Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsu, czarny Galant Torino - historia auta w dwóch wątkach
Autor Wiadomość
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2020, 11:02   

A piasty jak? Niektórym podobno NTY się sypie szybciutko :(
Poli były smarowane przed założeniem, czy nie? Bo też słyszałem, że zakłada się bez smaru, a jak założy z, to po czasie zaczynają skrzypieć - z drugiej strony chyba nawet instrukcja do Olkuszowych mówi o smarowaniu...
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2020, 11:22   

Piasty jeżdżą 4 lata i bez problemu dają radę. Trzeba mieć na uwadze, że z NTY bywa różnie.

Co do poliuretanów to takich opinii nasłuchałem się i naczytałem. Dodam że to są słowa producentów, mechaników i ludzi z forum. Poliuretany:
- zakładamy tylko na sucho
- smarujemy tylko przy tulejce
- smarujemy całe łącznie z tulejką
- smarujemy tylko smarem silikonowym
- smarujemy tylko smarem litowym
- smarujemy tylko smarem miedzianym
- zawsze trzeszczą
- nigdy nie trzeszczą, chyba że źle założone
- trzeszczą, gdy były smarowane na zewnątrz
- trzeba smarować cyklicznie, co najmniej raz do roku, bo trzeszczą

Olkusz dodaje, jak pamiętam, smar silikonowy.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2020, 15:08   

Chyba sam się w takim razie skuszę na NTY, bo jedyną alternatywą są "no name" z TopEndPower po 220 zł, no ale cena wyższa, a opinii brak. Na GMB (też od nich) nie chcę wydawać tyle kasy, ponad 400 zł za piastę na tył...
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2020, 15:40   

Jak kupowałem, to wychodziłem z założenia, że jak się rozsypie łożysko, to wtedy kupuję za ok 200 zł Koyo na stronę. Na przód jest to DACF1092A, a na tył DACF1091A. Są dostępne.
Ostatnio zmieniony przez madluke 15-06-2021, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2020, 09:52   

Pierwszy raz na hamowni:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-12-2020, 08:45   

Masz te moc!!!!
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2020, 10:54   

Mam tę moc!!! 🤣

Ej, ale wykres momentu przypomina linię Bugatti Chirona 😁
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2021, 11:54   

Błotniki z tyłu, kielichy, podłoga i progi odrdzewione. Dodatkowo listwy pod grillem i zderzakiem też dostały trochę z farby :)

A łożyska z przodu wytrzymały 5 lat. Lewe zaczęło huczeć i na dniach wjadą Febesty :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-06-2021, 12:57   

Co do łożysk, to nie ma czegoś lepszego typu koyo :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
madluke 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2021, 15:15   

No właśnie kiedyś były w Polsce po 200 zł, a jak człowiekowi trzeba, to nie dość, że nie ma, to jak już gdzieś są to za większe pieniądze 😑
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-06-2021, 17:18   

Wydaje mi się, że chyba kiedyś SKF pakowało u siebie koyo.
Ale to musieliby galanciarze potwierdzić.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-06-2021, 20:24   

Ostatnio miałem w ręce rolki rozrządu Febiego, a w środku Koyo 😉
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11178
Skąd: Radomsko
Wysłany: 15-06-2021, 22:06   

Bizi78 napisał/a:
Wydaje mi się, że chyba kiedyś SKF pakowało u siebie koyo.

Dokładnie tak było :) w pudełku SKF było łożysko KOYO :D
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-06-2021, 07:30   

Bizi78, ale nie za 200 zł :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2021, 09:14   

koyo teraz wypada różnie - u mnie łożysko koła padło po kilku latach, teraz siedzi cała piasta NTY, zobaczymy jak się sprawdzi, już prawie 2 lata bangla
kiedyś skf pakowało koyo, tylko podbijało cenę; piasty tora też w środku miały koyo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.