Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 05-11-2020, 08:30
|
|
|
O ile się nie mylę, to większość rozmiarów pasuje od Chryslera. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Golotheman
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2015 Posty: 448 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2020, 20:58
|
|
|
Ja zmierzylem swoje. Co powiecie na 0,05 na jednym ze ssakow a na tym samym cylindrze 0,16. Zwariowalem. Te gniazda sa z papieru
Poleccie kogos z okolic krakowa - Leszek nie ma wolnych terminow a autokrk ostro podniosl ceny ;( |
_________________ Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 |
|
|
|
 |
kosaisierp1988
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 34 Skąd: Iława/Giżycko
|
Wysłany: 18-11-2020, 19:05
|
|
|
ja płaciłem 58 zł za szklankę w warszawie.
szklanki produkuje firma INA ( tak jest namalowane na wewnętrznej stronie szklanki - więc jeśli by mieć dojście bezpośrednio od producenta, to pewnie po 20 zł można by je kupić,w takich cenach chodzą po allegro )
Póki co od kilku tyś jeżdżę autem po samodzielnej wymianie szklanek. Nie mam utraty mocy.
najcięższe jest chyba tylko manualne zdjęcie wałków rozrządu bez zdejmowania łańcucha.
mechanik chciał 1980 zł za wymianę, a mi wyszło 760 zł, szklanki 480 zł jakoś, a resztę brakujące narzędzia, które zasiliły domowy warsztat. |
|
|
|
 |
Dawid1111
Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2018 Posty: 74 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 30-11-2020, 22:35
|
|
|
spróbujcie luz ustawić na wyższy parametr niż zalecany - nawet w ASO tak robią. Ja też tak mam i zamiast się zmniejszać to się zwiększa i to mi pasuje, jedyny - to klekocze |
|
|
|
 |
blackman57
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Lansiarz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: Buk k/Poznania
|
Wysłany: 29-03-2021, 09:28
|
|
|
Witam, pomierzylem luzy w moim aucie, wszystkie poniżej normy ( no dobra oprócz jednego ). Pomiary grubości szklanek wyszły książkowo, tzn. trzymają wymiary fabryczne.
I teraz na chłopski rozum: jeżeli luz się zmniejszył to co się powiększyło?
Obliczyłem nowe szklanki, ale przed zamówieniem wolę się zapytać.
Lancer 1.8 2008 190kkm |
|
|
|
 |
Hishi
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 63 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-03-2021, 18:59
|
|
|
Sprawdzałem luzy w ASO pod koniec lutego. Przejechane 140tyś. Powiedzieli, że nie ma się do czego przyczepić. Zapłaciłem za uszczelkę pod pokrywą. |
|
|
|
 |
blackman57
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Lansiarz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: Buk k/Poznania
|
Wysłany: 29-03-2021, 21:57
|
|
|
W ASO cena brutto 55zl za szklankę, niby oryginalne, zobaczę jak odbiorę.
Płacąc za usługę powinni wyniki pomiarów przekazać klientowi. Praca dla mechanika dbającego o dokładność. |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 30-03-2021, 07:07
|
|
|
blackman57, Sam robisz? Rozpinałeś rozrząd do tego? Jeśli luzy sie zmniejszają to wg mnie gniazda sie wypalają albo ścierają, albo same przylgnie zaworów. Masz lpg? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 518 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-03-2021, 07:54
|
|
|
blackman57 napisał/a: | Witam, pomierzylem luzy w moim aucie, wszystkie poniżej normy ( no dobra oprócz jednego ). Pomiary grubości szklanek wyszły książkowo, tzn. trzymają wymiary fabryczne.
I teraz na chłopski rozum: jeżeli luz się zmniejszył to co się powiększyło?
Obliczyłem nowe szklanki, ale przed zamówieniem wolę się zapytać.
Lancer 1.8 2008 190kkm |
Zużywa się gniazdo zaworowe i sprężyna ciągnie zawór w górę. Stąd zmniejszenie luzu. W takim wypadku szklanki, z tego co czytałem, szlifuje się a nie wymienia na nowe bo to nic nie da. Mam tylko wątpliwości czy producent akceptuje taką naprawę. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2021, 10:37
|
|
|
pitt63 napisał/a: |
Zużywa się gniazdo zaworowe i sprężyna ciągnie zawór w górę. Stąd zmniejszenie luzu. W takim wypadku szklanki, z tego co czytałem, szlifuje się a nie wymienia na nowe bo to nic nie da. Mam tylko wątpliwości czy producent akceptuje taką naprawę. |
Ehhh, szlifowanie to raczej amatorszczyzna ponieważ prawdopodobnie są hartowane powierzchniowo.
A wymienia się na nowe na konkretny wymiar. To znaczy nie wymienia się wszystkich. Robisz pomiary, obliczasz jakie potrzebujesz. Potem wybierasz z tego co masz, a to co brakuje zamawiasz. W serwisie te zdemontowane mogą zamontować komuś innemu jeśli wymiar pasuje... |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 518 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 30-03-2021, 14:12
|
|
|
Oczywiście w pełni się zgadzam. Ja osobiście nie bawiłbym się w szlifowanie bo to jest pozorna oszczędność. Procedura powinna być taka jak opisujesz krzychu |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
blackman57
Nowy Forumowicz
Auto: Misiu Lansiarz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016 Posty: 8 Skąd: Buk k/Poznania
|
Wysłany: 30-03-2021, 23:18
|
|
|
Raiz3n89, tak robię sam, według manuala. Auto na LPG przejechało do tej pory 140kkm. W tym roku mi się kończy homologacja na butle.
Najtrudniejsze to jest zacząć później już samo idzie |
|
|
|
 |
pazikko
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 35 Skąd: L.W
|
Wysłany: 31-03-2021, 15:25
|
|
|
Czy jest tu ktoś z warmińsko mazurskiego najlepiej z Olsztyna kto ma sprawdzonego mechanika, który sprawdzi porządnie i ewentualnie podejmie się naprawy takich luzów? |
|
|
|
 |
Jayx
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1.8 CVT sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2020 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-04-2021, 13:41
|
|
|
blackman57 napisał/a: | Raiz3n89, tak robię sam, według manuala. Auto na LPG przejechało do tej pory 140kkm. W tym roku mi się kończy homologacja na butle.
Najtrudniejsze to jest zacząć później już samo idzie |
Pomierzyłem luzy w zeszyly weekend, co ciekawe na wydechu wyszło książkowo, z kolei na dolocie dramat 0,05 - 0,13mm (4B10 bez gazu, 115kkm nalotu).
@blackman57,
Masz jakiś dobry patent (lub przyrząd ) do poluzowania łańcucha i napinacza bez rozpinania rozrządu?
[/list] |
Ostatnio zmieniony przez Jayx 26-05-2021, 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 26-04-2021, 21:11
|
|
|
blackman57, i jak? Zrobiłeś? Rozpinałeś rozrząd czy udało Ci się podwiesić łańcuch? |
|
|
|
 |
|