoje zdanie tylko chodzi o to, że jak coś wypisujesz to niech to ma jakieś poparcie w faktach.
Nie wiem dlaczego ktoś porównuje skrzynie SST do automata jak to są dwa odrębne światy połączone jedynie dźwignią zmiany biegów i mózgiem sterującym czyli człowiek i maszyna.
Fakt zmiana biegów w SST jest powalona zwłaszcza jak się jeździ w trybie automatycznym, lekarstwem na to jest włączenie łopatkami trybu manualnego lub przełączenie dźwignią na tryb manualny. Wg mnie lepszy jest tryb manualny gdzie zawsze trzeba zmieniać biegi do góry a gdy chcemy to w dół (przy hamowaniu silnikiem jak zapomnimy zredukować i tak komp sam zredukuje). Ewentualnie zmiana trybu z Normal na Sport.
Co do podsterowności w RA mam inne zdanie, wg, mnie auto zachowuje się raczej neutralnie. Być może wszystko zależy od tego jak jest ustawiony tryb napędów. Nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak jest rozłożony napęd w poszczególnych trybach Tarmac, Gravel i Snow. Myśle, że jest to około 65 do 35, 50 do 50 i 35 do 65 w poszczególnych trybach i to może się jeszcze troche zmieniać zależnie od warunków.
Zresztą auto podsterowne mogą w niektórych sytuacjach zachować się jak nadsterowne i odrotnie, jest to zależne od wielu czynników. Ale to nie ten temat.
Fakt, że trzeba częściej trzeba wymieniać olej ale ma to swoje zalety, mniejsze zużycie silnika powodowane jazdą na oleju który traci swoje właściwości.
Tak trzeba wymieniać sprzęgła ale to jest skrzynia manualna więc nie powinno to być dziwne. Komplet tarcz wg tego kto jak szuka to 2tyś lub 800 zł. Minus, że trzeba wymienić olej i to 7 litrów przy wymianie tarcz.
Na pewno wszystkie Lancery były Made in Japan (pierwsza litera w VIN - J) i raczej wszystkie były robione w fabryce Mizushima (11 litera w VIN - U).
krzychu napisał/a: | 10k CHF > 50k PLN po opłatach czyli za ~10 latka około 50% wartości początkowej? To mnie rozwalało jak szukałem, | zgadza sie ceny powalające. Ale zawsze można kupić taniej w Polsce np takiego który tam kosztował 3-5 tyś CHF |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2020, 18:40
|
|
|
grzesiopol napisał/a: | RA - 215/45 R18, 1.6 - 205/60 R16 tak to rzeczywiście to samo
|
Nie jestem 100% pewny czy 1,6 wychodził na 215/45/18 czy była to dodatkowa opcja (w katalogu). Oczywiście 1,8 był na takich kołach fabrycznie (Instyle/Intense). Więc tak to jest to samo 205/60/16 i 215/45/18 to są zamienniki rozmiaru. Do 205/60/16 też założysz np. na zimę do RA (na hamulce z RA wchodzą felgi 16 cali)... Felgi są te same co w cywilnym (tylko inaczej pomalowane) nie wiem o co kruszysz kopię.
grzesiopol napisał/a: | ma chłodnice nr OEM 2920A183 |
Według gogle to jest chłodnica do EVO... Z tego co wiem sporo ludzi ją montuje do RA.
grzesiopol napisał/a: | Nie wiem dlaczego ktoś porównuje skrzynie SST do automata jak to są dwa odrębne światy |
Tak samo jak można porównać zwykłą skrzynię od automatu... Wiem jak działa SST, oczywiście łopatkami lepiej idzie bo redukuje zawsze o 1 bieg więc tak jak została zaprojektowana... Ale jakby ja nie o tym. Nie ważne, próbowałem to paru osobą co mają 2 sprzęgłówki wytłumaczyć dlaczego ich nienawidzę ale wykazywali zrozumienia (nie wiem czy wypierają jej wady?). Chciałem się do nich przekonać, nie potrafię. Rozumiem na tor jest ok, łopatki te sprawy, LC pewnie. A zapomniałem RA nie jest do upalania.
grzesiopol napisał/a: | w poszczególnych trybach Tarmac, Gravel i Snow. Myśle, że jest to około 65 do 35, 50 do 50 i 35 do 65 w poszczególnych trybach i to może się jeszcze troche zmieniać zależnie od warunków. |
A na to masz jakieś fakty? Nie chce sprowadzać rozmowy do poziomu piaskownicy, ale sam nalegasz. Nie ma czegoś takiego jak rozkład między przodem a tyłem. Ponieważ ten napęd nie jest dołączany tylko jest układ różnicowy między osiowy i on ma możliwość szerowania. Szperowanie nie jest stałe tylko zależy od oczywiście trybu i sytuacji na drodze, odczytu z czujników. Np. po wyprostowaniu kierownicy potrafi mocniej szperować dla lepszej trakcji co np. w EVO potrafi się objawić lekką naststerownością na wyjściu z zakrętu a w RA już nie (brak YAW).
grzesiopol napisał/a: | Tak trzeba wymieniać sprzęgła ale to jest skrzynia manualna więc nie powinno to być dziwne. Komplet tarcz wg tego kto jak szuka to 2tyś lub 800 zł. Minus, że trzeba wymienić olej i to 7 litrów przy wymianie tarcz. |
Ja to rozumiem, ale nie każdy sobie z tego zdaje sprawę. Bo jak Ci się trafią powiedzmy tylko eksploatacyjne rzeczy typu sprzęga w SST, regeneracja pompy ACD to może za chwilę być z 10koła. Jak komuś to pasuje to spoko.
I żeby była jasność, EVO wygląda jakby było ostatnim porządnym samochodem tego typu. Stworzone co skręcania - tak bym to nazwał i jeszcze powiedzmy w zasięgu normalnego zjadacza chleba. Ciężko teraz coś podobnego znaleźć. Wycięcie YAW z napędu EVO i zastąpienie go lekką szperą to jest odwrócenie tego po co ten napęd został wymyślony... Dla mnie to rodzaj profanacji. Ten sam silnik, ale o skutecznych hamulcach zapomnieli... RA dla mnie to bardzo dziwny samochód posiadający wady EVO, a niewiele jego zalet. To jest to co chciałem powiedzieć. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 03-10-2020, 19:44
|
|
|
Ja nie rozumiem po co ciągle porównujesz RA do Evo. RA to jest zwykły Lancer z mocniejszym silnikiem i napędem na 4 koła, który pozwala Ci komfortowo wyprzedzić i trochę się pobawić. Nie wiem skąd ta ciągła potrzeba porównywania go do Evo. Chcesz mieć sportowe auto to kup Evo. Jakoś nie zauważyłem żeby np fani Subaru porównywali WRX z STI i płakali, że WRX to wykastrowane STI.
krzychu napisał/a: | Według gogle to jest chłodnica do EVO... Z tego co wiem sporo ludzi ją montuje do RA. |
Ta chłodnica jest też w RA.
krzychu napisał/a: | Wycięcie YAW z napędu EVO i zastąpienie go lekką szperą to jest odwrócenie tego po co ten napęd został wymyślony... Dla mnie to rodzaj profanacji. |
Nie YAW tylko AYC (active yaw control). Co do profanacji to już wcześniej powiedziałem: S-AWC został stworzony do sportu a AWC w RA do codziennej jazdy. Znowu porównujesz RA do Evo i twierdzisz, że RA jest gorszy. Zobacz sobie ten test np. i zobacz czy w codziennej eksploatacji napęd w RA jest taki sprofanowany:
https://www.youtube.com/w...4hltsS60&t=169s
grzesiopol napisał/a: | Myśle, że jest to około 65 do 35, 50 do 50 i 35 do 65 w poszczególnych trybach i to może się jeszcze troche zmieniać zależnie od warunków. |
Domyślny podział momentu jest 50:50 niezależnie od trybu. Zmienia się to w zależności od warunków jazdy. Tryby wpływają jakby na czułość komputera sterującego. Tak przynajmniej wynika z tego artykułu:
https://media.mitsubishicars.com/en-US/releases/release-b9da3073d8e26177c94d41564b06fc7e-mitsubishi-lancer-ralliart-equipped-with-competition-derived-active-center-differential-acd-4-wheel-drive
krzychu napisał/a: | Stworzone co skręcania - tak bym to nazwał i jeszcze powiedzmy w zasięgu normalnego zjadacza chleba. |
Zależy kogo uważasz za normalnego zjadacza chleba. Za zdrowe Evo trzeba dać 80 - 100 tys. (lub więcej). A jest to często 10 letnie lub starsze auto. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2020, 20:02
|
|
|
Mazin89 napisał/a: | Jakoś nie zauważyłem żeby np fani Subaru porównywali WRX z STI i płakali, że WRX to wykastrowane STI. |
Ja tam się jakoś na Subaru nie znam, ale to chyba jest inna sytuacja.
Hmmm to tak jak marketingowcy BMW spychali Audi z rolek. To jest mniej więcej to samo. Znam ten test. Już w pierwszym poście napisałem coś o mistrzu prostej... Więc tak RA dobrze jedzie na wprost, EVO za to świetnie skręca. No i jak to gdzieś ktoś powiedział proste są dla samochodu, zakręty dla kierowców.
Jeśli podchodzisz do RA jako lepszego Lancera to martwią koszty eksploatacji, cena egzemplarzy, koszty ubezpieczenia. Jak patrzysz jak na tańsze EVO to jest sprofanowane... To jest moje zdanie nie musisz się przecież z nim zgadzać...
Mazin89 napisał/a: | Za zdrowe Evo trzeba dać 80 - 100 tys. (lub więcej). |
Teraz ceny są wiadomo inne, ale chodziło mi ile kosztowało nowe. Było poniżej 200 koła. Czyli ile np. teraz Gulia Veloce (chociaż chyba zdrożała ostatnio). To była pólka połowę taniej, 3 razy taniej niż 911 (zależy jaka wersja), a często robiło podobne czasówki na torach...
Innymi słowy jeśli to było Twoje marzenie to mogło się spełnić. |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 03-10-2020, 20:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ja tam się jakoś na Subaru nie znam, ale to chyba jest inna sytuacja. |
Wg mnie bardzo podobna bo WRX jest bardziej ucywilizowane, nieco słabsze, i ma słabsze hamulce niż STI.
krzychu napisał/a: | Hmmm to tak jak marketingowcy BMW spychali Audi z rolek. To jest mniej więcej to samo. Znam ten test. |
Ten test nie jest robiony przez marketingowców. Z resztą tu wszystko widać na nim.
krzychu napisał/a: | Tak jak napisałem RA do jazdy na wprost jest lepszy |
Też nie jest lepszy od Evo, choćby przez mniejsze turbo. Ale nie ma być lepszy od Evo bo nie ma być dla niego konkurencją.
Przewagę nad Evo ma na pewno jedną. Cena zdrowego egzemplarza będzie niższa niż Evo X nawet w bardzo kiepskim stanie.
krzychu napisał/a: | Jeśli podchodzisz do RA jako lepszego Lancera to martwią koszty eksploatacji, cena egzemplarzy, koszty ubezpieczenia. |
Nikt nie mówił, że będzie tanio. Jeśli szuka się taniego w eksploatacji auta to lepiej kupić jakieś 1,6 w gazie.
krzychu napisał/a: | Jak patrzysz jak na tańsze EVO to jest sprofanowane... |
Nie patrzę tak bo nie wiem na jakiej podstawie miałbym na to patrzeć. Przez silnik, czy parę innych wspólnych elementów... Evo to Evo a RA to RA. Inne auta o innym przeznaczeniu.
krzychu napisał/a: | eraz ceny są wiadomo inne, ale chodziło mi ile kosztowało nowe. |
Ralliart gdy wychodził kosztował koło 120 tys. Wtedy było to stanowczo za dużo. Pewnie też dlatego słabo się sprzedawał. Teraz ceny znacznie spadły, a Evo wręcz przeciwnie. Rosną i będą rosły.
Cytat: | To była pólka połowę taniej, 3 razy taniej niż 911 (zależy jaka wersja), a często robiło podobne czasówki na torach... |
Czasy czasami, bo i "tanie" auto może robić świetne czasy. W Porsche płacisz dużo za markę, która jednak uchodzi za luksus. Z resztą jakość wykonania, spasowania elementów, użyte materiały pewnie też są z zupełnie innej pułki. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
|
|