Jaki kompresor olejowy/sprężarke do użytku domowego? |
Autor |
Wiadomość |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-05-2021, 18:54
|
|
|
Jak wam się spisują kompresory?
ja dzisiaj wymieniłem drugi raz olej (3 zalanie nowym olejem), stary był już ciemny i jako że zrobiło się cieplej to łatwiej było wymienić.
u mnie jedynie jaki miałem problem z kompresorem to sączenie się oleju pomiędzy cylindrem a podstawą korpusem (podstawą cylindra), dokręciłem 4 śrubki trochę mocniej i od pół roku problem rozwiązany |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 06-05-2021, 19:34
|
|
|
Cytat: | u mnie jedynie jaki miałem problem z kompresorem to sączenie się oleju pomiędzy cylindrem a podstawą korpusem (podstawą cylindra), dokręciłem 4 śrubki trochę mocniej i od pół roku problem rozwiązany |
Też tak miałem (chyba po pół roku się pojawiła nieszczelność), ale z tego co się dowiedziałem, to problem prawie każdego chińczyka. |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2021, 08:36
|
|
|
tak, też ciekło... i z innych połączeń też czasem olej w postaci mgiełki się wydobywał
zmieniłem niemal wszystkie oringi w połączeniach, ale od drgań czasem gdzieś się poluźni
generalnie mój kompresor działa i jest git |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-05-2021, 16:00
|
|
|
Krzyzak, masz na myśli połączenia sprężonego powietrza z głowic do zbiornika, czy jakieś uszczelki pod głowicami? w którym miejscu są oringi?
rozkręcałeś kompresor na części, to pewnie trochę wpłynęło na samoodkręcanie, może warto przy skręcaniu użyć kleju do gwintów |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2021, 09:57
|
|
|
Rozkręcałem i głowice i połączenia rurek. Oringi są na rurchach dalszych - tam, gdzie nakrętki. Kolanka z głowicy to na nić loctite składałem. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-05-2021, 08:40
|
|
|
W moim tez musze zmienić olej, i hałasuje silnik napędowy - do budowy użyłem silnika 3f uzywanego i chyba łozyska powiedziały pa pa.... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3446 Skąd: Skąd: Skąd:
|
Wysłany: 04-10-2021, 16:47
|
|
|
Odgrzeję kotleta, bo też muszę olej zmienić. Ile oleju pójdzie do typowego małego (25 litrów) kompresorka?
Rząd wielkości? Litr, dwa, trzy, pół? |
_________________ Pozdr,
jou
Gość, skomentuj niebieską corolkę.
Gość, skomentuj samochodzik na baterie! |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-10-2021, 17:00
|
|
|
Obstawiam, że jak do kosiarki, czyli do litra wejdzie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-10-2021, 22:15
|
|
|
Biorąc pod uwagę niezbyt wysokie temperatury panujące na zewnątrz, to zastosowałbym 10W40. Wejdzie go tam ze dwie, może trzy setki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3446 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-10-2021, 11:10
|
|
|
Są specjalne oleje do kompresorów. Nie ma co kombinowac |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
joujoujou
Forumowicz łysy i brzydki.

Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 3446 Skąd: Skąd: Skąd:
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11178 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-10-2021, 16:32
|
|
|
To żadne kombinacje. Zwykły układ korbowo tłokowy, często też zasilany olejem z silnika.
Czytałem ostatnio instrukcje od Airpola A50 odnośnie oleju, i tam była tabelka, w której były pokazane parametry oleju względem temperatury otoczenia.
Oczywiście jak w głowicy są zastosowane łożyska, to nie ma to większego znaczenia. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2021, 08:43
|
|
|
Ja do kompresora zalałem najpierw 15W40 - bo taki był w zestawie a teraz 10W40 bo mi zostało trochę z wymiany. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 09-10-2021, 17:55
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Wejdzie go tam ze dwie, może trzy setki. |
Potwierdzam, do kompresora V2 z zbiornikiem 50l (pojemność zbiornika raczej nie ma znaczenia) chodzi ok. 300ml oleju
jakoś pod koniec sierpnia kupiłem do domu/garażu Kompresor STANLEY FATMAX DST 101/8/6 za 369zł w Juli, jest on bezolejowy i przede wszystkim bardzo cichy, można dźwięk porównać do agregatu w starszej lodówce, 6l zbiornik napełnia w ok. 1m i 6s, realna wydajność to ok. 40l/min
od kiedy go mam większy kompresor stoi prawie nie używany, nawet ostatnio ten cichy kompresor poradził sobie przy kluczu udarowym który pomagał przy odkręcaniu kół i wymianie przednich wahaczy prostych, jedynie klucz przy cienkim przewodzie pneumatycznym miał za mało siły, a z lepszym przewodem dał sobie już radę , a tak to na co dzień pomaga przy przedmuchiwaniu, pompowaniu opon |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|