Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Olej znika a auto nie dymi
Autor Wiadomość
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
  Wysłany: 08-10-2020, 19:50   [CS3A 1.6] Olej znika a auto nie dymi

Witam, niecały miesiąc temu zakupiłem samochód mitsubishi lancer 1.6 98 km 194 tysięcy 2004 r. . Samochód podczas oględzin w czasie zakupu miał stan oleju pomiędzy min a max, teraz gdy zrobiłem nim nieco ponad 700 km, z głupoty sprawdziłem olej i okazało się, że jest na minimum, choć żadna kontrolka się nie zaświeciła. Dodam, że silnik pracuje równo, zapala od razu, nie dymi i raczej nie jest jakoś osłabiony, na pierwszy rzut oka nie widać wycieków przy rozrządzie itp. Jeśli to ma jakieś znaczenie, to auto było użytkowane przez poprzedniego właściciela w mieście, dlatego jest trochę skorodowany pod maską, z tego, co mówił „olej nie był ostatnim czasie wymieniany" krótko mówiąc jest zaniedbany..

Dodam, że dostrzegłem lekko zawilgoconą pokrywę zaworów od oleju.

Jutro zamierzam wymienić świece i co najważniejsze olej na valvoline 5w40 maxlife zapiszę przebieg, podłożę karton pod samochód i dowiem się, czy są jakieś wycieki no i ile dokładnie bierze tego oleju. Dowiedziałem się, że do wymiany mogą być:
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Uszczelniacze trzonka zaworu lub
- Pierścienie tłokowe — oby nie :|
Co Wy byście zrobili w pierwszej kolejności na moim miejscu, da się jakoś sprawdzić, które do wymiany czy może jeszcze coś innego? Z góry dziękuje
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-10-2020, 19:53   

Poszukaj na forum. Spalanie oleju przez 1,6 jest dość powszechnym problemem. Zobacz po wymianie oleju może trochę spadnie zużycie, ale nie spodziewaj się spektakularnej poprawy.
 
 
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
Wysłany: 08-10-2020, 20:02   

Znaczy.. Ja już czytałem i wiem, że może być jedno z tych trzech, ale chodzi mi o to, co teraz zrobić.. Czy da się jakoś sprawdzić u siebie na podwórku, czy w ogóle spala ten olej? Czy wymiana pierścieni pomoże przy ewentualnym spalaniu? Jaki to jest koszt?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-10-2020, 20:18   

Wymień olej jw i kontroluj poziom co tankowanie.
W brata foce tak do 5kkm oleju nic nie bierze dopiero po tym przebiegu potrafi ubywać.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
Wysłany: 08-10-2020, 20:31   

Tak zrobię. Może i u mnie nie będzie brał do 5k - byłoby bardzo przyjemnie ;D
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-10-2020, 20:55   

Niestety silniki serii 4G1 lubią po pewnym przebiegu brać olej.
Powodem tego są przeważnie zapieczone pierścieni spowodowane kiepskim olejem i długim interwałem jego wymiany.
Mnie w moim 1.3 wymiana pierścieni i ogarnięcie głowicy kosztowało około 1400zł.
Po remoncie zrobiłem około 2kkm i nic nie muszę dolewać od wymiany do wymiany.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 09-10-2020, 09:29   

Hayabusa, wymiana pierścieni pomoże. Tylko zakładasz dobre pierścienie - RiK, NPR, a najlepiej oryginał.
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....
Bizi78 w tym 4G13 co robiłem, też problem poboru oleju znikł :] A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2020, 16:49   

Janq napisał/a:
A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej.

Literówkę walnąłem, u mnie już jest 20kkm :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-10-2020, 19:14   

Janq napisał/a:
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....

Dobry czy niedobry, chwyt marketingowy czy nie - u mnie znika najwolniej...
 
 
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
Wysłany: 09-10-2020, 22:36   

Janq napisał/a:
Hayabusa, wymiana pierścieni pomoże. Tylko zakładasz dobre pierścienie - RiK, NPR, a najlepiej oryginał.
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....
Bizi78 w tym 4G13 co robiłem, też problem poboru oleju znikł :] A zostało przejechane chyba 15kkm lub lepiej.


To mnie pocieszyłeś, a orientujesz się może ile kosztuje wymiana tych pierścieni? Bo nie mam podwozia w zbyt dobrym stanie dlatego nie wiem czy jest to opłacalne w tym przypadku ;p

[ Dodano: 09-10-2020, 22:39 ]
Bizi78 napisał/a:
Niestety silniki serii 4G1 lubią po pewnym przebiegu brać olej.
Powodem tego są przeważnie zapieczone pierścieni spowodowane kiepskim olejem i długim interwałem jego wymiany.
Mnie w moim 1.3 wymiana pierścieni i ogarnięcie głowicy kosztowało około 1400zł.
Po remoncie zrobiłem około 2kkm i nic nie muszę dolewać od wymiany do wymiany.


Ale tą głowice to koniecznie trzeba robić razem z pierścieniami?

[ Dodano: 09-10-2020, 22:40 ]
Hornet napisał/a:
Janq napisał/a:
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....

Dobry czy niedobry, chwyt marketingowy czy nie - u mnie znika najwolniej...


A i cena nie najgorsza 4L za nie całą stówę ;p
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2020, 22:50   

Głowice po każdorazowym zdjęciu należy splanować aby nie wydmuchało uszczelki.
Dodatkowo dobrze jest wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory z gniazdami.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
Wysłany: 09-10-2020, 23:08   

Bizi78 napisał/a:
Głowice po każdorazowym zdjęciu należy splanować aby nie wydmuchało uszczelki.
Dodatkowo dobrze jest wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory z gniazdami.


Czyli naprawa w granicach 1200-1600.. to chyba na razie będę dolewał bo nie jest to zbytnio opłacalne przy takim stanie podwozia ;d
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-10-2020, 07:14   

Janq napisał/a:
IMO Valvo MaxLife to nie jest zbyt dobry, a to MaxLife to tylko chwyt marketingowy....
Skąd masz takie informacje? Stosowałeś ten olej?
_________________
piotr57
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 10-10-2020, 11:49   

Hayabusa, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109383

Głowicę jak się dobrze zdejmie to nie trzeba planować. W 4G13 nie planowałem. U siebie w SR20DEH też nie planowałem, a zdejmowałem ze 3 razy.

pitt63, przez swój silnik przelałem wiele oliw, u znajomych też zalewałem różne oleje.
Chwyt marketingowy - raczej, ten olej pewnie ma "dorzucony" pakiet dodatków, który kiedyś oleje miały w standardzie. Poza tym nie możesz dodać za dużo dodatków, bo stracisz podstawowe właściwości oleju. To tak samo jak ze słodzeniem wody - do pewnego momentu cukier się w wodzie rozpuszcza, później już nie.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Hayabusa 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020
Posty: 24
Skąd: Grodziec
Wysłany: 11-10-2020, 17:24   

Janq napisał/a:
Hayabusa, https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109383

Głowicę jak się dobrze zdejmie to nie trzeba planować. W 4G13 nie planowałem. U siebie w SR20DEH też nie planowałem, a zdejmowałem ze 3 razy.

pitt63, przez swój silnik przelałem wiele oliw, u znajomych też zalewałem różne oleje.
Chwyt marketingowy - raczej, ten olej pewnie ma "dorzucony" pakiet dodatków, który kiedyś oleje miały w standardzie. Poza tym nie możesz dodać za dużo dodatków, bo stracisz podstawowe właściwości oleju. To tak samo jak ze słodzeniem wody - do pewnego momentu cukier się w wodzie rozpuszcza, później już nie.


Kurczę fachowa robota.. A tak z czystej ciekawości ile byś wziął za takie zrobienie pierścieni, bo nie wiem ile mam zbierać na ewentualny remont? ;/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.