Gaśnięcie samochodu |
Autor |
Wiadomość |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 14:52
|
|
|
Spróbuj odpalić na gazie ciekawe czy zapali, jak na gazie zapali to wtryski benzyny i pompa paliwa do sprawdzenia jak nie to Świece, cewki, przewody WN. |
|
|
|
 |
ozi546
Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 14:55
|
|
|
Akumulator został odłączony na dłuższy czas i dalej to samo.
Przetestowałem testerem ELM 327 (wiem, że to nie jest dobry tester, ale poglądowo dał wyniki) i pokazało mi:
Awaria zapłonu: Dostępny
System paliwowy: Dostępny
Składniki: Dostępny
Katalizator: Dostępny
Czujnik tlenu: Dostępny
Podgrzewacz czujnika tlenu: Dostępny
(Nie jestem pewny czy dobrze interpretuje te wyniki i czy to są błędy, czy po prostu pokazania statusu dostępnego czujnika)
Status systemu paliwowego: Otwarta pętla z powodu obciążenia silnika LUB przerwania dopływu paliwa.
Próbowałem odpalić awaryjnie na gazie i dalej nic. Świece i przewody WN były niedawno wymieniane, jeszcze sprawdzę cewki zapłonowe, może one siadły.
Niestety do mechaników jest długa kolejka i póki co muszę szukać przyczyny sam :/ |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 15:30
|
|
|
jak bedziesz sprawdzal cewke to zobacz czy swiece nie zalane, zobacz czy odpali z dezodorantem. |
|
|
|
 |
ozi546
Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 17:38
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | jak bedziesz sprawdzal cewke to zobacz czy swiece nie zalane, zobacz czy odpali z dezodorantem. |
Przed chwilą sprawdzałem, świece są suche i nie zalane, próbowałem odpalić z plakiem i nic nie dało, tak jakby coś odcięło zapłon, bo pompkę paliwa słychać.
Podejrzewam, że mógł paść czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego i on ocina zapłon. Jutro postaram się sprawdzić wskazania omomierzem i zobaczymy. Chyba, że to obie cewki tak niespodziewanie i nagle padły, bo wizualnie wyglądają dobrze, styki są czyste i nie zalane, a dokładnie pod kątem elektryki nie mam jak ich sprawdzić :/
[ Dodano: 11-05-2021, 18:45 ]
Najprawdopodobniej w końcu udało mi się znaleźć usterkę, po podłączeniu lepszego scanera wyskoczył błąd:
P0335 - Czujnik położenia wału korbowego A - Awaria obwodu.
Czy ktoś wymieniał ten czujnik? Żeby rozpiąć obudowę rozrządu (z tego co patrzyłem to czujnik jest pod nią) trzeba demontować paski wielorowkowe?
Dziękuje bardzo wszystkim za sugestię i pomoc. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-05-2021, 18:47
|
|
|
Miejmy nadzieje, ze pasek czasem nie przeskoczył lub co gorsza nie strzelił. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 20:59
|
|
|
tu masz pokazane jak wymienic rozrząd https://www.youtube.com/watch?v=bnTr9lw8cOc, tam widac też ten czujnik. Wystarczy zdjąć obudowę i wymienisz bez problemu. jak zdejmiesz obudowe to zobacz czy pasek nie przeskoczył.
Tak dla pewności jeszcze spróbuj odpalić go drugim kluczykiem bo może coś z immo, lecz na 90% to nie to |
Ostatnio zmieniony przez kuba!!! 11-05-2021, 21:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ozi546
Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-05-2021, 21:27
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | tu masz pokazane jak wymienic rozrząd https://www.youtube.com/watch?v=bnTr9lw8cOc, tam widac też ten czujnik. Wystarczy zdjąć obudowę i wymienisz bez problemu. jak zdejmiesz obudowe to zobacz czy pasek nie przeskoczył. |
Filmik jest przydatny, jutro się za to zabiorę.
Dobrze, że wspominasz o drugim kluczyku, bo nawet nie pomyślałem żeby to sprawdzić.
Dziękuje za pomoc
[ Dodano: 13-05-2021, 15:03 ]
Niestety Lancer umarł, rozrząd był przestawiony o 1.5 zęba (pewnie źle mi go złożyli, bo 20k temu był wymieniany) pomiar kompresji pokazał:
1- 3bar
2- 4bar
3-4 bar
4- 6bar
Teraz mam pytanie, czy oplaca się robić remont? Bo pewnie trzeba by było zrobić całą górę silnika. Jaka uczciwa cena by była gdybym chciał go sprzedać? Bo mechanik mówił, że chętnie go odkupi. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-05-2021, 15:41
|
|
|
Czyli wykrakałem .
Najtaniej chyba kupić używany, najlepiej jeszcze nie zdemontowany z auta aby go sprawdzić. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ozi546
Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-05-2021, 16:12
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Czyli wykrakałem .
Najtaniej chyba kupić używany, najlepiej jeszcze nie zdemontowany z auta aby go sprawdzić. |
A jest możliwość, że przeskoczył sam, czy to zły montaż? Samochód nie był odpalany ani razu na biegu czy z linki. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-05-2021, 16:32
|
|
|
Cytat: | A jest możliwość, że przeskoczył sam |
Tak, miałem to samo u siebie.
Czy jest opłacalny remont, zależy ile jest zniszczeń ale chyba lepiej szukać silnika dawcy jeszcze niezdemontowanego. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2021, 09:26
|
|
|
ozi546 napisał/a: | rozrząd był przestawiony o 1.5 zęba | to jest SOHC przecież - nie da się przestawić o ułamek
przy 2 zębach zawory z tłokami mogły się spotykać, więc zdjęcie głowicy powie prawdę - generalnie: nie opłaca się remontować, lepiej kupić drugi silnik |
|
|
|
 |
ozi546
Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 98KM 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2020 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2021, 21:38
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ozi546 napisał/a: | rozrząd był przestawiony o 1.5 zęba | to jest SOHC przecież - nie da się przestawić o ułamek
przy 2 zębach zawory z tłokami mogły się spotykać, więc zdjęcie głowicy powie prawdę - generalnie: nie opłaca się remontować, lepiej kupić drugi silnik |
Prawdopodobnie masz rację i to było o 2 zęby, bo jak patrzyłem na górne koło to ewidentnie było o ponad ząb, ale dół był idealnie ze znakami.
Wyszła bardzo dziwna sytuacja, samochód postał, mechanik zmienił świece (i nie wiem co jeszcze tam porobił) i samochód zaczął inaczej kręcić, ponowny pomiar ciśnienia pokazał 17 bar na każdym z cylindrów (Gdyby tego nie robił przy mnie to bym w to nie uwierzył) A nawet odpalił i chodził, tylko czuć było wypadanie zapłonów, bo nierówno pracował i obroty na jałowym miał w okolicach 500 RPM. Niestety dzisiaj postał cały dzień i ponownie już nie odpalił, ale czuć, że ma ciśnienie i siłę kręcenia. Bardzo dziwna sytuacja wychodzi z tym samochodem (Jakbym tego nie widział i nie był z mechanikiem podczas roboty to bym w to nie uwierzył)
Czy jest możliwość, że po prostu zawory się uklepały i jakoś przez moment trzymało kompresję? Bo już zgłupiałem całkowicie. I nawet narobiłem sobie nadziei, że może samochód nie umarł całkowicie.
Nie wiem o co chodzi z tym samochodem, gdybym tego nie widział na własne oczy to bym nie uwierzył, że tak może się dziać.
Dodatkowo dziwne jest to, że ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka CHECK ENGINE, a jak był odpalony bez pasków osprzętu to nawet ładowanie się nie świeciło.
Czy ktoś może ma jakieś logiczne wytłumaczenie na całą zaistniałą sytuację i nagłe pojawienie się kompresji? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2021, 12:50
|
|
|
ozi546 napisał/a: | pomiar ciśnienia pokazał 17 bar | może olej w cylindrach go doszczelnił, bo takie ciśnienie jest zbyt wysokie
na pozostałe nic logicznego nie mam...
jak mechanik ma endoskop to niech poogląda zawory jak wyglądają, tak samo wnętrze cylindra przez otwór świecy |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-05-2021, 20:01
|
|
|
Dwa zęby to nie za mało aby tłoki z zaworami sie spotkały? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2021, 21:24
|
|
|
kuba!!! napisał/a: | Dwa zęby to nie za mało aby tłoki z zaworami sie spotkały? |
Nie za mało. Ale nie koniecznie są uszkodzone. |
|
|
|
 |
|