Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:54
[CB4W 1.6] Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą niepali
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-05-2007, 09:06   

Cuba, popros pana mmajstra o koordynaty jakie pierscienie- pomierzyc- zamowic- wymienic , jak bedzie wyciagal tloki niech ci sprawdzi luzy na panewkach i jezeli stwierdzi ze trza -- trzeba wymienic panewki koszt kpl ok 200-300zl /silnik szedl na emulsji i byl przegzany / a tymbardziej ze je i tak musi zdemontowac
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Kronikarius
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 10:29   

Taniej by wyszło kupić 2-gi silnik najlepiej z jakiegoś rozbitego miśka tak żeby można było go odpalić i posłuchać jak pracuje i zobaczyć czy nie ma wycieków. Ceny zaczynają się od 600zł w górę


Pozdro
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-05-2007, 11:36   

"pan majster" wyraźnie niedouczony.... Pomiarów luzu tłok-gładź dokonuje się przez porównanie średnicy płaszcza tłoka w jego dolnej części (pod pierścieniami) ze średnicą cylindra. Pewnie nigdy nie słyszał o rozszerzalności cieplnej metali i jak w tym momencie zachowuje się żeliwo (blok) i aluminium (tłok).....

Pomiary na oko zostawmy okulistom - tu bez średnicówki, mikrometru i plasteliny (pomiar luzu na panewkach - specjalne pręciki) NIC nie zmierzysz. ściągnij sobie z działu download manual serwisowy do Twojego silnika, wydrukuj i każ "majstrowi" pracować wg niego....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 07-05-2007, 10:40   

Bartek, ma racje. Chyba lepiej i taniej bedzie zmienic mechanika.
Jak nie masz zaufanego w okolicy. To 20 km od ciebie moge ci kogos juz polecic.
 
 
Cuba
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2007, 16:34   

Cześć
KaWu dziękuję za ofertę.Czekam na odzew z Niemiec na temat zakupu silnika.Auto stoi u mechanika tyle, że poleciłem aby się powstrzymał z działaniem.Ostatnią propozycją było odpalenie na "zaciąg"ale coś mnie to nie przekonuje.Ciśnienie oleju ma dobre i chyba panewki też bo lampka gaśnie natychmiast po zakręceniu akumlatorem.

[ Dodano: 08-05-2007, 16:02 ]
Halo MitsuManiacy.
Kolejna prośba.Podajcie z łaski swojej adresy.kontakty na kogoś lub firmę która ma w ofercie sprawdzone,dobre części te które ewentualnie musiałbym zakupić.
Nie muszę wspominać, że już wtopiłem bez powrotnie i nie chciałbym jeszcze bardziej się pogrążać.Oczywiście dobre to najczęściej droższe.Jak to się technicznie realizuje?Nie mam w tej dziedzinie żadnego doświadczenia.
Jeżeli pozostanę przy pierwszym silniku to chciałbym aby służył mi lub innemu użytkownikowi równie długo.Jeszcze raz proszę o podpowiedz.Dziękuję
Cuba
 
 
Żółty
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2007, 23:23   

Ludzie litości.Zdradzcie te tajemnice, tam człowiek czeka na tę wiadomość.Przecież macie olbrzymią wiedzę w tej materii,niejeden silnik naprawiliście.Pomagaj to motto forum technicznego.Zachęcam Panów mitsuManiaków.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-05-2007, 23:39   

Japaneze - user forum u którego kupisz wszystko i będzie pasowało ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Żółty
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 18:33   

Brawo Bartek
Coś jednak apel pomógł ,ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.Koledzy klubowicze nie irytujcie się tym ,że nie którzy pytający a zarazem proszący zadają pytania świadczące, że są dyletantami.Przecież nigdzie nie jest zapisane,że forum techniczne zarezerwowane jest dla specjalistów z branży samochodowej i około samochodowej.Posty obserwują bardzo często laicy,słabi z techniki,mający kiepskie pojęcie o komputerach i internecie ,korzystający z cudzych komputerów itd.ale oni liczą na Waszą pomoc wspaniali MitsuManiacy.Odpowiadajcie cierpliwie i językiem zrozumiałym dla wszystkich.
Żółty
 
 
Cuba
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 09:15   

Witam kolegów
Czterdzieści dni mineło a auto ciągle w warsztacie.Demontaż tłoków wykazał całkowite zapieczenie wszystkich pierścieni.Panewki ok.Pomiar średnicy tulej pozytywny.Pierścienie CTI nominał.Aktualnie silnik jest ponownie składany.Martwi mnie to czy majstrowi nie zostanie kilka zbędnych części gdy juz będzie finał roboty.Jestem pełen obaw czy ten remont nie zkończy się fiaskiem a kasa zostanie utopiona bezpowrotnie.Jak pech to pech (awaria 13,piatek,o godzinie 13, paczka z częściami zagineła, odszukanie trwało tydzień a jak dotarła była zplądrowana przez nieznanych sprawców cyt.z kierownia wydz.paczek itd).Jeżeli uda się uruchomić silnik czy wymagany jest jakiś szczególny zabieg np.docieranie silnika ? :cry:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-05-2007, 18:52   

Cuba napisał/a:
Jeżeli uda się uruchomić silnik czy wymagany jest jakiś szczególny zabieg np.docieranie silnika ?


Ano.... pierwsze 500 km masz 2 pedały - sprzęgło i hamulec - gaz parzy. W tym czasie jeżdzisz w zakresie 2-3 000 rpm bez wciskania gazu więcej niż koniecznie trzeba.

Jeżeli docieranie tyczy tylko pierścieni, to następne 500 km już jeździsz prawie normalnie, znaczy bez szaleństw i zbędnego przyspieszania

Potem dokręcenie głowicy, i następne 500 kilosów j.w.

Wymiana oleju + filtra i masz silnik do normalnego użytku. Przez pierwsze 5 do 7 000 km ma prawo brać olej, potem nie powinien....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Cuba
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2007, 23:35   

Dziękuję ci Bartek za słowa otuchy.Jeżeli uda się auto reanimować to zastosuję się do twoich wskazówek.Majster jest odporny na wiedzę.Nie przyjmuje informacji z manualu serwisowego.Zakup innego silnika niedoszedł do skutku z przyczyn obiektywnych.Inne prace związane z silnikiem wykonam w innym warsztacie np.regulację luzów zaworów.

[ Dodano: 31-05-2007, 21:51 ]
Dziś odebrałem auto.Mieszane uczucia ,radość z tego ,że już go mam a smutek z powodu jego stanu.Silnik odpala,ale w chwili ruszania gaśnie.Ponowny zapłon trwa długo ,ale po dodaniu gazu w końcu zapala.W trakcie jazdy po zdjęciu nogi z gazu gaśnie.Cykl się powtarza.Przejechałem 7.5 km i nic się nie zmieniło.Czy mozecie coś podpowiedzieć co popsuł majster.Majster uważa że zrobił swoje i nic go nie interesuje. Od nowości nic takiego się nie działo jedynie odłączenie akumulatora powodowało chwilowe problemy z wolnymi obrotami.
KaWu podaj z łaski swojej adres zakładu o którym pisałeś w poście z 07.05.2007.
Cuba
 
 
Żółty
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2007, 00:16   

Interesująca usługa,godna polecenia,nie dość że trwała czterdzieści dni to jeszcze silnik niesprawny .Czekam na reakcję Wojmi1 orędownika specjalistów co to wszystko robią co sobie życzy i jak życzy klient .Finał nieistotny.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 01-06-2007, 08:57   

Cytat:
Inne prace związane z silnikiem wykonam w innym warsztacie np.regulację luzów zaworów.


Cuba, Podjedz do mnie kiedys a ustawie ci zawory.
Od razu dam ci namiary na mechanikow.
nr tel. wyslalem ci na PW.
 
 
Cuba
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2007, 19:20   

Dziękuję za odzew KaWu dam głos jak najszybciej.Próbowałem resetować tak jak podaje Romel nic istotnego to nie dało.Obroty może bardziej stabilne(mniej falują) ale problem wyłączenia silnika pozostał(gaśnie przy hamowaniu).Majster stwierdził,że są to konsekwencje tego co się stało przed naprawą a on nie ma możliwości usunięcia tego typu usterki.Auto jezdzi ,ale nienormalnie, stresujące jest to czy zgaśnie silnik czy nie na każdym skrzyżowaniu ,światłach ect.Czy coś można zrobić w prosty sposób,czy czegoś nie sprawdziłem? :(
 
 
piteros
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2007, 12:19   

witam,
moze zle jest ustawiony rozrząd lub nieszczelna glowica, moze byc popękana...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.