Tarcze i klocki |
Autor |
Wiadomość |
FaziRBK
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 32 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 22-06-2021, 13:24
|
|
|
Komplety które ja Ci polecę to ATE,Brembo,Textar - zawsze dobrze hamują i tarcze nie zaczynają bić po ostrych hamowaniach. Kiedyś dobrą marką było TRW obecnie to chiński śmieć, którego zakładałem dwóm osobom, które same sobie kupiły te zestawy. Tarcze Ok ale klocki za 20zł są lepszej jakości niż TRW, bardzo mocno się szklą.
A jeżeli chodzi o zestaw, który skompletowałeś jest dobry. Z tym, że ja zimmermannów do siebie bym nie założył bo stosunek jakość - cena wypadają bardzo słabo. Za szybko się zużywają jak za ten próg cenowy. |
|
|
|
 |
luqash
Forumowicz

Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 47 Skąd: NL
|
Wysłany: 22-06-2021, 13:42
|
|
|
Czy zamiast Zimmermana Textar Pro da radę?
https://topbrakes.pl/tarcze-textar-pro-tex92198203-61922.html
jest sporo tańszy, ale jestem gotów zapłacić do 700 zł za 2x tarcze na przód, byleby wytrzymały te 50-60 tyś bez bicia, oczywiście przy odpowiednim serwisie całego układu hamulcowego.
Ostatnie ATE wytrzymały u mnie 15k km bez bicia... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-06-2021, 14:22
|
|
|
Po pierwsze to jak chcecie żeby wytrzymały to obowiązkowo montaż z pomiarem bicia w 5 ustawieniach względem piasty. Montaż tylko jeśli jest < 0,05mm. Druga sprawa to zmiana nawyków hamowania. Kupując tarczę innej firmy nie zmienia się pojemość cieplna tarczy...
A jak używacie tylko felg 16 cali to można zrobić z przodu bez problemu SWAP na tarczę z ASX-a (samo jarzmo i tarcza) lub OII (jarzmo, zacisk, klocek i tarcza). |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 22-06-2021, 15:52
|
|
|
luqash napisał/a: | Ostatnie ATE wytrzymały u mnie 15k km bez bicia... |
Moje Rotingery mają najechane już prawie 85kkm i nie mają bicia. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-06-2021, 17:40
|
|
|
Mikody nacinane też się nie zwichrowały... Ale czy to jakiś wyznacznik? |
|
|
|
 |
luqash
Forumowicz

Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 47 Skąd: NL
|
Wysłany: 23-06-2021, 13:51
|
|
|
Janq napisał/a: |
Moje Rotingery mają najechane już prawie 85kkm i nie mają bicia. |
W lancerze? Niezły wynik.
Jakieś konkretne rotingery, czy standard?[/list] |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 23-06-2021, 20:30
|
|
|
luqash, nie w Lancerze, a w Primerze :] Ale uwierz klocki i tarcze potrafią dostawać w d....e i to srogo. Ja hamulców używam zgodnie z przeznaczeniem, a nie emeryckie, delikatne, powolne hamowanie.
Tarcza nacinana, w standardowym rozmiarze 280x22mm. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-10-2021, 08:27
|
|
|
Już minęło 7000km od zamontowania tarcz i klocków firmy ashika. Wszystko działa jak powinno, ciekawe czy długo wytrzymają bo cena była śmieszna. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2021, 08:40
|
|
|
Nie wiem czy to jest producent czy tylko zbiera części i pakuje w swoje pudełka. Ale faktem jest, że też mam kilka części z tym brandem i działają spoko. Np. linka ręcznego - wykonana jak oryginał. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-10-2021, 14:30
|
|
|
Mam jeszcze końcówki drążków, filtry i amortyzatory. Wszystko bardzo dobrze wykonane, zobaczymy ile wytrzyma. Z tanich zamienników wyglądają najlepiej. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 13-12-2021, 18:27
|
|
|
Właśnie znowu muszę kupić nowe tarcze. Obecnie mam ATE, które zakładałem na wiosnę tego roku. Klocki to TRW. Ogólnie mówiąc hamowanie OK, jednak bicie jest straszne. Poprzednio miałem zestaw tarcze Brembo, klocki TRW. zestaw ten wytrzymał prawie dwa lata.
Obecny zestaw powiem szczerze, że rozczarował mnie mocno.
Zastanawiam się nad tarczami Rotninger GT. Cenowo nie ma tragedii. I teraz pytanie, czy ktoś już je stosował? |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 13-12-2021, 22:04
|
|
|
Ja bym najpierw pomierzył czy aby na pewno przód bije.
Ja miałem tak ,że tarcz z tyłu biła ,a kierownicą trzepało aż nie miło. |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-12-2021, 08:17
|
|
|
Zmiana firmy tarcz moim zdaniem nie pomoże, że jeśli używasz słowa "znowu".
Za to pomiar bicia piasty, tarczy nowej po montażu i zmiana stylu jazdy może pomóc.
Jak nie jeździsz na 15-stkach to można zrobić SWAP-a np. wymieniając jarzmo na to z ASX-a i założyć tarcze od ASX-a. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 14-12-2021, 13:13
|
|
|
Krzychu, nie zgodzę się z Tobą co do tego bicia piasty bo:
1. Nowe tarcze nie biły:
2. Te Brembo jak zaczęły bić to najpierw było to odczuwalne na zagrzanych tarczach, na zimnym tego nie było, potem się im zmieniło i biły na zimnych, jak się podgrzały, to przestawały bić.
3. Obecne tarcze też raz mają większe bicie a raz mniejsze, co ciekawe, jak temperatura była na minusie, to prawie wcale nie było bicia, oczywiście jak już się podgrzały, to bicie się pojawiało.
Co do stylu jazdy...to uwierz mi, że hamuję znacznie mniej niż inni, wręcz denerwują mnie światła "stopu" w autach, które jadą przede mną. Poza tym w ostatnim czasie naprawdę nie szaleję, a swoją jazdę zdecydowanie dostosowałem do 323 tysięcy nalotu w moim aucie. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
Wysłany: 14-12-2021, 13:26
|
|
|
remi, Pomierz wszystko i wtedy będzie wszystko jasne.Ja nad swoimi hamulcami spędziłem długie godziny i teraz od trzech lat mam spokój.
Możesz mówić co chcesz ale pomiary to podstawa! |
_________________ zbychu74 |
|
|
|
 |
|