Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] DPF
Autor Wiadomość
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-01-2021, 09:45   [1.8DI-D] DPF

Witam!

Mam nadzieję , że tu znajdę kilka wskazówek odnośnie mojego ASX...

a mianowicie jakiś czas temu (8miesięcy) zakupiłam ASX 2010r 1,8 DiD.. wszystko było ok aż do momentu awaryjnego hamowania... zaświeciły się wszystkie kontrolki jak na choince w tym ABS itp... i od tą zaczęły się problemy. Auto różnie reagowało na gaz, raz nie miało mocy raz szarpnęło jakby go coś dusiło.. Kody błędu P0102 czyli za niski sygnał powietrza z przepływomierza. Wymiana przepływki itp błąd nadal. Auto nie jedzie, w sensie nie rozpędza się prawidłowo jest ciągle w trybie awaryjnym. Po którymś odpaleniu ku mojemu zdziwieniu zapalił się dodatkowo check DPF P1498 - przeciążenie... to szukam, chce dać dpf do czyszczenia... zaglądamy a tam spaw - DPF brak. został wycięty - dodam, że przy zakupie auta byłam na stacji diagnostycznej gdzie pan obejrzał auto z każdej strony i nie wspomniał, że tam była jakaś ingerencja i może tego tam nie być.. Pytanie co dalej ? Jak zrobić ? Kupiec nowy DPF ? Zrobić nowy program do auta czy dać sobie spokój i zrobić porządny program ? Drugie pytanie ??? Gdzie znajdę sterownik silnika ? Musze go sama wyjąć żeby zawieźć na program... Na podszybiu ? Może ma ktoś jakiś schemat co by ułatwiło pracę ? Czy ktoś miał podobne objawy w swoim aucie ?

za wszelkie wskazówki bardzo dziękuję!
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21-01-2021, 10:31   

Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika

ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-01-2021, 10:34   

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-01-2021, 10:54   DPF

Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Wstępnie jestem umówiona właśnie na program, ale zanim zawiozę sterownik właśnie sprawdzimy to tylko gdzie tego można szukać ??






kamil508 napisał/a:
Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika

ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator.
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21-01-2021, 11:48   

Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego".
 
 
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-01-2021, 13:05   

No właśnie tak to miało wyglądać, ale to taki spec majster , że nie ma czasu sam tego demontować i chce sam sterownik żeby było szybciej.. Czy demontaż dęgo sterownika jest szybki i można to zrobić bez warsztatu ? Tak by właśnie podjechać tym autem i wyjąc na miejscu ? Wolałabym wiedzieć za co płacę i czy problem rzeczywiście zniknął z uwagi na to, że muszę tam trochę dojechać...



kamil508 napisał/a:
Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego".
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21-01-2021, 13:41   

odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy
 
 
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-01-2021, 14:42   

Można tu dodać zdjęcie ? Zrobiłam i chciałabym potwierdzić czy to to :P żebym nie wykręciła czegoś innego :D


kamil508 napisał/a:
odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 21-01-2021, 14:50   

to to :
https://allegro.pl/oferta/sterownik-silnika-mitsubishi-asx-1-8-did-2wd-4n13-9587922312
 
 
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-01-2021, 15:03   

Super, dziękuję za odpowiedź , spróbuję jutro tam dojechać ....a raczej doturlać :D

kamil508 napisał/a:
to to :
https://allegro.pl/oferta/sterownik-silnika-mitsubishi-asx-1-8-did-2wd-4n13-9587922312
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 21-01-2021, 18:00   

skontaktował bym sie ze sprzedawcą i wyjaśnił fakt ze ci tego wycięcia nie zgłosił. To nawet podstawa do zwrotu
_________________
pablo diablo
 
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22-01-2021, 07:18   

To nic nie da, powie że się na tym nie zna, on taki kupił i u niego nie było problemów, a po za tym auto przecież było na sprawdzeniu przed zakupem.
Trzeba doprowadzić do ładu samochód i jeździć.
Dziwni mnie że to po awaryjnym hamowaniu się stało, ja bym obstawiał jakiś emulator dpf-a czy inny box i może on się wypiął albo uszkodził, dlatego zawiezienie samego sterownika do chip-tinera wydaje mi się złym rozwiązaniem jak gość ma obrabiać program nie widząc auta i co w nim jest zamontowane/zdemontowane, nie podłączając kompa i nie sprawdzając parametrów bieżących i błędów.
A propos spawów na dpf-ie to czy ktoś zaglądał do środka ? bo same spawy o niczym nie świadczą, może bym jaką amatorską metodą czyszczony i ktoś nacinał puszkę, może on tam jest w środku.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 22-01-2021, 07:54   

Pamiętaj, że będziesz miała problem ze sprzedaniem takiego auta. To sprzedający odpowiada za wady ukryte. W tym wypadku masz prawo zgłosić mu problem a on powinien ponieść wszystkie koszty związane z przywróceniem auta do stanu z przed homologacji. Nie ma znaczenia że auto przeszło przegląd przed zakupem. To problem diagnosty, że puścił takie auto. Sprzedający najpewniej puści to na drzewo także pozostanie sąd.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
kamil508 
Forumowicz

Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Wrz 2020
Posty: 100
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 22-01-2021, 09:35   

Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.
 
 
JuliP 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021
Posty: 8
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 22-01-2021, 12:06   

Jestem właśnie u pana autem.. doturlal się jakoś. No i właśnie wyszło , że to nie to.. jak odpiął kostkę przepływki to normalnie auto ma siłę , po podłączeniu znów to samo. Sprawdza, podłącza .. szuka. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przepływka nowa, mam też przy sobie stara. Coś tam mu wariuje ma wskaźnikach ten przepływomierz. Dziwne to wszystko jest.




kamil508 napisał/a:
Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.