Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd S-AWC w Eclipse Cross
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2018, 09:54   

Ale skomplikowanie układu z jakimś międzyosiowym układem różnicowym jest dużo większe. Wymusza sporo zmian technicznych np. inne ułożenie silnik, wymaga więcej miejsca, większe straty/opory...

Moim zdaniem zawsze będzie tańsze w produkcji i będzie miało mniejsze opory... Więc tym wygrywa. W terenie też nie jest takie złe jak dobrze zrobione. Ale wydaje mi się (nie dociskałem osobiście żadnego dołączanego napędu) nie będzie tak dobrze przewidywalne na granicy przyczepności (przy dołączanym tylnym).
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-04-2018, 10:13   

Jackie napisał/a:
vavoom napisał/a:
Niestety wielu oglądających błędnie interpretuje opóźnienie tylnej osi - nie jest to czas załączenia napędu, tylko czas spięcia sprzęgła. Przy podziale 80/20 przednie koła muszą się zakręcić.

Co przekłada się na ten sam efekt (no, ok, lepszy o tyle, że nie następuje pełna zmiana charakterystyki prowadzenia w zakręcie jak np. w CRV)
Nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi o czas zablokowania sprzęgła, a nie spięcia, w przypadku centralnego dyfra (otwarty, torsen, vcu etc.) ten czas będzie po stokroć dłuższy. W starych systemach (może i w nowszych, mniej zaawansowanych) występuje pełna zmiana charakterystyki prowadzenia. W zaawansowanych obecnie jest dokładnie odwrotnie, te systemy potrafią stabilizować auto zarówno przy podsterowności, jak i nadsterowności, także przy odpuszczonym pedale gazu.

Jackie napisał/a:
vavoom napisał/a:
Testowałem Forestera 2017, tam opóźnienie było znacznie większe niż w Eclipse Cross w trybie Auto.

Podrzuć temat proszę (link) bo Forek po zmianie softu jedzie od razu na dużym spięciu (potem ATV już reguluje sobie sam)
https://youtu.be/S1d9wMLo-Tg

Jackie napisał/a:
vavoom napisał/a:
Co więcej, w przypadku skrzyń automatycznych, przednie koła kręcą się bez wciskania pedału gazu, a tył dopina się dopiero po naciśnięciu tegoż pedału - opóźnienie obserwowane na filmach to często czas przełożenia stopy z hamulca na gaz.

A to dla mnie nowość... Kurcze, pomęczę chłopaków na serwisie żeby pomierzyli podczas jazdy.
Tu doskonale to widać na przykładzie Jeepa: https://youtu.be/XDQ14jz9p1A?t=1m2s

krzychu napisał/a:
Ale wydaje mi się (nie dociskałem osobiście żadnego dołączanego napędu) nie będzie tak dobrze przewidywalne na granicy przyczepności (przy dołączanym tylnym).
Czasami może być i nawet lepiej niż przy stałym, wszystko zależy od konfiguracji elektroniki.

[ Dodano: 10-05-2018, 10:25 ]
Jackie napisał/a:
vavoom napisał/a:
No i wg Mitsubishi - Eclipse Cross też cały czas ciągnie czterema łapami.

A gdzie jest tak napisane?

https://youtu.be/vhoyByvSgl4?t=16m57s - podają podobne dane do tych, które wcześniej linkowałem, tylko gdzieś pomieszali snow z gravel. Tak czy inaczej dla Auto min. 80/20. Macie już nowego crossa żeby sprawdzić przez kompa? Ewentualnie zobaczcie jak to wygląda w trybie Auto w Outlanderze :)

[ Dodano: 07-07-2018, 22:06 ]
"Not real" Quattro vs "not real" S-AWC ;) , czyli Audi Q3 vs Mitsubishi Eclipse Cross:
https://youtu.be/6z-8VzpluGM
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-07-2018, 09:41   

Czyli wynika że przy wyłączonym ESP ingeruje w hamulce i przy wyższych obrotach przyhamowuje także tylne koło...


Przy okazji. Masz błąd w opisie na filmiku. Lancer Ralliart nie ma SAWC.... A podobne rzeczy teraz robi BMW i np. w 3-jce ma x-drive ale 1 i X2 (ta seria 2 wyższa też) będzie miało dołączany tył z tego co wiem... Jest jeszcze Alfa Stelvio, Giulia Veloce i tam jest dołączany przód, a nie tył.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-07-2018, 18:39   

ESP ogranicza obroty, a to powoduje, że kontrola trakcji nie działa skutecznie, potrzebuje więcej momentu, żeby wydostać auto z rolek tylnym kołem.

Co do Ralliarta, to rzeczywiście, choć tryby jazdy ma takie same, jak Evo. Napęd Ralliarta to zdaje się to samo, co w Evo IX (torsen z przodu, centralny ACD i jakieś mechaniczne LSD z tyłu).
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-07-2018, 23:01   

vavoom napisał/a:
jakieś mechaniczne LSD z tyłu


No i to robi różnicę. W EVO masz YAW czyli mechanizm który może wymusić większą prędkość (ważne prędkość nie moment) obrotową na zewnętrznym tylnym kole. Takie torque control tyle że mechaniczne... Dlatego EVO skręca jak po sznurku... A RA nie... Oczywiście to działa to pewnego kąta skrętu kierownicą potem w EVO X chyba przełącza się na sterowanie już hamulcami. Gdzieś były materiały propagandowe na ten temat jako przewagą nad EVO IX.

A z przodu jest torsen (RA i EVO) czyli problem jak w audi (tyle że w audi centralny jest torsenem) rolka prawnie nic nie przenosi to mechanizm nie jest blokowany...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 08-07-2018, 23:37   

Evo IX miało takie samo AYC jak Evo X?
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-07-2018, 07:15   

AYC to było dużo wcześniej, a czy takie samo to nie wiem. No i należy pamiętać, że w starszych EVO na stany (i chyba np. IX MR? w UE) szedł pasywny dyfer z tyłu..
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-09-2018, 00:05   

Ciekawy test, Eclipse Cross dał radę tam, gdzie Outback ledwo ledwo albo w ogóle... (zestrojenie CVT?)...
https://youtu.be/6ua51LAtgVM
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-09-2018, 10:17   

Wyjechał, ta druga kołyska raczej z rozpędu wzięta. Elektronika po dłuższej chwili zaczyna dużo agresywniej reagować. Ale ta zwłoka jest dla mnie dużo za duża. 90% osób pewnie w połowie tego czasu odpuszcza. Do tego jak podłoże byłoby dużo bardziej sypkie (np. piasek) to dawno by już był zakopany. Volvo za to pięknie wyjechało.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-08-2019, 08:31   

krzychu napisał/a:
Pytanie czy Eclipse Cross teraz lepiej sobie radzi na rampie (w końcu pewnie też się pojawi filmik) niż Outlander czy ASX.

https://youtu.be/rQNltSdhNlc
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Michauek22 
Forumowicz

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2018
Posty: 275
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2019, 16:14   

Ja ostatnio jechałem po bardzo głębokim piachu na dawnym poligonie wojskowym, S-AWC daje radę. :D
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 01-06-2021, 11:10   

Test napędu S-AWC na rolkach - Eclipse Cross PHEV:
https://youtu.be/JGgabzmX1CA
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.