Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Na luzie czy na biegu do skrzyżowania
Autor Wiadomość
jogi333
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2007, 01:09   Na luzie czy na biegu do skrzyżowania

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Colta 1.6 16V 92r. Wcześniej jeździłem dieslem starej generacji. W poprzednim aucie przy dojeździe do skrzyżowania luz/hamowanie silnikiem spalanie było takie samo, ale słyszałem, że w silnikach 16v jest inaczej. Przy hamowaniu silnikiem spalanie jest niższe niż na luzie. Jak jest w przypadku colta i ewentualnie, do jakich obrotów hamować sinikiem?
Ostatnio zmieniony przez josie 02-06-2007, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-06-2007, 01:35   

W wielu instrukcjach obsługi znajduje sie zapis że hamowanie silnikiem jest niezdrowe dla tego ostatniego. Z kolei na nauce jazdy uczą żeby miec wrzucony bieg przy hamowaniu podczas dojezdzaniu do skrzyzowania.

Jeśli chodzi o obroty, przy hamowaniu silnikiem to tak około 2500-3000 rpm bedzie chyba OK
Ale szalonych roznic w spalaniu bym sie raczej nie spodziewał.
 
 
 
Python
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2007, 02:04   

jogi333 napisał/a:
Wcześniej jeździłem dieslem starej generacji. W poprzednim aucie przy dojeździe do skrzyżowania luz/hamowanie silnikiem spalanie było takie samo

przy hamowaniu silnikiem samochód Nic nie spala paliwa czyli jest oszczedne
Poza tym niebezpiecznie jest jezdzic na luzie
Moje zdanie w tym temacie może byc tylko i wyłączniejedno LUZ TO ZŁO oczywiscie podczas jazdy bo w życiu to ja luzak jestem :mrgreen:
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-06-2007, 09:11   

jeśli chodzi o spalanie, to wydaje mi się, że oszczędniejsze (pewnie możę z 1l na 500km) jest przy hamowaniu silnikiem. Niemniej jednak właśnie dla zwiększenia własnych możliwości, a także bezpieczeństwa - tak jak piszePython, - jeżdżę na zasadzie hamowania silnikiem (nigdy na luzie).
Jadąc "na luzie", gdy ktoś np. z czymś Ci wyskoczy na drodze, to nie ma możliwości nagłego przyspieszenie, jeszcze gorzej jest przy zjeździe z góry, tam na zakrętach praktycznie ma się kontrolę nad samochodem tylko taką ile da się kręcić kierownicą.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 01-06-2007, 21:31   

w samochodach z wtryskiem paliwa ekonomiczniej jest dojeżdżać hamując silnikiem Zpunktu BESPIECZĘŃSTWA JAZDY ITECHNIKI tylkohamowanie silnikiem . Nie powinno się jeżdzić na luzie niema się kontroli nad samochodem .Hamując silnikiem nie wciskamy pedału sprzęgła

[ Dodano: 01-06-2007, 21:41 ]
spalanie przy jeżdzie w mieście ok 1 litra mniej .Moje spalanie przy jeżdzie JA ok 5 km istop tylko krótkie odcinki 7,5 l na 100 Jeżdzimy ok 3000 /3500 obr nie niżej Spalanie przy obecnej temperaturze powietrza zimą będzie ok 1,5 litra więcej
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-06-2007, 22:31   

ja nigdy nie jeżdżę na luzie :wink:
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 07:23   

czyli przykladowo... dojezdzam do skrzyzowania hamuje silniekiem wciskam pedal hamulca do jakich obrotow ma spasc wskazowka obrotomierza zanim wcisne sprzeglo??
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 09:36   

Ja dojeżdżam do skrzyżowania hamując silnikiem, jednak uważam że wrzucanie 3 gdy na 4 mamy 3tys obr na zegarku to trochę męczące dla auta.

Gabek_82 napisał/a:
do jakich obrotow ma spasc wskazowka obrotomierza zanim wcisne sprzeglo??


Nie przyglądałem się dokładnie obrotom ale myslę że przy 1500obr/min powinno sie wcisnąć sprzęgło.
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 09:38   

no ja zawsze wciskam sprzeglo tak jak jest na wysokosci 1100 -1200 obr/min i zastanawialem sie czy to dobrze... no ale widze Ficu ze robisz podobnie zatem chyba ok postepuje... :)
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2007, 10:35   

Najwazniejsza w jezdzie miejskiej jest plynnosc jazdy. Pewnie wiele razy zauwazyliscie, ze jadac szybko, gwaltownie przyspieszajac i hamujac i tak spotykacie sie na swiatlach z zawalidroga.

Pracujac nad swoja plynnoscia jazdy warto nauczyc sie w odpowiednim momencie puszczac noge z gazu, aby dotaczac sie do miejsca gdzie ruch odbywa sie wolniej, badz do swiatel czy kolejki samochodow hamujac silnikiem. Puszczona noga z gazu oznacza spalanie 0l/100km (w dieslu i benzyniaku z wtyskiem). Gdy obroty spadaja robimy redukcje (z miedzygazem wg niektorych, badz bez - bo w koncu od czegos sa synchronizatory i sprzeglo) :P
i toczymy sie dalej.

Przy zatrzymaniu gdy np zwalniamy juz na 2 biegu sprzegla mozna dloaczyc w momencie gdy obroty zblizaja sie do jalowych. Trzeba wyczuc ten moment, bo zazwyczaj pozniej auto szarpie robiac kangurki. Zazwyczaj jakies 1000obr/min - tu juz mona wciskac sprzeglo. Ale jak silnik jest zimny to wiadomo ze trzyma obroty na 2 tys, badz 1,5.

Pamietajcie aby zawsze w przypadku gwaltownego hamowania awaryjnego wciskac jednoczesnie pedal hamulca z pedalem sprzegla. W przeciwnym wypadku (hamowanie gwaltowne z samym pedalem hamulca) gdy dojdzie do zblokowania kół silnik moze się zdusić i zgasnac co oznacza brak wspomagania hamulcow i kierownicy.

Pamietajcie aby podczas jazdy odpowiednio dobierac biegi do predkosci obrotowej silnika. Wiele osob uwaza ze jazda szczedna to na wysokich biegach. To nieprawda, a jazda na wysokim biegu i niskich obrotach jest szkodliwa da samochodu. Inaczej jak silnik hamuje. Ale jak jedziemy 2tys obr na 5 biegu i wciskamy pedal gazu to wyrzadzamy wieksza szkode dla silnika niz zredukowanie do 4 czy nawet 3.

Generalnie podczas jazdy silnik benzynowy powinno sie utrzymywac w przedziale 3-4 tys obr a diesla 2 - 3.

To tak troche tresci zapodałem z doswiadczenia i z akademi bezpiecznej jazdy, ktora naprawde warto przejsc :) Co prawda jednodniowy kurs nie sprawia, ze czlowiek staje sie super kierowca, ale pokazuje idealnie co sie dzieje z samochodem w trudniejszych sytuacjach, co daje naprawde sporo do myslenia. Na plycie poslizgowej mozna stracic panowanie nad samochodem prz 60km na godzine tak, ze naprawde ciezko jest go opanowac mimo, ze miejsca jest duzo i nie ma ryzyka rozbicia sie. A kto w zyciu wpada w poslizg przy 60km na godzine bo np mu cos wyskoczylo na drodze?

:)
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 11:03   

Kofi napisał/a:
Generalnie podczas jazdy silnik benzynowy powinno sie utrzymywac w przedziale 3-4 tys obr a diesla 2 - 3.


Tutaj uważam że oszczędnie (mówiny o prostej drodze) będzie utrzymywanie obrotów między 2-3tys. No ale skoro byłeś na jakimś szkoleniu bezpiecznej jazdy mogę się mylić. To moje spostrzeżenia podczas jazdy. Przy 3,5tys obr najczęściej zmieniam bieg.
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-06-2007, 11:53   

Moj wujek w turanie ma na kompie chwilowe spalanie. Przy jezdzie na biegu przy predkosci 120 samochod pali mniej niz przy tej samej predkosci na 6 (wg komputera) :)

Utrzymywanie predkosci obrotowej pomiedzy 3 a 4 jest o tyle bezpieczne ze w razie czego mozna wcisnac pedal w podloge i samochod sie zbiera.

Przy jezdzie na niskiej predkosci obrotowej i przyspieszaniu na silnik dzialaja sili wzdluzne....tlok szoruje po cylindrze.
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
Gabek_82
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 13:16   

no a ja zawsze uwazalem ze jazda do 3 tyskow to najbradziej ekonomiczna jest :) i tak tez postepuje... jak krece go wyzej to potrafi wszamac benzyny troche wiecej... :)

[ Dodano: 02-06-2007, 13:16 ]
kazdy bieg zmieniam do 3 tys obr/min
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 16:03   

Jak myslicie maxymalnie do jakiej prędkości na autostradzie/w trasie można rozpędzić Colta żeby nie konsumował 10l/100km? Z kompem pokładowym była by sprawa jasna.

Tzn czy przy np prędkości 150km/h będzie się mieścił w normalnym spalaniu?
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2007, 16:30   

powiem Ci tak, ja mam colta z instalacją gazową i ostatnio w trasie, 550km jadąc cały czas 130-140km/h spalił mi 8,2 litra gazu (instalacja 2 generacji) wiec sądze ze jadąc z taką prędkoscią bez jakiś gwałtownych dochamować i przyspieszeń powinien palić koło 7-8 litrów benzyny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.