Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcze i klocki
Autor Wiadomość
FaziRBK 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 32
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22-06-2021, 13:24   

Komplety które ja Ci polecę to ATE,Brembo,Textar - zawsze dobrze hamują i tarcze nie zaczynają bić po ostrych hamowaniach. Kiedyś dobrą marką było TRW obecnie to chiński śmieć, którego zakładałem dwóm osobom, które same sobie kupiły te zestawy. Tarcze Ok ale klocki za 20zł są lepszej jakości niż TRW, bardzo mocno się szklą.
A jeżeli chodzi o zestaw, który skompletowałeś jest dobry. Z tym, że ja zimmermannów do siebie bym nie założył bo stosunek jakość - cena wypadają bardzo słabo. Za szybko się zużywają jak za ten próg cenowy.
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 22-06-2021, 13:42   

Czy zamiast Zimmermana Textar Pro da radę?

https://topbrakes.pl/tarcze-textar-pro-tex92198203-61922.html
jest sporo tańszy, ale jestem gotów zapłacić do 700 zł za 2x tarcze na przód, byleby wytrzymały te 50-60 tyś bez bicia, oczywiście przy odpowiednim serwisie całego układu hamulcowego.

Ostatnie ATE wytrzymały u mnie 15k km bez bicia...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-06-2021, 14:22   

Po pierwsze to jak chcecie żeby wytrzymały to obowiązkowo montaż z pomiarem bicia w 5 ustawieniach względem piasty. Montaż tylko jeśli jest < 0,05mm. Druga sprawa to zmiana nawyków hamowania. Kupując tarczę innej firmy nie zmienia się pojemość cieplna tarczy...

A jak używacie tylko felg 16 cali to można zrobić z przodu bez problemu SWAP na tarczę z ASX-a (samo jarzmo i tarcza) lub OII (jarzmo, zacisk, klocek i tarcza).
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 22-06-2021, 15:52   

luqash napisał/a:
Ostatnie ATE wytrzymały u mnie 15k km bez bicia...


Moje Rotingery mają najechane już prawie 85kkm i nie mają bicia.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-06-2021, 17:40   

Mikody nacinane też się nie zwichrowały... Ale czy to jakiś wyznacznik?
 
 
luqash 
Forumowicz


Auto: Lancer CS0 2.0 kombi
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 47
Skąd: NL
Wysłany: 23-06-2021, 13:51   

Janq napisał/a:


Moje Rotingery mają najechane już prawie 85kkm i nie mają bicia.

W lancerze? Niezły wynik.
Jakieś konkretne rotingery, czy standard?[/list]
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 23-06-2021, 20:30   

luqash, nie w Lancerze, a w Primerze :] Ale uwierz klocki i tarcze potrafią dostawać w d....e i to srogo. Ja hamulców używam zgodnie z przeznaczeniem, a nie emeryckie, delikatne, powolne hamowanie.

Tarcza nacinana, w standardowym rozmiarze 280x22mm.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-10-2021, 08:27   

Już minęło 7000km od zamontowania tarcz i klocków firmy ashika. Wszystko działa jak powinno, ciekawe czy długo wytrzymają bo cena była śmieszna.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-10-2021, 08:40   

Nie wiem czy to jest producent czy tylko zbiera części i pakuje w swoje pudełka. Ale faktem jest, że też mam kilka części z tym brandem i działają spoko. Np. linka ręcznego - wykonana jak oryginał.
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-10-2021, 14:30   

Mam jeszcze końcówki drążków, filtry i amortyzatory. Wszystko bardzo dobrze wykonane, zobaczymy ile wytrzyma. Z tanich zamienników wyglądają najlepiej.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 13-12-2021, 18:27   

Właśnie znowu muszę kupić nowe tarcze. Obecnie mam ATE, które zakładałem na wiosnę tego roku. Klocki to TRW. Ogólnie mówiąc hamowanie OK, jednak bicie jest straszne. Poprzednio miałem zestaw tarcze Brembo, klocki TRW. zestaw ten wytrzymał prawie dwa lata.
Obecny zestaw powiem szczerze, że rozczarował mnie mocno.
Zastanawiam się nad tarczami Rotninger GT. Cenowo nie ma tragedii. I teraz pytanie, czy ktoś już je stosował?
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 13-12-2021, 22:04   

Ja bym najpierw pomierzył czy aby na pewno przód bije.
Ja miałem tak ,że tarcz z tyłu biła ,a kierownicą trzepało aż nie miło.
_________________
zbychu74
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-12-2021, 08:17   

Zmiana firmy tarcz moim zdaniem nie pomoże, że jeśli używasz słowa "znowu".
Za to pomiar bicia piasty, tarczy nowej po montażu i zmiana stylu jazdy może pomóc.
Jak nie jeździsz na 15-stkach to można zrobić SWAP-a np. wymieniając jarzmo na to z ASX-a i założyć tarcze od ASX-a.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14-12-2021, 13:13   

Krzychu, nie zgodzę się z Tobą co do tego bicia piasty bo:
1. Nowe tarcze nie biły:
2. Te Brembo jak zaczęły bić to najpierw było to odczuwalne na zagrzanych tarczach, na zimnym tego nie było, potem się im zmieniło i biły na zimnych, jak się podgrzały, to przestawały bić.
3. Obecne tarcze też raz mają większe bicie a raz mniejsze, co ciekawe, jak temperatura była na minusie, to prawie wcale nie było bicia, oczywiście jak już się podgrzały, to bicie się pojawiało.

Co do stylu jazdy...to uwierz mi, że hamuję znacznie mniej niż inni, wręcz denerwują mnie światła "stopu" w autach, które jadą przede mną. Poza tym w ostatnim czasie naprawdę nie szaleję, a swoją jazdę zdecydowanie dostosowałem do 323 tysięcy nalotu w moim aucie.
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 14-12-2021, 13:26   

remi, Pomierz wszystko i wtedy będzie wszystko jasne.Ja nad swoimi hamulcami spędziłem długie godziny i teraz od trzech lat mam spokój.
Możesz mówić co chcesz ale pomiary to podstawa!
_________________
zbychu74
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.