Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-02-2019, 21:05   

No to jak masz Lexie to tam będzie napisane co ile jest średnio cykl. Obecnie mam przy moim trybie jazdy 750 km. Jazda mieszana miasto-krótka trasa. Gorzej jak masz różne cykle jazdy np samo miasto czy różnie przejechane trasy. Na trasie udaje się ludziom z HDI dość do cyklu 1500 km.

Zaletą FAP-a jest to że wypali się w mieście bo dzięki tlenkowi ceru następuje to przy 400 st C a nie jak w DPF przy 600. Jakbyś miał suchego DPF-a to musisz go przegonić na trasie. To jest dopiero dramat.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-02-2019, 21:21   

aby zapobiec /wymusić inicjację wypalania FAPa należałoby się zorientować na podstawie jakich danych on się samoczynnie inicjuje, wiem że pobierane jest info o przepływie spalin przez FAPa
_________________
4x4 ForEver
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-02-2019, 20:25   

Jest czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury spalin przed i za FAP.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 19-02-2019, 21:19   

WiValdiBB napisał/a:
aby zapobiec /wymusić inicjację wypalania FAPa należałoby się zorientować na podstawie jakich danych on się samoczynnie inicjuje, wiem że pobierane jest info o przepływie spalin przez FAPa

Z grubsza wiadomo co i jak ale trzeba by się do tego zabrać.

sampler napisał/a:
No to jak masz Lexie to tam będzie napisane co ile jest średnio cykl. Obecnie mam przy moim trybie jazdy 750 km. Jazda mieszana miasto-krótka trasa. Gorzej jak masz różne cykle jazdy np samo miasto czy różnie przejechane trasy. Na trasie udaje się ludziom z HDI dość do cyklu 1500 km.

Zaletą FAP-a jest to że wypali się w mieście bo dzięki tlenkowi ceru następuje to przy 400 st C a nie jak w DPF przy 600. Jakbyś miał suchego DPF-a to musisz go przegonić na trasie. To jest dopiero dramat.

Ta średnia wartość cyklu to tylko diagnostyczna informacja. Wykorzystanie tego na bieżąco jest niepraktyczne. Chodzi o to aby mieć coś takiego jak jest w ciężarówkach - jak widzisz na wskaźniku, że jest "za pięć dwunasta" a warunki na wypalenie niewskazane (np.podziemny parking, morski prom, koniec jazdy itp) to wyłączasz możliwość rozpoczęcia wypalania.

W Twoim aucie jest czujnik temperatury za FAP? U mnie tylko przed.
 
 
RolnykKaskader 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2020
Posty: 14
Skąd: Okolice Wwy
Wysłany: 30-01-2021, 22:38   

Odgrzebię nieco temat -- mam diodę wypalania i dzięki niej zauważylem że bardzo często dwukrotnie mi załącza proces wypalania FAP. Scenariusz mniej więcej wygląda tak: załączył wypalanie (silnik nawet nie był w pełni rozgrzany) i na odcinku ok 10 km zakończył procedurę. Chwilę póżniej przerwałem jazdę na ok 5 min i ponownie wracając po ok 3 km znowu załączyl wypalanie. Podobna sytuacja już wielokrotnie mi się zdarzyła. Co ważne, akurat mam zupełnie nowy FAP... więc nagle po 250 km się nie zapchał raczej... To normalne? Przy wypalaniu na trasie nie zauważyłem podobnego zjawiska. Pozdrawiam!
 
 
kulman 
Nowy Forumowicz
kulman

Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 01-02-2021, 07:34   

Witam, u mnie wypala sie co 500km i tak jak piszesz 10km trzeba przejechać. Jeżeli zostawisz auto na postoju to wypalanie się rozpocznie znów podczas jazdy. Masz płyn do fapa?
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2021, 09:51   

RolnykKaskader napisał/a:
Odgrzebię nieco temat -- mam diodę wypalania i dzięki niej zauważylem że bardzo często dwukrotnie mi załącza proces wypalania FAP.


Gdzie i jak ja podłaczyłes? tez chciałbym ją mieć
_________________
4x4 ForEver
 
 
kulman 
Nowy Forumowicz
kulman

Auto: c crosser 2.2 hdi DCS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 23
Skąd: Imielin
Wysłany: 01-02-2021, 10:02   

Najprościej jest podłączyć się pod grzanie lusterek, diode dać w obudowe lusterka. Ja mam wpięte pod grzanie tylnej szyby, kostka jest przy nogach pasażera po prawej stronie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2021, 10:14   

Podejrzewam, że przerwał ponieważ nie było warunków do wypalania, a nie dlatego że skończył.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2021, 11:22   

kulman napisał/a:
Najprościej jest podłączyć się pod grzanie lusterek, diode dać w obudowe lusterka. Ja mam wpięte pod grzanie tylnej szyby, kostka jest przy nogach pasażera po prawej stronie.
Mam wyprowadzoną kontrolkę ze swiec zarowych, bo zmuszony byłem wymienić zegary, gdyz pewnego pieknego dnia zabłysły na nich wszystkei możliwe komunikaty, okazało sie ze padłyzegary a dokładnie padla im komunikacja CAN Busa, wsadziłem kolorowe z ASXa (anglika) i straciłem kontrolke swiec zarowych, fizycznie jest , na tescie kompem sie zapala (jest w obroitomierzu) ale na zywo nie chce nawet zablysnąc, moze konieczna wymiana ETACSa na nowszy, nie wiem, juz dalej nie chcialo mi sie grzebac bo i tak sie dosc nagrzebałem
Czyli jak zalaczy sie wypalanie , komp zalacza wszystkie mozliwe obciazenia jak grzania lusterek, szyb, i zakładam że rowniez swiec zarowych
Ciekaw jednak jestem jak podlaczyl to kolega ktory sie chwalil kontrolka FAPa, moze gdzies do niego mozna sie podlaczyc
Aktualnie dzieki LEDowi swiec, wiem dokladnie kiedy odlacza sie ich zasilanie, po PRE heacie i jak dlugo sie rozgrzewa silnik, tzn kiedy gasną po POST Heacie dobra sprawa
_________________
4x4 ForEver
 
 
RolnykKaskader 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2020
Posty: 14
Skąd: Okolice Wwy
Wysłany: 03-02-2021, 19:28   

Diodę mam podłączoną pod grzanie lusterek, żadnej specjalistycznej magii tutaj nie ma tylko poszedłem instrukcją jednego z kolegów którą znalazłem na tym forum.

Myślę że może rzeczywiście przerwał procedurę, ponieważ nie miał warunków do wypalania albo... coś nie tak z czujnikami jest i stwierdza że pora na wypalanie.

Wkrótce i tak jadę na serwis/przegląd kontrolny to mam nadzieję dowiedzieć się coś więcej.

Dziękuję za odpowiedzi i wskazówki! :)
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-02-2021, 16:41   

WiValdiBB,
podzielisz się wiedzą jak i gdzie wpiąłeś się, że widzisz załączanie się świec żarowych?

Dziękuje
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-02-2021, 19:12   

supeer napisał/a:
WiValdiBB,
podzielisz się wiedzą jak i gdzie wpiąłeś się, że widzisz załączanie się świec żarowych?

Dziękuje
jasne, pod kabel w podstawce przekaznika, żeby nie ingerowac to zrobilem taka przelotke z drugiej podstawki i jakiegos citroenowksiego przekaznika (na alegroszu nabylem za psie pieniadze przekaznik z podstawka i obcietymi kablami), z obudowy wylutowalem plytke a zostawilem przekaznik i wyprowadzilem sobie stamtad kable , porobie foty to pokaze, dziala super, tu opisałem podstawke https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107860
a tu taki schemat który sobie zrobiłem, i w.g ktorego wykonałem kable sa wyprowadzone na zlacze 9 pin bo w przyszlasci zrobie sobie swoją diagnostyke kazdej ze swiec

Patrzac na tego LEDA to cuda wianki sie wyprawiaja, o dziwo POST heat dzial duzo dłuzej gdu jest lekki minus lub kolo zera, przy -10 grzeje krocej, ciekawe
Teraz przeszczepiam elaketryczny podgrzewacz paliwa rowniez jakis z innych citroenow 2,0 HDI
_________________
4x4 ForEver
 
 
benicjusz 
Forumowicz

Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019
Posty: 113
Skąd: Warszawa/Kałuszyn
Wysłany: 11-02-2021, 10:02   

Sorry za mocny OFFtop

Zapewne na tym wątku jest masa userów szukających pomocy ze swoimi O3 z 2.2 DiD - niestety w O3 patent na diodkę nie działa.

Diodka działa ;) ale auto nie włącza luster i poza "inną pracą silnika", podwyższonymi obrotami silnika czy przy odpuszczeniu gazu "chwilowe", nie spada do zera - nie ma innych symptomów procesu wypalania.

Nie bijcie :(
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2021, 10:20   

benicjusz napisał/a:
Sorry za mocny OFFtop

Zapewne na tym wątku jest masa userów szukających pomocy ze swoimi O3 z 2.2 DiD - niestety w O3 patent na diodkę nie działa.

Diodka działa ;) ale auto nie włącza luster i poza "inną pracą silnika", podwyższonymi obrotami silnika czy przy odpuszczeniu gazu "chwilowe", nie spada do zera - nie ma innych symptomów procesu wypalania.

Nie bijcie :(
Podłacz się pod swiece zarowe, na bank je włacza wtedy, generalnie to komp załacza wszystkie mozliwe obciazenia aby silnik osiagnał jak najwyższą temperaturę więc na pewno również swiece, nie wiem ja w OIII to jest, OII to HDI PSA i to oni ten patent takto wymyslili aby ich małe diesle które często nie robią tras bo poruszją się po miastach równiez sie oczyszczały
_________________
4x4 ForEver
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.