Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3W 1.6 LPG] Nie może zapalić, brak reakcji na pedał gazu
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-10-2020, 19:40   

bialy192 napisał/a:
Macie jeszcze jakieś propozycje?
standardowo czujnik wału
 
 
bialy192 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 06-10-2020, 20:03   

Jeśli faktycznie byłby uszkodzony to odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2020, 07:24   

bialy192 napisał/a:
odpaliłby w trybie awaryjnym na LPG?
nie
napisałem to nie przeczytawszy, że próbuje odpalać i gaśnie
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 07-10-2020, 07:43   

plecho1 napisał/a:
Raczej nie bo jak mi wiadomo to przełącznik nie ma żadnego wpływu na pracę na benzynie ani na gazie, jedynie przełącza po między tymi paliwami.


Trochę tego nie rozumiem. Jeśli przełącza między Benzyna /LPG to co się stanie jak przy gaszeniu auta nie przełączy z lpg na benzynę z powodu uszkodzenia elektroniki ? Wówczas (teoretyzuję) rano odpalanie od razu zaczyna się od lpg ale samochód nie będzie mógł odpalić bo np. temperatura płynu chłodzącego jest za niska. Przy odpalaniu awaryjnym z lpg być może temperatura płynu nie jest brana pod uwagę. Nie mam z tym jednak doświadczenia ale temat ciekawy.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Łukasz340 
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER VII 1,6 BENZ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 33
Skąd: KOSZALIN
Wysłany: 07-10-2020, 09:08   

Ewidetnie układ paliwowy i tu trzeba szukać przyczyny i nie łączyć tego z LPG.
Słabe ciśnienie w układzie
 
 
bialy192 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 07-10-2020, 11:33   

Tak też myślę ale zobaczymy jak podmienie pompkę :)

[ Dodano: 08-10-2020, 19:46 ]
Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna. Poniżej zamieszczam zdjęcia jak wyglądał filtr i bak od środka. Bak jest niestety w fatalnym stanie (wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4), zardzewiały i kwalifikuje się do wymiany.

Czy wiecie czy produkują do naszych lancerów zamienniki zbiornika paliwa z plastiku?

https://photos.app.goo.gl/fDFXtZYR7M9GxT7T7
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2020, 21:28   

MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2020, 08:19   

bialy192 napisał/a:
wyszła jazda na baku zatankowanym do poziomu 1/4
też tak jeżdżę od 4 lat (od czasu montażu LPG)
już jeden wtrysk benzynowy zmieniałem, bo się zatkał - oczywiście "musiał" to być ten pod kolektorem :) (mowa o V6) - na szczęście komplet z listwami kupiłem za 50zł, więc 8zł za wymianę wtryskiwacza to mały koszt
ale fakt - metalowy bak, którego większą część wypełnia powietrze, z którego z kolei skrapla się woda, to proszenie się o ww problemy
 
 
bialy192 
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6 06'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 49
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 09-10-2020, 20:20   

Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł :)
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 11-10-2020, 12:33   

Sprawdź w jakim stanie masz rurę od wlewu bo to ona najczęściej koroduje pierwsza i cały syf leci wtedy do zbiornika.
O zbiornik zapytaj w mitsustyle.pl. Jakiś czas temu mieli chyba coś dostępnego.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 15-10-2020, 07:48   

plecho1 napisał/a:
MitsuGo, W instalacji sekwencyjnej są w sumie dwa stany po między jakimi przełącza przełącznik. Jeden to benzyna a drugi to tryb automatyczny czyli odpalanie na benzynie i przełączenie na gaz przy spełnieniu warunków przełączenia czyli:
1. Właściwa temperatura reduktora,
2. Właściwa temperatura gazu,
3. Właściwe ciśnienie gazu,
4. obroty silnika widziane przez sterownik.


Dziękuję plecho1

Czy istnieje możliwość ( z powodu jakiegoś uszkodzenia), że sterownik zostanie w trybie automatycznym i rano od razu będzie startował z załączonego lpg z pominięciem pb ? Jeśli tak to wówczas z braku spełnienia warunków 1-4 silnik mógłby nie odpalić. Tak przynajmniej to sobie wyobrażam ale może są jakieś zabezpieczenia w sterowniku nie pozwalające na taką sytuację.

Jednak jest coś takiego w instalacji lpg jak odpalanie awaryjne.
Czy wówczas spełnienie warunków 1-4 jest pomijane przez elektronikę sterownika lpg ?



[ Dodano: 15-10-2020, 07:52 ]
bialy192 napisał/a:

Panowie temat rozwiązany, zawalony filtr paliwa przy pompie. Sama pompka działa, ale filtr był tak zawalony że pompka nie zaciągała benzyny tyle ile powinna.

Gratuluję namierzenia usterki i dziękuję, że ją opisałeś.
_________________
Go MitsuGo
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 15-11-2020, 20:36   

bialy192 napisał/a:
Najgorzej że używane są po 500-700 zł i nie wiadomo na co się trafi, a zamiennik nowy Klokkerholma za 950 zł :)


gdzie jest dostępny taki zbiornik?
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-11-2020, 22:06   

https://www.iparts.pl/cze...08-2106277.html
 
 
pie_tras 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 3
Skąd: -----------------
Wysłany: 21-03-2021, 11:59   

Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.

Macie jakieś sugestie?
 
 
lucekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Intense 06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 70
Skąd: BZA
Wysłany: 21-03-2021, 17:54   

pie_tras napisał/a:
Witam. Mam przypadek jak w temacie. Moj lancer 1.6 przed wczoraj z nieznanych przyczyn odmówił posłuszeństwa. Otóż samochód około 30 minut chodził na biegu jałowym (LPG), silnik rozgrzany, po czym zaczął tracić obroty i się dławic a następnie zgasł. Próbując później odpalić silnik nie chciał zaskoczyć. Dałem mu czas ok 15 min i ponowna próba silnik zapala ale nie reaguję na gaz i się dławi. Nastepnego dnia wymieniłem świece szukając w nich problemu ale brak poprawy (nieodpala). Silnik uruchamia się zawsze na benzynie więc nie wiąże tego z lpg. Przygotowałem samochód do cholowania - wycofałem z miejsca parkingowego przepychajac samochód na luzie, trójkąt, linka i cos mnie podkusilo żeby jeszcze raz odpalic - silnik załapał jakby nigdy nic. Moje pytanie do Was - czy to możliwe że szwankuje czujnik położenia wału nie wywalajac jednoczesnie błedu i kontrolki check engine. Zrobiłem wczoraj samochodem jakieś 60 km i nic się nie działo prócz jednego momentu gdy nagle spod maski słyszałem lekkie stuki uzaleznione od wysokości obrotów silnika - mały przystanek i ponowny rozruch silnika pomógł pozbyć się stukow.
Ps. 1/4 baku paliwa by uprzedzić pytanie o ilość paliwa w baku.

Macie jakieś sugestie?


Podepnij ELMa i zczytaj kod błędu.
Mi ostatnio zgasł 3s po odpaleniu i pokazał się błąd imobilajzera,
Drugi kluczyk rozwiązał problem. Komputer to podstawa, bo tak to będziemy zgadywać.
Ja przed podpieciem kompa obstawiałem już układ zapłonowy bądź pompkę, a skończyło się na zupełnie innej przyczynie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.