Automat dcs6 w C crosser szarpie |
Autor |
Wiadomość |
Klaudek75
Nowy Forumowicz
Auto: C Crosser 2.2 hdi dcs
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-07-2021, 12:22 Automat dcs6 w C crosser szarpie
|
|
|
Posiadam C crossera 2.2 HDi z automatyczną skrzynią biegów dcs 6 biegów. Auto ma obecnie 120 tyś przebiegu, olej w skrzyni był wymieniany na 60tys i ja teraz na 120 tyś wymieniałem statycznie. Od jakiegoś czasu i to już przed wymianą oleju zaczął mi szarpać jak mu chcę mocniej wcisnąć gazu. Tzn jak z 2 na 3 i 4 przerzuca to jest taki trzask i szarpnięcie. Ktoś miał taki podobny przypadek? Co może być uszkodzone? Jak jeżdżę delikatnie to tego nie robi. Olej zalewalem zgodnie z normą Motul multi dctf. Też zauważyłem że od jakiegoś czasu podczas zimnego uruchomienia silnika na początku trochę faluje na obrotach, ale po chwili pracy wchodzi na równe obroty, może to mieć jakiś związek z tą szarpiącą skrzynią? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 25-07-2021, 00:11
|
|
|
Coś nikt nie odpisuje więc może ja coś zbliżonego.
Nie mam takiej skrzyni ale przerabiaem podobny temat w beemce swojej kobietki. Tam jest automat, inny, że tak powiem klasyczny ale generalnie automaty mają niektóre elementy wspólne.
Zużyły się zaworki - takie wałeczki w środku mechatroniki. Najprędzej dla biegów, o których piszesz - bo są najczęściej używane. Po prostu wyklepują się ich gumowe części zamykające obiegi.
Wyjąłem tę mechatronikę, wymieniłem komplet tych elementów i przy okazji olej, filtr itd. Potem skasowanie adaptacji i pomogło.
Auto wcale nie miało dużego przebiegu - pod 70tys (ale rocznikowo już trochę - starzenie).
Nie wiem czy to w tym przypadku to samo ale może chociaż da jakiś trop. |
|
|
|
 |
Klaudek75
Nowy Forumowicz
Auto: C Crosser 2.2 hdi dcs
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-07-2021, 22:46 Automat dcs6 w C crosser szarpie
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, słyszałem o tych zaworkach, ale łudziłem się że jest to kwestia wgrania może jakiegoś oprogramowania. On to robi sporadycznie, można jeździć cały czas i nic nie czujesz, ale czasami jak mu podasz więcej gazu to nagle trzepnie. Nie wiem też czy nie jest to zależne od temperatury bo zimą chyba tego nie robił. Powiedz mi, czy sam sobie zrobiłeś te zaworki czy zlecaleś w
w jakimś warsztacie? Trzeba było wyciągać skrzynię? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-07-2021, 17:29
|
|
|
Sam robiłem. To było moje pierwsze spotkanie z automatem a mechanikiem nie jestem więc da się - samochód jeździ
Akurat w tym aucie (BMW 1) nie trzeba było wyciągać skrzyni. Wystarczy od spodu zdjąć miskę olejową i widać mechatronikę. Tę trzeba, wyjąć i rozpołowić.
I się pilnować aby nie powypadały różne historie z kanalików - kulki, czopki, sprężynki Mieć komplet uszczelek na wymianę, wiedzieć gdzie jaka kolejność skęcania, momenty itd.
Nim się do tego ew. sam zabierzesz to poczytaj/pooglądaj o tym jak najwięcej w necie aby sobie nie narobić problemów. Dobrze się rozeznaj bo to i inny producent skrzyni i inny typ konstrukcji. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-07-2021, 20:15
|
|
|
Mówicie o dwóch różnych skrzyniach. DCS to skrzynia dwusprzęgłowa, która w PSA występowała sporadycznie. W BMW najprawdopodobniej był hydrokinetyk AISiN TC80. Konstrukcyjnie to dwie inne filozofie działania. W dwusprzęgłówce siadają na pewno szybciej sprzęgła ale na te szarpanie może pomóc zwykła adaptacja. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-07-2021, 23:02
|
|
|
@sampler
Nie czytasz z uwagą.
Przecież już na samym początku napisałem, że skoro nikt nie odpisuje to ja opiszę podobny przypadek na innym aucie i innej skrzyni.
Mimo, że różnią się konstrukcją i zasadą działania to obie łączy niewątpliwie element mechatroniki więc i przyczyna dolegliwości może być podobna - a przynajmniej warto sprawdzić trop zwłaszcza, że to najtańsza opcja.
W dwusprzegłówce są dwa sprzęgła u mnie 4 + 2 hamulce. Jeżeli szarpie to znaczy, że sprzęgła są źle sterowane a przecież steruje nimi mechatronika.
To BMW ma skrzynię firmy ZF (6HP19).
Mnie na to szarpanie powtórna adaptacja nie pomogła. Przeprowadziłem ją chociaż bardzo to odradzają gdy nic w skrzyni nie było grzebane.
Były zużyte tłoczki zaworków i tyle. |
|
|
|
 |
Klaudek75
Nowy Forumowicz
Auto: C Crosser 2.2 hdi dcs
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021 Posty: 9 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-07-2021, 09:16
|
|
|
Czy tzw. adaptacja to jest zabieg którą może wykonać tylko serwis? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 30-07-2021, 15:41
|
|
|
Adaptacji dokonuje komputer skrzyni biegów
Można mu ją ew. skasować.
Jeżeli masz dostęp do interfejsu diagnostycznego to możesz samodzielnie.
Jaka to opcja w programie to nie powiem bo nie mam takiej skrzyni. |
|
|
|
 |
schoooters
Nowy Forumowicz
Auto: C-Crosser
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2025 Posty: 4 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13-06-2025, 12:05
|
|
|
Napisz proszę czy temat został rozwiązany, o koszcie naprawy i kto ją wykonał. Posiadam taki sam problem. Zestaw zaworów znalazłem na allegro za 1700zł pytanie czy bawić się w to samemu i czy wymiana rozwiąże problem? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 18-06-2025, 12:57
|
|
|
Tak u mnie pomogło. Za szarpanie bardzo często odpowiadają elektrozawory tak więc warto sprawdzić (najpierw poziom oleju).
Jak już pisałem w moim przypadku sprawa dotyczyła innego auta i innej skrzyni.
Ale w każdej tego typu skrzyni (sterowanej hydrokinet.) masz mechatronikę więc analogia jest.
U mnie zawory można wymienić po jej wyjęciu ze skrzyni. Ale aby wymienić przy okazji te wszystkie kulki, czopki, grzybki itd to już trzeba ją rozpołowić - a to już bardziej hardcore.
Potem oczywiście trzeba przyuczyć komp skrzyni do nowej rzeczywistości.
Zrobiłem to samodzielnie (nie jestem mechanikiem żadnej specjalności ale lubię grzebać i nie lubię mechaników).
Dużo szukałem dokumentów i porad w necie.
Czy to było mądre? - Nie wiem. Auto w każdym razie jeździ i biegi zmienia.
Nie zachęcam i nie zniechęcam.
W każdym razie nim zaczniesz coś robić i kupować to się b.dobrze rozeznaj.
Żadnej diagnostyki nie polecę bo nigdzie z tym nie byłem.
Wystrzegaj się jednak takich co mają kompleksowe usługi np regeneracji wtrysków czy turbo
bo bądź pewien, że jak im opowiesz o problemie to będą najpierw proponować właśnie to.
Złotów? - W Poznaniu jest jakiś uznany zakład od skrzyń. Na YT prowadzą kanał. |
|
|
|
 |
Ag1968
Forumowicz
Auto: Outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2023 Posty: 33 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-06-2025, 14:01
|
|
|
W tej skrzyni dwusprzeglowej rozpadają się elementy plastikowe tłumików drgań. W Outlander jest to skrzynia power shift z forda żywcem przełożona prawie 1 do 1. Te rozpadniete elementy idą na mechatronike i zawory i szarpie. W C crosser pewnie będzie podobnie. Polecam forum Forda i częste wymiany oleju. Na pocieszenie dodam że w fordach te skrzynie padały masakrycznie, w Volvo też. A w Mitsubishi jest podobno lepiej. Tak mi powiedział spec od power shift.
Podnieśli tam dla Mitsubishi max moment dla tej skrzyni i jakoś lepiej działa dieslu niż w benzynie bo się wysoko silnik kręci.w benzynie i bardziej po dupie dostaję mechanika
Regeneracja 10;tys |
|
|
|
|
 |
|