| 
		Czy Pajero Sport to nadal Pajero? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2021, 11:56   Czy Pajero Sport to nadal Pajero?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jako że wiele dyskusji o różnicach kończy się pyskówką o Konibijcach i Montero, nie mogę znależć dobrego porównania między "normalnym" Pajero a Pajero Sport. Ze skrawków informacji wyłowiłem że są podobne jedynie z wyglądu, natomiast wszystko pod spodem od ramy, silników, napędów i zawieszenia jest zrobione inaczej. To by sugerowało że opowieści o zawodności i niezawodności Pajero nie mają nijak do wersji Sport. Czy dobrze rozumuję? Jakbym chciał kupić Pajero Sport to są jakieś sugestie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tuff  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Cze 2020 Posty: 87 Skąd: KNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2021, 15:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200. Do tego jeśli chodzi napęd w wersji sport 1 to zazwyczaj jest napęd ES i nie można jeździć po asfalcie z napędem na 4. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2021, 00:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tuff napisał/a: | 	 		  | Największa różnica jest taka, że pajero 3 i 4 mają samonośne nadwozie, natomiast wersja sport posiada pełną ramę jak w pickupie l200.  | 	  Rozumiem różnicę w budowie, ale nie rozumiem konsekwencji w działaniu. Jeśli Pajero 3/4 nie miałoby jakiś dodatkowych wzmocnień nadawałoby się gorzej do offroad. Więc na co przekłada się ta różnica w budowie między wersją Sport a "zwykłą" w czasie jazdy po asfalcie i terenie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tuff  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Cze 2020 Posty: 87 Skąd: KNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2021, 11:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu.
 
 
Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie.
 
 
I łatwiej solidnie zamontować uchwyty do szarpania, płytę pod wyciągarkę czy progi wzmacniane do ramy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-09-2021, 22:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tuff napisał/a: | 	 		  | Na asfalcie wersja 3/4 z samonośnym powinna się prowadzić lepiej. Natomiast przy jeździe w terenie przy wykrzyżach auto na ramie nie będzie miało pracy karoserii. Nie miałem okazji pojeździć 3/4 w terenie, ale miałem ładę nivę i tam jak zawisło jedno koło w powietrzu to drzwi się nie chciały zamknąć (na tyle pracowało nadwozie). Przy samochodzie z ramą nie ma tego problemu. | 	  No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?
 
 
 	  | Tuff napisał/a: | 	 		  | Rama też zabiera więcej miejsca, więc w środku robi się ciaśniej, chociaż tutaj dokładnych różnic w wymiarach między wersjami pajero nie znam. W sporcie masz koło zapasowe pod podłogą bagażnika, natomiast w 3/4 na tylnej klapie. | 	  Według wiki, różnica długości jest 30cm, tyle co koło na tylnej klapie. Obecność ramy może być przyczyną braku 3 rzędu foteli, bo się robi wąsko żeby schować ławeczkę pod podłogę. Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tuff  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Cze 2020 Posty: 87 Skąd: KNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2021, 11:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | elektryk napisał/a: | 	 		  No i tutaj dochodzimy do clou mojej wątpliwości, czemu Pajero jest uważane za dobrą platformę do off-roadu? Czy może to rodzaj renomy z czasów Pajero 1/2?
 
 | 	  
 
Jeep XJ też nie ma klasycznej ramy i też jest uważany za bardzo dobrą bazę do offroadu    Popatrz na rajdy tam nie ma za wiele mitsubishi, te auta są bardziej traktowane jako terenowe i wyprawowe, ale nie koniecznie do topienia po klamki w błocie
 
 
 	  | elektryk napisał/a: | 	 		  | Nie wiem tylko czemu Sport wychodzi ~500kg lżejsze niż Pajero 3/4? | 	  
 
To rzeczywiście ciekawe, mój sport 1 gen ma w dowodzie coś koło 2000 masy własnej | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dabramczuk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2021, 19:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               różnice są zasadnicze i każdy z modeli do innej zabawy służy. Pajero jest lepszą bazą do ofroad'u tylko pytanie co kto uważa za off road???? Jeżeli chcecie Pajero pojeździć po lesie i potopić go w błocie to faktycznie "zabawę" będziecie mieć przednią ale nie polecam. To tego najlepszy jest Samuraj.   
 
Ale jak chcecie dojechać wszędzie i mieć z tego niezłą zabawę i przyjemność z jazdy to Pajero nadaje się najlepiej.
 
Co do braku tradycyjnej ramy to w niczym to nie przeszkadza w modeli 4 generacji. Wszystkie dodatki montujecie bez problemu.
 
Poza tym ten model i jego nazwa do czegoś zobowiązuje - 12 razy wygrać Paryż-Dakar to chyba nie lada wyczyn    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2021, 21:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To do jakich celów jest bardziej dedykowane Pajero Sport? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dabramczuk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero/2011/manual/3.2DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Paź 2019 Posty: 32 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2021, 17:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Trudne pytanie i wydaje się być pytaniem w stylu: "którą nóżkę ma wróbelek"   
 
Do czego lepsze? To zależy od podejścia czyli tak naprawdę poniesionych środków i nakładów.
 
Jak pokazują dołączone filmiki powyżej można zrobić niezła furę z krótkiej wersji Pajero. Widziałem też takie przeróbki z długiej wersji Pajero. Pewnie istnieją i z wersji Sport.
 
Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego. To tylko moje doświadczenia   
 
Ale działaj i będziesz miał swoje    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tuff  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Cze 2020 Posty: 87 Skąd: KNT 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2021, 10:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Różnica jest taka, że 20 lat temu w salonie pajero sport 1 było od pajero 3 tańsze o 30%. Nie wiem jaka była różnica między PIV a sportem 2, podejrzewam, że też były różne ceny. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 elektryk  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: auto 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ... 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2021, 17:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dabramczuk napisał/a: | 	 		  | Tak jak pisałem to miałem na myśli wersje niemal fabryczne z niewielkimi przeróbkami. Przebudowując całkowicie pojazd można osiągnąć swój cel. A każdy ma inny i trudno mi się wymądrzać co jest lepsze do czego. | 	  Nie odpowiadasz na pytanie, pytam się które lepsze w wersji cywilnej. Oba mają podobny napęd, ale dużą różnicę konstrukcyjną. Musi być z tego jakaś korzyść w określonych warunkach. Na początku zakup po prostu Pajero bo nie byłem świadomy istnienia wersji Sport. Potem uznałem że to kwestia drobiazgów stylistycznych i jakoś inaczej zestrojonej skrzyni biegów, ale jeszcze później dzięki forum zorientowałem się że konstrukcja jest inna znacząco inna. Jedyną różnicą dla użytkownika jest obecność trzeciego rzędu foteli i koła na tylnych drzwiach. W sumie obie rzeczy do jazdy na asfalcie są zaletami, możliwe że po drogach polnych też więc do czego przydaje się to że Pajero Sport ma ramę?
 
 
Pytam bo chcę kupić, do jazdy 95% po asfalcie, 5% w lekkim terenie. Na rynku słabo z młodymi egzemplarzami, jakie są za i przeciw posiadania Pajero Sport? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |