konserwacja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
meritum69
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 DI-D 177 KM 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2019 Posty: 25 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-01-2020, 12:00
|
|
|
Witam, z tego wynika że warto zrobić tą konserwację. Sam niestety nie dam rady tego zrobić. Znalazłem gościa który robi za około 1200 zł. Musze podjechać i zapytać jak on to robi i dam znać. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
5darek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 185 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2020, 16:04
|
|
|
Potrzebny kanał lub podnośnik oraz byłoby dobrze mieć sprężarkę. Zastanów się co chcesz zrobić czy tylko podwozie? Sugeruję wtrysnąć zabezpieczenie w profile wewnętrzne. Domyślam się, że skoro auto było eksploatowane w Polsce i ma ok 10 lat to korozji tam nie zatrzymasz, ale może spowolnisz. Profile można zabezpieczyć samodzielnie bo jest sporo chemii w sprayach. W podwoziu mało kto to robi ale warto postarać się zabezpieczyć podwozie nad zbiornikiem paliwa i w nadkolach oraz progach. Zwróć uwagę na mocowania wahaczy z przodu w sankach (również mocno korodują).
Jeśli masz daleko posunięty proces korozji raczej go nie zatrzymasz. Bądź przygotowany że w przyszłym roku trzeba to i owo poprawić.
Domyślam się, że za 1200zł facet zrobi to bez piaskowania. Ma to plusy i minusy. Piaskowanie oczyszcza do nawet gołej blachy, ale pył masz wszędzie. Szlifierka ze szczotką jest mniej dokładna z racji ograniczonego dostępu (nikt nie zdemontuje układu wydechowego i paliwowego oraz hamulcowego, który biegnie wzdłuż auta.
Ostatnia sprawa robienie teraz - zimą -konserwacji jest ryzykowne bo wszędzie jest sporo wilgoci, która siedzi w szczelinach i profilach. Najlepsza pora na zabieg to lato. Wszystko suche i szybko schnie. |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 20-01-2020, 20:02
|
|
|
1200zł sprawdź w jaki sposób gość będzie to robił bo w tej cenie szału nie będzie. |
|
|
|
 |
KrzysiekC
Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-01-2020, 20:22
|
|
|
Na temat konserwacji można wiele mówić czy pisać i jest wiele możliwości.
Co do czyszczenia podłoża to szlifierki nie polecam.
Klasa czystości podłoża powinna być co najmniej druga.
U mnie wykonuje piaskowanie.
Dalej pytanie o to czym się zabezpieczy oczyszczone podłoże.
Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie.
Inne farby rozpuszczalnikowe wymagają czasu na schnięcie A to jest zależna od temperatury.
Co do przygotowania prac trzeba jeszcze część elementów zdemontować by móc wszędzie wykonać konserwacje. |
_________________ Krzysiek CarMitsu |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-01-2020, 11:08
|
|
|
KrzysiekC napisał/a: | Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie. |
Co to są "epoksydy utwardzone chemicznie"? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 21-01-2020, 16:27
|
|
|
mkm napisał/a: | KrzysiekC napisał/a: | Ja stosuje epoksydy utwardzoną chemicznie. |
Co to są "epoksydy utwardzone chemicznie"? |
IMO - dobre sformułowanie, zwłaszcza w kontekście farb rozpuszczalnikowych.
A "utwardzone chemicznie" (raczej "utwardzane") - znaczy, iż jest łączona żywica z utwardzaczem. Czasem jeszcze występuje przyśpieszacz albo inne dodatki, np. matujące.
Są jeszcze preparaty utwardzane termicznie, UV, itd.
Ale przypuszczam, że Ty to wiesz i tak tylko się droczysz |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-01-2020, 17:44
|
|
|
Wszystkie rozpuszczalniki przynajmniej dwuskładnikowe wiążą tak samo "chemicznie".
Myślałem, że odkryłeś jakiś podkład wymagający jakiejś dodatkowej warstwy aktywatora.
W epoksydzie "pod konserwację" mało istotna jest twardość - najważniejszy parametr to higroskopijność.
Niestety podkłady ciągną wilgoć jak gąbka. |
|
|
|
 |
Krolec
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.4 CV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2019 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2020, 13:47 Konserwa podwozia
|
|
|
Witam,
Co do konserwacji podwozia to tak jak kolega napisał wyżej 1200zl to naprawdę mało. Bardzo dobra i dokładną robota plus droga chemia (na tym się nie żałuje) kosztuje. Sam to robię aktualnie, poczytałem różne opinie o zakładach i o chemii. Mój wyrok zapadł na poziomie 2300zl z nadkolami i konserwacją na calutkim spodzie wraz z profilami zamkniętymi. Dodał gwarancje perforacji oraz przegląd po zimie "jeśli coś wyjdzie to robię to we własnym zakresie". Zostawiam go w poniedziałek i w piątek odbiór.
Pozdro Mitsubrothers! |
|
|
|
 |
jakobi78
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 21 Skąd: Fyllingsdalen
|
Wysłany: 15-05-2021, 23:40
|
|
|
Czy ktoś poleci warsztat w Szczecinie w którym wykonują dobrą konserwacje podwozia? Chodzi mi o wyczyszczenie wszystkiego i konserwacje. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2021, 10:24
|
|
|
Krolec, i jak wyszła ta koserwacja u Ciebie?
Wiem, ze to dopiero do zweryfikowania po zimie najlpiej, ale jak wrażenia "organoleptyczne", jak to wygląda? Rozumiem że robiłeś to w okolicach Warszawy? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11189 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 16-05-2021, 11:37
|
|
|
Tomasz87 napisał/a: | Wiem, ze to dopiero do zweryfikowania po zimie najlpiej, ale jak wrażenia "organoleptyczne", jak to wygląda? Rozumiem że robiłeś to w okolicach Warszawy? |
No to chyba czas najwyższy, bo już chyba po zimie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2021, 11:41
|
|
|
jacek11, nie zauważyłem że to post z 2020 roku...
Tak, zatem Krolec, mów jak to tam u Ciebie wygląda?
Jak dobrze, to daj namiary proszę. |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
|