 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi |
Autor |
Wiadomość |
omalinski
Nowy Forumowicz
Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 4 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 29-06-2021, 09:36 nadmierne zuzywanie lozysk tylnej osi
|
|
|
Witam, to moj pierwszy post na forum. Mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie pomoc w moim problemie z Outlander III rocznik 2014.
Praktycznie zawsze jezdze bez wlaczania 4WD przyciskiem przy hamulcu recznym. (istotna informacja dla tego postu)
2021 luty: objaw: dzwiek z tylnego lewego kola taki jakby cos do kola bylo przyklejone, dzwiek zalezny od obrotow kola.
2021 luty: zrobiona zbieznosc kol, wszystko w porzadku dzwiek pozostal
2021 luty: wymienone oba tylne lozyska, dzwiek zniknal
2021 kwiecien: po przejechaniu 3500km od wymiany lozysk dzwiek pojawia sie znowu
2021 kwiecien: ponowna wymiana lozysk tylnich (uznalem ze byc moze mechanik zalozyl bardzo tanie zamienniki jakies).
2021 maj: po przejechaniu 1500km ponownie dzwiek powrocil aczkolwiek jest on cichszy.
2021 maj: wymienione jedno z tylnych lozysk, dzwiek zniknal
2021 maj: szukam przyczyny co wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk: zrobiona geometria, wymienione sprezyny tylnie, simenbloki, i gumki stabilizatorow
2021 czerwiec: dzwiek powrocil po 1500km od geometrii, tylne lewe lozysko znowu jest do wymiany, rozkladam rece i prosze was o pomoc
Dodatkowe informacje: kola nawet po dlugiej jezdzie nie sa gorace, dzwiek jest uciazliwy w czasie jazdy, nie wiem co jest jego przyczyna, w historii 'choroby' widac ze wymiana lozysk pomagala ale tylko tymczasowo i byc moze dzwiek jest wynikiem czegos innego. Najbardziej prawdopodobna opcja jest taka ze cos wplywa na nadmierne zuzywanie lozysk ale napewno nie jest to zbieznosc kol, oraz napewno nie jest to geometria. |
_________________ Outlander III, 2014r |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 29-06-2021, 12:40
|
|
|
Ale jesteś w 100% pewien, że ten dźwięk pochodzi od łożysk, a nie np z wnętrza bębna hamulcowego, albo zacisku? |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
omalinski
Nowy Forumowicz
Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 4 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 30-06-2021, 16:43
|
|
|
bylem wlasnie u mechanika powiedzial po sprawdzeniu ze na 100% lozysko tylne prawe |
_________________ Outlander III, 2014r |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-06-2021, 16:57
|
|
|
Wszystkie wymiany robił ten sam mechanik? Może za słabo dokręca przegub i łożysko się rozpada, albo w drugą stronę, dowala pneumatem i się zaciera. |
|
|
|
 |
omalinski
Nowy Forumowicz
Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 4 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 01-07-2021, 10:36
|
|
|
nie wszystkie zmiany lozysk robil ten sam mechanik, wiec watpliwe ze wadliwy montaz jest przyczyna problemu, no chyba ze mialem pecha i dwoch roznych ludzi zle wykonalo montaz |
_________________ Outlander III, 2014r |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 01-07-2021, 11:05
|
|
|
Coś jest krzywe – to jedyne wytłumaczenie. Piasta lub koło jest źle nachylone. Mogło być np. uderzone tylnym kołem. Ciężki temat, zacząłbym od pomiaru punktów nadwozia, następnie weryfikacja mocowań zawieszenia, same elementy zawieszenia, tylna piasta. |
|
|
|
 |
omalinski
Nowy Forumowicz
Auto: Outlande III, 2014
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2021 Posty: 4 Skąd: Zelów
|
Wysłany: 01-07-2021, 12:03
|
|
|
auto nie mialo wypadku, posiadam je od 2018 roku, przez pierwsze 2.5 roku nic sie nie dzialo zlego, geometria jest zrobiona jak pisalem wyzej i mam wydruk na ktorym widac ze jest ok.
[ Dodano: 11-07-2021, 12:30 ]
wymienione zostaly oba tylne lozyska ponownie na lepsze firmy SKF, zobaczymy ile pozyja |
_________________ Outlander III, 2014r |
|
|
|
 |
|
|