 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie świece do Mitsubishi COLT Z30 benzyna / gaz |
Autor |
Wiadomość |
4yaro24
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI COLT Z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2021, 13:42 Jakie świece do Mitsubishi COLT Z30 benzyna / gaz
|
|
|
Jestem od niedawna właścicielem COLTA Z 30 z roku 2010 silnik 1332 cm3 / 70 KW.
Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał świece . Samochód ma przejechane 173000 km w tym na gazie 73000 km. Jaki rodzaj świec zakupić :
- typowe dla benzyny czy
- wzmocnione dla gazu ?
1. Mam dylemat , czy ktoś może pomóc ? Jeśli macie sprawdzone marki świec , proszę o podpowiedź.
2. Jak często wymieniacie olej i jaki typ stosujecie do tego typu silnika ?
Jarek |
|
|
|
 |
m_przemek
Forumowicz
Auto: Outlander II LPG, Colt 1,3 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 80 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 01-01-2021, 17:25
|
|
|
Ja w swoim mam denso irydowe IKH20TT colt z 2008r. nalatane mam na nich 50k na lpg bez problemu - wymiana zalecana niby po 120k co rekompensuje cenę za świecę. Tu masz katalog doboru
https://www.denso-am.pl/e-katalog/
Ja za szt płaciłem ok 30zł
Olej wymieniam co 10k i sztywno się tego trzymam leję elf 900 sxr 5w40 filtry olejowe tylko mann ewentualnie filtron żadnych chińczyków mój nie bierze oleju a przebieg mam 230k
w roku robię ok 40k przebiegu także 4 wymiany oleju. |
|
|
|
 |
4yaro24
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI COLT Z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 01-01-2021, 19:42
|
|
|
Dzięki ,
mam takie samo podejście ,że nas oleju nie ma co oszczędzać . Samochód chodzi u mnie na razie super .
Pozdrawiam
Jarek |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 04-01-2021, 13:03
|
|
|
Ja uważam że nie ma sensu przepłacać za irydowe. Ale co kto lubi.
Ostatnio w swoim colcie zakładałem takie NGK LFR6C-11 |
|
|
|
 |
4yaro24
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI COLT Z30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-01-2021, 16:48
|
|
|
Ja robię miesięcznie około 1200 -1400 km na gazie. Dlatego zastanawiam się nad świecami pod instalację gazową. NKG LFR6C-11 jest dedykowany pod benzynę .
Jarek |
|
|
|
 |
m_przemek
Forumowicz
Auto: Outlander II LPG, Colt 1,3 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 80 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 04-01-2021, 21:48
|
|
|
Ja założyłem irydowe bo polecił mi je do lpg "gazownik" że mniej potrzebują prądu do wytworzenia iskry i nie obciążają tak cewek ale i tak ostatnio wymieniałem cewkę bo jedna padła i wywaliło błąd wypadania zapłonu na 4 cylindrze. W outlanderze też mam takie świece i zero problemu. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 04-01-2021, 23:13
|
|
|
W poprzednim samochodzie z silnikiem 4G92+LPG świece niklowe NGK BKR6E-11 wytrzymywały bez problemu 30kkm a irydowe denso IK20 po 70kkm nadawały się na śmietnik.
Aby było bezpieczniej dla cewek zapłonowych przy pracy na lpg warto zmniejszyć przerwę z 1,1mm na 0,8-0,9mm.
Świec irydowych się nie reguluje. |
|
|
|
 |
wiliam77
Nowy Forumowicz
Auto: COLT 1,3 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2021 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2021, 23:14
|
|
|
Producent zaleca stosować w Mitsubishi COLT z silnikiem 1,3 świece:
niklowe BOSCH FR7SE (na takich z LPG zrobiłem 40k km i były jeszcze ok i co tyle przewiduje wymianę) lub świece platynowe BOSCH FR7NPP33 (zalecany przebieg do 100k km, ja wymieniałem właśnie po przebiegu 130k km i jeszcze sprawne ) mój Colt ma 210k km, na LPG 130k km (na LPG śmigałem na platynowych).
Ad. 1 BOSCH FR7NPP33 tanie i bardzo dobre.
Ad 2. Producent zaleca olej o specyfikacji Specified Engine Oil: MB229.1 lub wyższy, ACEA - A1/B1, A3/B3, A3/B4 or A5/B5, ILSAC certificated oil, API SG lub wyższy, SAE 10W-30 lub 5W-30 (SAE 10W-30 temp. -25 do 40, 5W-30 -30 do 40 C) fabrycznie w nowym jest 5W-30.
W silniku mieści się 4,2 litra w silniku wraz z filtrem oleju.
Ja jeżdżę (już 190k km) na MANNOL ENERGY FORMULA JP 5W30, klasyfikacja API SN (czyli 7 klas wyżej niż zalecają) ILSAC GF-5, Optymalny dla współczesnych silników diesla i benzynowych (GDI, D-4D i NEO-DI) z technologią multi-zaworowego i turbodoładowania (DOHC, VVT-i, VTC, CVVT, VTEC, VVL, VVTL-i, MIVEC etc.) Wymieniam co 15k km, Filtr oleju FILTRON OP 575, przy wymianie olej jest minimalnie ciemniejszy, po zalaniu do pełna, do wymiany co 15k km na dolewki idzie mi ok 0,5 litra. |
|
|
|
 |
|
|