Tylna poduszka skrzyni biegów [Lancer 2.0] |
Autor |
Wiadomość |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 29-09-2017, 11:40
|
|
|
Widzę że mam poduszki do wymiany. Szarpie, silnik chodzi (porusza się w stronę kabiny przy zabawie przepustnicą), tragedii nie ma ale nie jest przyjemnie.
[edit2]
Które poduszki lecą zazwyczaj i które jest trudno wymienić?
Nie wiem które kupić. Na warsztat chce dać auto już z materiałami zamiast szukać dopiero na necie co wyszło. link do schematu na ru
Czy produkty NTY są akceptowalnej jakości?
[ Dodano: 03-10-2017, 20:16 ]
Widzę marki: Noname?, Berg, Febest, NTY,
Na forum lexusa piszą że podobno te marki nie są najwyższych lotów. Berg chyba najdroższy ale czy najlepszy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-10-2017, 22:58
|
|
|
Berg do pakowacz, czesto w ich opakowaniach zdarzaja sie markowe dobre produkty, ale dopoki nei bedziesz mial w rece to sie nie przekonasz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
qbus_b [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2018, 14:18
|
|
|
Witam.
Pytanie do tych którzy wymieniali już poduszki silnika przód/tył.
Czy ktoś może potwierdzić, że numer części mitsubishi (MR554244/MR519400) jaki znajduje na poniżej stronie jest prawidłowy.
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=510
W moim mieście mogę zamówić części tylko w jednym miejscu (marki której nie znam KAVO) i do tego tylko po numerze mitsubishi.
Jaką markę można polecić bo dostępne jest z tego co widzę jedynie Febest/NTY/Berg/Yamato i wspomniane KAVO. |
|
|
|
 |
Łukasz340
Mitsumaniak
Auto: MITSUBISHI LANCER VII 1,6 BENZ
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 33 Skąd: KOSZALIN
|
Wysłany: 15-01-2018, 11:11
|
|
|
Witam numery które zamieściłeś są prawidłowe pierwszy numer to poduszka przednia a drugi tylna. Wymieniałem tylko tylną i dostęp do niej jest kijowy. |
|
|
|
 |
nubi
Mitsumaniak 03556/KMM

Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 15-01-2018, 16:39
|
|
|
Co do numerów nie wypowiem się bo mam 2.0.
Ktoś tu niedawno "przeklinał" Febest-a (ja tez zmieniałem na febest - niedawno, wiec nic nie powiem).
Z moich oględzin po wymianie (poprosiłem o wrzucenie starych do bagażnika) - prawdopodobnie poduszki przedniej (chłodnica) nie trzeba wymieniać. Raczej te dwie tylne obok siebie. Stan tej ustawionej w kierunku jazdy (21831 na rys j.w.) można trochę sprawdzić, latarka i daje się zajrzeć (w 2.0) czy ponadrywana. Co do jakości, ja nie wiem, ale wydaje mi się, że wszystkie te marki do jednego worka można wrzucić. O Berg-u napisał już Robert. Jest jeszcze sposób z regeneracją klejem do szyb - jest tu gdzieś wątek, ale wypadałoby mieć właśnie drugi komplet, bo to chwile trwa. |
|
|
|
 |
qbus_b [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2018, 09:47
|
|
|
Wczoraj wymieniłem poduszki przód + tył w swoim samochodzie.
Kilka uwag dla osób które chcą się za to zabrać.
Jest możliwość wymiany tylnej poduszki bez opuszczania sanek, ale bez kanału się nie obejdzie.
Aby wymienić tylną poduszkę zdjąłem wzdłużną belkę z przednią poduszką (3 śruby 17 i jedna 14) a następnie kluczami płasko-oczkowymi można odkręcić śruby mocujące poduszkę do belki (klucz 14).
Po odkręceniu poduszki także od łapy pojawia się problem. Nie można wyjąc poduszki z za silnika.
Aby nie opuszczać belki odkręciłem łapę silnika (3 śruby 17), dostęp o dołu do dwóch śrub i do jednej od góry (grzechotka na teleskopie).
Wszystkie śruby obficie trzeba spryskiwać jakimś środkiem penetrującym i potrzebna jest masa cierpliwości i młotek aby pobijać klucz.
Poduszki po wyjęciu były mocno naderwane. Po założeniu nowych silnik jest bardzo sztywny nie da się go ruszyć ręką, na starych mogłem nim bujać. Niestety jakość zakupionych przeze mnie poduszek (wspomniane KAVO) jest podła. Tylna poduszka spasowana tragicznie, na trzy śruby naciągałem łomem by trafić śrubą a czwartej nie przykręciłem wcale (otwór mija się o 0,5 cm). Wiem, że to druciarstwo ale jutro jadę w długą trasę a wkurzało mnie już ciągłe szarpanie po zmianie biegów. Obecnie zmiana biegów jest super bez szepnięć, jedynie gdy auto stoi na luzie czuć delikatne wibracje na kierownicy. Samym poduszkom nie wróże dużej trwałości ale zobaczymy. Gumy są wykonane trochę inaczej są bardziej wypełnione (pewnie stąd te wibrację) i są dużo sztywniejsze. Cała praca zajęła około pół dnia (z czyszczeniem i podmalowaniem belek, bo mocno korodują). Gdyby ktoś miał pytania służę pomocą. |
|
|
|
 |
bumbum
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 233 Skąd: inąd.
|
Wysłany: 30-10-2020, 00:19
|
|
|
Czy to normalne w przypadku przedniej poduchy że: Otwór montażowy w samym środku gumy jest większy niż śruba która to skręca?
wygląda mi to na złą poduche lub brak jakiejś tulejki centrującej, ale chcę dopytać |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 30-10-2020, 12:13
|
|
|
bumbum napisał/a: | Czy to normalne w przypadku przedniej poduchy że: Otwór montażowy w samym środku gumy jest większy niż śruba która to skręca?
wygląda mi to na złą poduche lub brak jakiejś tulejki centrującej, ale chcę dopytać |
O ile większy? |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
bumbum
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 233 Skąd: inąd.
|
Wysłany: 30-10-2020, 22:46
|
|
|
Śruba to fi:8 a otwór poduchy fi:16, otwory na łąpie przy skrzyni są dopasowane do śruby.
Jak się to skręci "z wyczuciem" to jakoś się to trzyma i nie lata, ale dosyć duża ta tolerancja chyba że są ku temu powody. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 31-10-2020, 09:05
|
|
|
bumbum napisał/a: | Śruba to fi:8 a otwór poduchy fi:16, otwory na łąpie przy skrzyni są dopasowane do śruby.
Jak się to skręci "z wyczuciem" to jakoś się to trzyma i nie lata, ale dosyć duża ta tolerancja chyba że są ku temu powody. |
Jeżeli jest to silnik 2,0 to śruba powinna mieć wymiar 10x75. a otwór poduchy powiedzmy 0 ok.0,2mm większy. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
bumbum
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 233 Skąd: inąd.
|
Wysłany: 31-10-2020, 23:05
|
|
|
Silnik 1.6, mogłem od razu napisać - mój błąd
Wymiar śruby mierzony suvmiarko - wyszło mi 9mm - może zła ta sówmiarka dlatego przyjąlem ze to śruba 8, może jednak jest to 10 i tu sie spierać nie będę
ale otwór w poduchy tej wewnętrznej tulejki zalanej gumą to 16mm, na specjalne życzenie się położe jeszcze raz i zdemontuje i zrobie zdjęcie ale zapewniam że suwmiarkowy kurs pomiaru srednic przechodziłem i oko me mnie nie myliło ale sie dziwiło
dlatego też sie zastanawiam czy tam nie powinna być jakaś tulejka centrująca a ktoś o niej już zapomniał albo inne rozwiązanie mi nie znane
dodam ze po ogledzinach łapy silnika od wewnetrznych stron widać że poducha nie była skrecona centralnie
Może dramatyzuje ale szukam wyjaśnień lub potwierdzenia że skośne oczy miały w tym jakiś cel |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 01-11-2020, 09:28
|
|
|
W 1,6jest taka sama śruba,poduszka inna.Temat znany na rosyjskich stronkach.Myślę,że dokręcić i obserwować. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|