Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć
Autor Wiadomość
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-11-2020, 22:37   Informacja na komputerze o wymianie amortyzatora. Jak usunąć

Witam wyskakuje mi błąd na komputerze w eclipsie cross wydaje mi się że to był błąd klocków albo amortyzatora bo to miałem do wymiany. Po wymianie niestety nie zniknęło. Jak można to samemu usunąć. Z góry dziękuję za odpowiedź.
W linku przesyłam zdjęcie jak wygląda błąd na komputerze za kierownicą

zdjecie błedu na komputerze
 
 
i_g_o_r 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 32
Skąd: CT
Wysłany: 21-11-2020, 23:22   

Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?
 
 
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-11-2020, 23:43   

i_g_o_r napisał/a:
Sprawdzałeś ciśnienie w oponach ?


Nie nie sprawdzałem jutro podjade na stacje zobaczyć ale wydaje mi się że jest ok bo nawet zbieżność robiłem ostatnio po wymianie amortyzatora.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2020, 08:57   

Ale co ma zbieżność, amortyzatory do niskiego ciśnienia w oponie? :shock:

Jeśli nie znasz angielskiego to wystarczy wpisać w google translatorze albo przeglądnąć instrukcję...

A jak ciśnienie jest dobre to może być czujnik w kole do wymiany/programowania.
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-11-2020, 17:43   

Informacja mówi o niskim ciśnieniu w kole .
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?
 
 
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-11-2020, 12:39   

Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-11-2020, 19:33   

Miki1q napisał/a:
Witam ktoś wie może jak skasować ten błąd. Zaznacze że ciśnienie w kołach jest dobre



Zapytaj użytkownika Tokyo , na pewno pomoże
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2020, 14:43   

Robert S napisał/a:
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?

To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom.
 
 
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-11-2020, 21:22   

Michauek22 napisał/a:
Robert S napisał/a:
Może zamieniłeś koła miejscami i czujniki TPMS są nie na swoim miejscu ?

To jest bardzo możliwe, często się tak zdarza wbrew pozorom.


Nie zmieniałam opon dalej mam letnie możliwe że miałem w oponie trochę mniej bo 2.1 ale już wyrównane na 2.3 z przodu ale komunikat dalej pokazuje. Nic mi nie ściąga i jeździ jak jeździł. Dlatego chciałbym skasować jakoś ten błąd
 
 
jano35 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi eclipse cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2018
Posty: 45
Skąd: Skawina
Wysłany: 25-11-2020, 22:38   

Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.

Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.

[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ :| porażka. :|
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-11-2020, 08:14   

Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.
 
 
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-11-2020, 09:26   

krzychu napisał/a:
Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.

Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-11-2020, 10:12   

Jeśli to TPMS z czujnikami w kołach to samemu będzie ciężko diagnozować. Jeśli nie ASO to dobry zakład oponiarski który radzi sobie z problemami TPMS. Można po prostu zadzwonić i zapytać ile kosztuje diagnoza. Może po prosty trzeba wymienić baterie w czujnikach? Wytrzymują 5-8 lat mniej więcej.

Są jeszcze te systemy bazujące na obrotach koła wspomniane wyżej i do nich jest po prostu guzik z resetem który należy nacisnąc po wymianie kół jak się jest pewnym poprawnego ciśnienia w kołach. Wtedy samochód odczytuje poprawne obwody kół podczas jazdy. Mam ten system a Maździe i zaletą jest na pewno bezproblemowość tego systemu.

Co do ASO wiele zależy od samego ASO. Z ASO Mitsubishi faktycznie zawsze byłem niezadowolony. A teraz w ASO Mazdy aż się czasami głupio czuję przez moją upierdliwość nabytą przez kontakty z ASO Mitsubishi...
 
 
Miki1q 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipsa Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2020
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-11-2020, 13:27   

To jeszcze pytanie dla pewności jakie macie ciśnienie w kołach z przodu u z tyłu R18 seryjne
 
 
Robert S 
Forumowicz
Robert

Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Mar 2020
Posty: 148
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-11-2020, 19:04   

Miki1q napisał/a:
krzychu napisał/a:
Miki1q - jeśli ciśnienie jest odpowiednie to czy samochód jest na gwarancji? Jeśli tak to serwis. Jeśli nie to serwis. Możliwe, że któryś czujnik jest uszkodzony.

Auto nie jest na gwarancji właśnie chce uniknąć serwisu bo podejrzewam że za skasowanie błedu skasują 500 zł plus na siłę będą chcieli coś wymienić. A takie coś podejrzewam że można albo samemu w ustawieniach skasować albo gdzieś w systemie. Co do samych gwarancji też bym nie był taki hop do przodu że robią to za darmo. Bo jest mnóstwo pod punktów które nie podlegają gwarancji.


Auto ma 5 letnią gwarancję , wiec ją masz ( premiera była w 2018 roku ). Jeżeli nie było grzebane poza ASO, są zobowiązani usunąć usterkę za darmo. Nie masz obowiązku samemu diagnozować usterek

[ Dodano: 26-11-2020, 19:07 ]
jano35 napisał/a:
Nawet w głupim Peugeocie gdzie nie ma TPMS na czujnikach w kołach tylko pomiar jest oparty na prędkości obrotowej z ABS jest na wyświetlaczu każde koło z ustawioną wartością ciśnienia. Reasumując użytkownik ma podgląd dla jakich wartości zostały zapamiętane nastawy i tak sobie koła pompuje. A jak zmieni ciśnienie na większe bo np. przewozi ładunek to w każdej chwili może zmienić nastawę akceptując poziom ciśnienia.

Do czego zmierzam...EC to głupie auto. Idąc dalej , jeśli zabawiłeś się pompowaniem kół o wartości ciśnienia innym niż było wcześniej zapamiętane to po prostu wykonaj "reset" czujników, powinno być to opisane w instrukcji. Oczywiście po sprawdzeniu i wyrównaniu ciśnienia w kołach.
Tyle albo, aż tyle. EC nie rozróżnia kół można sobie dowolnie żonglować. Jak ktoś sobie założy dodatkowego szpeja do odczytu ciśnienia w kołach, to w tedy jest to istotne.

[ Dodano: 25-11-2020, 22:50 ]
P.S.
43000 i wymiana amortyzatora........ :| porażka. :|



Kołami nie można żonglować , czujniki są zaprogramowane do konkretnego koła w samochodzie . Tylko odczyt nie pokazuje które koło ma ewentualną usterkę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.