 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CS3A 1.6] Olej znika a auto nie dymi |
Autor |
Wiadomość |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2020, 18:09
|
|
|
Hayabusa, spalanie to jedno, a plam pod samochodem nie ma? |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 11-10-2020, 19:06
|
|
|
Tygr napisał/a: | Hayabusa, spalanie to jedno, a plam pod samochodem nie ma? |
We wtorek zmienię olej, świece na nowe zobaczę, w jakim są stanie stare i podłożę pod niego karton jak będą plamy to dam znać. |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 11-10-2020, 19:32
|
|
|
Wymień olej i obserwuj. Jak nie będzie wycieków to na bank pierścienie. Jeśli będzie brał poniżej litra na tyś. kilometrów to jeździć i dolewać.
Ja robiłem remont u znajomego w warsztacie kilka lat temu i wymiana pierścieni plus obróbka głowicy i uszczelniacze wyszło 3 tyś. Z tym że rozrząd z pompą wody został bo był świeży. Trzeba też było wydłubać pierwszy katalizator z kolektora bo się rozleciał od oleju. |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 11-10-2020, 20:06
|
|
|
rudi88 napisał/a: | Wymień olej i obserwuj. Jak nie będzie wycieków to na bank pierścienie. Jeśli będzie brał poniżej litra na tyś. kilometrów to jeździć i dolewać.
Ja robiłem remont u znajomego w warsztacie kilka lat temu i wymiana pierścieni plus obróbka głowicy i uszczelniacze wyszło 3 tyś. Z tym że rozrząd z pompą wody został bo był świeży. Trzeba też było wydłubać pierwszy katalizator z kolektora bo się rozleciał od oleju. |
Strasznie dużo, mam nadzieje że z samą ewentualną wymianą zmieszczę się w 1,5 bo i tak już włożyłem 3k w ten samochód.. A kupiłem go za 4,6 z nadzieją na bezawaryjność :/ |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 11-10-2020, 20:28
|
|
|
Bezawaryjny jest o ile trafi się zadbany egzemplarz. Podstawowy błąd przy tych silnikach to lany półsyntetyk i za rzadka wymiana. |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 11-10-2020, 20:48
|
|
|
rudi88 napisał/a: | Bezawaryjny jest o ile trafi się zadbany egzemplarz. Podstawowy błąd przy tych silnikach to lany półsyntetyk i za rzadka wymiana. |
No tutaj to facet (1 właściciel) w pierwszej chwili nie wiedział, czy ma pasek, czy łańcuch więc czego mogłem się spodziewać.. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 11-10-2020, 21:36
|
|
|
Hayabusa, koło 1kzł to same części (zależy jeszcze jakie się bierze, ale ja nie mam zwyczaju składać na taniźnie i badziewiu).
Zrobić remont myślę, że bym Ci zrobił, tylko niestety, ale nie mam gdzie to jest raz, a dwa to nie są dwa dni, tylko przynajmniej z 4-5.
Określ dokładnie ile Ci wcina. Teraz przy wymianie oleju zrób płukankę, najlepsze by były BG109 albo Archoil - długo i krótkodystansowy, a jak nie to LM z serii ProLine. Jak masz garaż z kanałem, to mogę Ci podpowiedzieć co jeszcze możesz zrobić.
Olej - mogę Ci polecić EFLa 900SXR 5W40 - po przelaniu przez silnik u siebie ponad 20 różnych oliw stwierdziłem, że ten ma przyzwoity stosunek cena/jakość, tylko z pewnego źródła trzeba wziąć. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 11-10-2020, 22:45
|
|
|
Janq napisał/a: | Hayabusa, koło 1kzł to same części (zależy jeszcze jakie się bierze, ale ja nie mam zwyczaju składać na taniźnie i badziewiu).
Zrobić remont myślę, że bym Ci zrobił, tylko niestety, ale nie mam gdzie to jest raz, a dwa to nie są dwa dni, tylko przynajmniej z 4-5.
Określ dokładnie ile Ci wcina. Teraz przy wymianie oleju zrób płukankę, najlepsze by były BG109 albo Archoil - długo i krótkodystansowy, a jak nie to LM z serii ProLine. Jak masz garaż z kanałem, to mogę Ci podpowiedzieć co jeszcze możesz zrobić.
Olej - mogę Ci polecić EFLa 900SXR 5W40 - po przelaniu przez silnik u siebie ponad 20 różnych oliw stwierdziłem, że ten ma przyzwoity stosunek cena/jakość, tylko z pewnego źródła trzeba wziąć. |
We wtorek wymienię, bo będę miał dostęp do kanału. Nie mam garażu z kanałem, ale kolega użyczy. Co do oleju 115 zł za 5l to faktycznie nieźle chyba go kupię przy następnej wymianie na razie zaleje tego max life 5w/40, bo już go wcześniej zamówiłem :/ Po tej wymianie jak wyrobię 1000 km, to Wam dokładnie powiem, ile wciąga i czy na 100% to gdzieś nie ucieka od spodu, nie wiem, czy tutaj się da, ale zdjęcie świec po wykręceniu też mogę wstawić. A te płukanki, do czego służą? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-10-2020, 08:46
|
|
|
Hayabusa napisał/a: | A te płukanki, do czego służą? |
Jak nazwa mówi. do przepłukania silnika z nagaru i osadów.
Ja bym jeszcze zostosował nafte przed wyminą oleju. Wlał przez świece i zostawił na noc niech rozpuści co się da na tłokach. Pozniej odessać co się da, reszta się spali i wymienić olej.
Płukanki to w większości nafta z dodatkami.
Ja stosowałem w peugeocie np Xsado Vita Flush - na tej możesz nawet przejechać paręnaście km aby lepiej zadziałała. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 12-10-2020, 10:33
|
|
|
Marcino napisał/a: | Hayabusa napisał/a: | A te płukanki, do czego służą? |
Jak nazwa mówi. do przepłukania silnika z nagaru i osadów.
Ja bym jeszcze zostosował nafte przed wyminą oleju. Wlał przez świece i zostawił na noc niech rozpuści co się da na tłokach. Pozniej odessać co się da, reszta się spali i wymienić olej.
Płukanki to w większości nafta z dodatkami.
Ja stosowałem w peugeocie np Xsado Vita Flush - na tej możesz nawet przejechać paręnaście km aby lepiej zadziałała. |
Spróbuję i tego, ale skoro spala koło litra na 1k to raczej na cudowne wypłukanie nie mam co liczyć ale może choć trochę się zmniejszy w końcu nie jest to wielki wydatek. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 12-10-2020, 11:05
|
|
|
Marcino, nafta jak się ją zaleje na tłoki, to średni efekt daje. Większość płukanek, chemii, żeby zadziała potrzebuje trochę wyższej temperatury.
Xado Vita Flush - też jest dobre.
Hayabusa, Ja ostatnio zredukowałem spalanie oleju w jednym silniku z 1,5L do 400ml |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-10-2020, 11:19
|
|
|
Jest przed wymianą oleju moze spróbować. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 12-10-2020, 14:56
|
|
|
Marcino napisał/a: | Jest przed wymianą oleju moze spróbować. |
Ogólnie na którymś z forum dali mi takie porady:
„1. Sprawdzić po odpaleniu czy wyleci niebieski dym z rury wydechowej, jeśli tak to do wymiany uszczelniacze zaworowe.
2. Podłożyć karton pod samochód i sprawdzić, czy nie wycieka olej po trasie.
3. Wykręcić świecie i sprawdzić, czy wszystkie są prawie kremowego koloru, jeśli mają grubszy biały (glinkę) lub czarny (sadzę) to znaczy, że spalany jest olej — zrobić zdjęcie świec i przesłać.
4. Jeśli do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów, to olej będzie się zbierał na gniazdach świec — przewody będą mokre od oleju.
5. Wymienić olej.
6. Jeśli do wymiany są uszczelniacze zaworów, to olej będzie się zbierał na zaworach.
Jeśli do wymiany pierścienie tłokowe to z odmy i spod korka będzie dmuchał dym."
Co myślicie?
Sprawdzę i zrobię to, co mogę sam, jeśli okaże się, że remont jest nieunikniony (tzn. będzie pił powyżej 0,8L/1K KM) i nieopłacalny to chyba mocno przemyślę swap jakiegoś 2.0 albo 2.4 ze szrotu z tego modelu podobno rzadko się zdarzało u nich chlanie oleju. Chociaż co do tego 2.4 dość mało opinii. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 12-10-2020, 15:06
|
|
|
1. Sprawdzić po odpaleniu czy wyleci niebieski dym z rury wydechowej, jeśli tak to do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Tak, ale to nie spowoduje tego, że nagle konsumpcja oleju zmniejszy się do 0. Coś urwiesz, ale nie licz na wiele.
3. Wykręcić świecie i sprawdzić, czy wszystkie są prawie kremowego koloru, jeśli mają grubszy biały (glinkę) lub czarny (sadzę) to znaczy, że spalany jest olej — zrobić zdjęcie świec i przesłać.
Nie zawsze przy konsumpcji oleju świece są czarne, no chyba że konsumpcja jest na poziomie 1L/500km
4. Jeśli do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów, to olej będzie się zbierał na gniazdach świec — przewody będą mokre od oleju.
To nie tłumaczy konsumpcji oleju w ilościach powyżej 0,5L/1000km
7. Jeśli do wymiany pierścienie tłokowe to z odmy i spod korka będzie dmuchał dym
Nie zawsze, prędzej korek będzie podskakiwał jak głupi, bo są przedmuchy do skrzyni korbowej.
Hayabusa, jak będziesz miał dostęp do garażu z kanałem tak, żeby poświęcić weekend na grzebanie to daj znać, coś Ci podpowiem. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Hayabusa
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2020 Posty: 24 Skąd: Grodziec
|
Wysłany: 12-10-2020, 15:12
|
|
|
Janq napisał/a: | 1. Sprawdzić po odpaleniu czy wyleci niebieski dym z rury wydechowej, jeśli tak to do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Tak, ale to nie spowoduje tego, że nagle konsumpcja oleju zmniejszy się do 0. Coś urwiesz, ale nie licz na wiele.
3. Wykręcić świecie i sprawdzić, czy wszystkie są prawie kremowego koloru, jeśli mają grubszy biały (glinkę) lub czarny (sadzę) to znaczy, że spalany jest olej — zrobić zdjęcie świec i przesłać.
Nie zawsze przy konsumpcji oleju świece są czarne, no chyba że konsumpcja jest na poziomie 1L/500km
4. Jeśli do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów, to olej będzie się zbierał na gniazdach świec — przewody będą mokre od oleju.
To nie tłumaczy konsumpcji oleju w ilościach powyżej 0,5L/1000km
7. Jeśli do wymiany pierścienie tłokowe to z odmy i spod korka będzie dmuchał dym
Nie zawsze, prędzej korek będzie podskakiwał jak głupi, bo są przedmuchy do skrzyni korbowej.
Hayabusa, jak będziesz miał dostęp do garażu z kanałem tak, żeby poświęcić weekend na grzebanie to daj znać, coś Ci podpowiem. |
Ok odezwę się
[ Dodano: 16-10-2020, 21:55 ]
Janq napisał/a: | 1. Sprawdzić po odpaleniu czy wyleci niebieski dym z rury wydechowej, jeśli tak to do wymiany uszczelniacze zaworowe.
Tak, ale to nie spowoduje tego, że nagle konsumpcja oleju zmniejszy się do 0. Coś urwiesz, ale nie licz na wiele.
3. Wykręcić świecie i sprawdzić, czy wszystkie są prawie kremowego koloru, jeśli mają grubszy biały (glinkę) lub czarny (sadzę) to znaczy, że spalany jest olej — zrobić zdjęcie świec i przesłać.
Nie zawsze przy konsumpcji oleju świece są czarne, no chyba że konsumpcja jest na poziomie 1L/500km
4. Jeśli do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów, to olej będzie się zbierał na gniazdach świec — przewody będą mokre od oleju.
To nie tłumaczy konsumpcji oleju w ilościach powyżej 0,5L/1000km
7. Jeśli do wymiany pierścienie tłokowe to z odmy i spod korka będzie dmuchał dym
Nie zawsze, prędzej korek będzie podskakiwał jak głupi, bo są przedmuchy do skrzyni korbowej.
Hayabusa, jak będziesz miał dostęp do garażu z kanałem tak, żeby poświęcić weekend na grzebanie to daj znać, coś Ci podpowiem. |
Dzisiaj właśnie wymieniłem olej, filtry posprawdzałem płyny no i zakonserwowałem podwozie, ogólnie okazało się, że dość mocno skorodowana jest miska olejowa i pewnie w niedalekim czasie będę musiał ją wymienić. Autko stało 3-4 dni i po odpaleniu na wolnych obrotach nic z rury nie wyleciało no poza paroma kroplami paliwa i parą, czyli uszczelniacze zaworowe raczej mogę zostawić w spokoju. Zapisałem sobie przebieg, podłożyłem kartony i zobaczymy za 500-1000 KM. Jutro zmienię świece, obejrzę przewody i może czegoś więcej się dowiem.
Ogólnie mam już dostęp do kanału na najbliższe dwa dni także wszystkie porady i sugestie będą na wagę złota ;P. |
|
|
|
 |
|
|