 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Silnik 2.2 PSA - wypalanie FAP |
Autor |
Wiadomość |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 11-02-2021, 12:28
|
|
|
WiValdiBB napisał/a: | Podłacz się pod swiece zarowe, na bank je włacza wtedy, generalnie to komp załacza wszystkie mozliwe obciazenia aby silnik osiagnał jak najwyższą temperaturę więc na pewno również swiece |
Daj Pan pokój za skomplikowane to dla mnie. Ale nie włącza luster, oraz tylnej szyby - tyle sprawdziłem organoleptycznie. Dowala jedynie dawkę paliwa.
Na tyle gada poznałem, iż wiem kiedy wypala, wtedy starczy 7-8 km po mieście przymusowej jazdy, nawet w korkach i kończy. W trasie to nawet nie wiem kiedy to robi.
Ale w krew mi juz weszło, aby przed postojem, sprawdzać na dojeździe do stacji, chwilowe, obroty itd. ))))
Da się z tym żyć, ale wolałbym aby w menu była:
- kreska zapełnienia,
- kontrolka wypalania itd...
oraz odłożenie w czasie, z jakąś rezerwa pojemności filtra na kilka dni
oraz wymuszenie wypalania gdy wiem, że przez kolejne 10 km będę jechał po A2 ))
Lecz tego idiokracji z EU nigdy nie wprowadzą, bo wolą uwalić Diesle, niż ulżyć ludziom.
[ Dodano: 11-02-2021, 12:57 ]
benicjusz napisał/a: | WiValdiBB napisał/a: | Podłacz się pod swiece zarowe, na bank je włacza wtedy, generalnie to komp załacza wszystkie mozliwe obciazenia aby silnik osiagnał jak najwyższą temperaturę więc na pewno również swiece |
Daj Pan pokój za skomplikowane to dla mnie. Ale nie włącza luster, oraz tylnej szyby - tyle sprawdziłem organoleptycznie. Dowala jedynie dawkę paliwa.
Na tyle gada poznałem, iż wiem kiedy wypala, wtedy starczy 7-8 km po mieście przymusowej jazdy, nawet w korkach i kończy. W trasie to nawet nie wiem kiedy to robi.
Ale w krew mi juz weszło, aby przed postojem, sprawdzać na dojeździe do stacji, chwilowe, obroty itd. ))))
Da się z tym żyć, ale wolałbym aby w menu była:
- kreska zapełnienia,
- kontrolka wypalania itd...
oraz odłożenie w czasie, z jakąś rezerwa pojemności filtra na kilka dni
oraz wymuszenie wypalania gdy wiem, że przez kolejne 10 km będę jechał po A2 ))
Lecz tego idiokraci z EU nigdy nie wprowadzą, bo wolą uwalić Diesle, niż ulżyć ludziom. |
|
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2021, 13:03
|
|
|
benicjusz napisał/a: | Na tyle gada poznałem, iż wiem kiedy wypala, wtedy starczy 7-8 km po mieście przymusowej jazdy, nawet w korkach i kończy. W trasie to nawet nie wiem kiedy to robi.
Ale w krew mi juz weszło, aby przed postojem, sprawdzać na dojeździe do stacji, chwilowe, obroty itd. ))))
Da się z tym żyć, ale wolałbym aby w menu była:
- kreska zapełnienia,
- kontrolka wypalania itd...
oraz odłożenie w czasie, z jakąś rezerwa pojemności filtra na kilka dni
oraz wymuszenie wypalania gdy wiem, że przez kolejne 10 km będę jechał po A2 ))
Lecz tego idiokracji z EU nigdy nie wprowadzą, bo wolą uwalić Diesle, niż ulżyć ludziom.
|
Zgadzam sie tak powinno być, jeszcze daleko Mitsu do doskonałości, gdyby była ksiązka skarg i wniosków trochę by sie w niej znalazło, generalnie dobre auta, ale wiele takich głupich małych baboli, to dla programisty tylko kilkadziesiąt linijek kodu
A co Pan powie na brak podgrzewacza filtra paliwa, powoduje to że auta nie nadają się do eksploatacji ponizej -20 w niektórych już od -15 dławią się, no tak mozna wymieniać filtry paliwa, ale nie tak to powinno być załatwione
Takie auta nie nadają się do eksploatacji w srodkowej i północnej Europie, i jako takie nie powinny być sprzedawane, sam udoskonaliłem to ale czy tak być powinnoi ze uzytkownik poprawia fabrykę czy dystrybutora? |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-02-2021, 13:57
|
|
|
Najlepsze jest to że w PSA bez podgrzewania te 2.2 odpalają bez problemów |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2021, 14:24
|
|
|
sampler napisał/a: | Najlepsze jest to że w PSA bez podgrzewania te 2.2 odpalają bez problemów | Może to być kwestia np umieszczenia filtra paliwa, może obudowy w Mitsu filtr jest najpierw przykrecany do metalowego kubła, wszystko na mega mrozie ma znaczenie, metal znakomicie przewodzi zimno, wychładzając filtr, cos tam ten powrót zagrzewa na pewno ale wydaje mi się ze juz wywalenie tego metalu i wykonanie izolacji termicznej mogłoby pomóc, tak robią Rosjanie, dodatkowo pod izolację dają folie czy maty grzejne |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-02-2021, 19:48
|
|
|
W PSA jest też metalowy kosz na ten filtr. Różnica jest taka, że jest niżej przez co pompa ma łatwiej zaciągnąć paliwo. W 2.2 nie ma wstępnej pompki w baku paliwo zaciąga pompa zębata na pompie CR. Niektórzy w 2.0 HDI dokładają małą pompkę za zbiornikiem w przypadku problemów z zapowietrzaniem po długim postoju. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2021, 22:50
|
|
|
sampler napisał/a: | W PSA jest też metalowy kosz na ten filtr. Różnica jest taka, że jest niżej przez co pompa ma łatwiej zaciągnąć paliwo. W 2.2 nie ma wstępnej pompki w baku paliwo zaciąga pompa zębata na pompie CR. Niektórzy w 2.0 HDI dokładają małą pompkę za zbiornikiem w przypadku problemów z zapowietrzaniem po długim postoju. |
W silniku 4HN jest pompa w zbiorniku paliwa
 |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 16-02-2021, 22:47
|
|
|
Jasne, że ma pompę w baku.
Korzystam z niej przy wymianie filtra - tłoczę paliwo do butelki tak długo aż na jego wyjściu nie ma bąbelków. |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 17-02-2021, 11:59
|
|
|
WiValdiBB napisał/a: | A co Pan powie na brak podgrzewacza filtra paliwa, powoduje to że auta nie nadają się do eksploatacji ponizej -20 w niektórych już od -15 dławią się, no tak mozna wymieniać filtry paliwa, ale nie tak to powinno być załatwione
Takie auta nie nadają się do eksploatacji w srodkowej i północnej Europie, i jako takie nie powinny być sprzedawane, sam udoskonaliłem to ale czy tak być powinnoi ze uzytkownik poprawia fabrykę czy dystrybutora? |
Mam O3 2.2 i tam chyba jest już podgrzewacz, widać uczą się jakoś ale wolno im to idzie.
W pewnej hamerykańskiej marce, oferowanej kiedyś na rynek EU, jedna odmiana silnika diesla miała filtr paliwa przy baku=wieczne problemy z zapchanym filtrem i loteria zimą, kolejna wersja miała juz podgrzewany filtr w komorze silnika, po czym ponownie wrócili do filtra przy baku.
Tak jak prześledzić, to kolejna wersja wraca do rozwiązań sprzed 2 modeli bądź 2 FL.
Nie wiem kogo tam zatrudniają, a może te zaoszczędzone 25 jurków pomnożona przez ilość wyprodukowanych aut urasta do skali PKB Polski |
|
|
|
 |
waflo77
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Paź 2021 Posty: 3 Skąd: Milton Keynes
|
Wysłany: 27-11-2024, 16:46
|
|
|
Czy podczas wypalania filtra czastek stalych zaobserwowaliscie nierowna prace silnika?
Pytam, bo moj 2.2HDI czasem przerywa, jakby dostawal lekkiej czkawki. Zdarza sie to sporadycznie i od dawna nie moge znalezc przyczyny.
Wczoraj przy dlugiej jezdzie autostrada przerywanie ponownie sie pojawilo, ale tym razem zauwazylem ze dziala podgrzewanie tylnej szyby (mimo ze nie wlaczalem).
Oczywiscie polaczylem to z wypalaniem filtra.
Czy mozliwe, ze lekkie przerywanie silnika ktore zaobserwowalem jest wlasnie efektem ubocznym wypalania filtra? |
|
|
|
 |
|
|