Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 1.8 MIVEC 143KM, przebieg 260k km do zaakceptowania?
Autor Wiadomość
DejVit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2021
Posty: 2
Skąd: Nidzica
  Wysłany: 30-08-2021, 15:54   Lancer 1.8 MIVEC 143KM, przebieg 260k km do zaakceptowania?

Witam drodzy MitsuManiacy,

Upatrzyłem sobie Lancera 1.8 MIVEC 143KM z 2009 roku z przebiegiem prawie 260k km.
Według mnie na zdjęciach wygląda w porządku - https://ibb.co/album/1YJCTw
W wyposażeniu wszystko czego mi trzeba: tempomat, el. szyby i lusterka, klima automatyczna, radio niefabryczne z dotykowym ekranem i bluetooth.
Do tego cena jest bardzo kusząca - 14500 zł

Z tego co się dowiedziałem auto zostało sprowadzone ze Szwecji w 2018 z ok 200k km, w 2020 zostało kupione przez syna sprzedającego. Mówi że sprzedaje, bo syn woli automat i kupił sobie mocniejszą Insygnię w automacie.

Umówiłem się ze sprzedawcą, że w piątek pojadę obejrzeć i sprawdzić auto w pobliskim warsztacie.

Auto bardzo mi się podoba, sprzedający uprzejmy i wydaje się, że nie ma nic do ukrycia.
Lancer nie jest obecnie nigdzie wystawiony, ponieważ umówiłem się ze sprzedawcą na oględziny już tydzień temu i jak ogłoszenie na otomoto wygasło, to nie wstawiał ponownie dopóki jest ze mną umówiony.

Jedyne co mnie martwi to właśnie ten przebieg, jak na benzynę jest to dość sporo, a planuję założyć gaz i pojeździć tym autem przez długie lata. Nie chciałbym się zaraz władować w generalny remont silnika.

Jaka jest żywotność tych silników i ile mogą zrobić km? Co sądzicie o tym egzemplarzu i jakie macie dla mnie rady na co zwrócić uwagę podczas oględzin? Przebieg do zaakceptowania czy może szukać czegoś mniej zjechanego?
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 30-08-2021, 16:09   

Zdjęcia u mnie są bardzo małe i słabej jakości, więc trudno mi cokolwiek zobaczyć, jedynie zderzak z maską wydają się słabo spasowane.

DejVit napisał/a:
jak na benzynę jest to dość sporo

Niby dlaczego? Nie wiedziałem, że silniki benzynowe mają jakieś limity/zakresy przebiegów.

Słyszałem o egzemplarzach, które zrobiły 300tys. km na gazie, a co dopiero benzynie. W tym przypadku taki przebieg może być zaletą, bo jest mniejsza szansa, że kręcony. Jednakże warto się dowiedzieć jak wygląda sprawa z łańcuchem rozrządu i luzami zaworowymi - to mogą być główne bolączki jeśli auto nie było dobrze dbanie pod względem serwisowym silnika.

Sprawdź to co w każdym aucie, ale zwróć uwagę na rdzę. Też nie kupujesz auto z salonu, tylko ponad 10 letnie za taką cenę, że nie można oczekiwać nie wiadomo czego.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
mesual 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 18
Skąd: zza krzaka
Wysłany: 30-08-2021, 16:30   

DejVit napisał/a:
Do tego cena jest bardzo kusząca - 14500 zł

W tej cenie ten przebieg to normalna sprawa, ale na Twoim miejscu zwróciłbym uwagę na spasowanie maski ze zderzakiem pod plastikami dopiero widać wzmocnienie, radziłbym tam tez zaglądnąć, na przednim siedzeniu jest chyba dziurka jak by było palone w samochodzie. Ponadto zwróć uwagę na historie samochodu bo w moim egzemplarzu przy 150k przebiegu łańcuch rozrządu był wyciągnięty o 3 cm po obwodzie (rozrząd kompletny części około 1000zł). Zobacz tez na szyby czy sa oryginalne jak wygląda tłumnik opony hamulce, jak wygląda olej w silniku ponieważ w późniejszej eksploatacji będziesz musiał zainwestować. Dam Ci przykład ze np komplet opon w rozmiarze 205/60 jest droższy od bardziej chodliwych 205/55 około 400 zł. Z małych rzeczy zbiera się wielka kwota.
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-08-2021, 19:28   

Sam mam prawie 260 tys nalatane i silnik ma sie świetnie , ważne to wymiany oliwy , fitrów i świec na czas , i okresowe przeglady i tyle , nie masz sie czego obawiać , lepiej kupic realne 260 tys niż 600000 cofnięte na 198 tys :badgrin:
 
 
DejVit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2021
Posty: 2
Skąd: Nidzica
Wysłany: 01-09-2021, 17:45   

Dziękuję wszystkim za wiadomości, mam jednak do was jeszcze parę pytań:

HUGIO napisał/a:
warto się dowiedzieć jak wygląda sprawa z łańcuchem rozrządu i luzami zaworowymi

Jeśli chodzi o łańcuch to na słuch nie wiem czy będę w stanie coś wychwycić, gdyż nie jestem ekspertem, to pierwszy samochód który sobie kupuję. Jak skontrolować luzy zaworowe lub ewentualnie ile będzie kosztowało zlecenie tego mechanikowi?

mesual napisał/a:
zwróć uwagę na historie samochodu

sprawdziłem na historiapojazdu.gov.pl tam nic podejrzanego nie znalazłem. Jak mogę się dokładniej zbadać historię auta?

Fred.X napisał/a:
ważne to wymiany oliwy , fitrów i świec na czas

Mógłbyś mi powiedzieć jakie są interwały tych wymian?

A tak z innych spraw:

Fred.X napisał/a:
Sam mam prawie 260 tys nalatane i silnik ma sie świetnie

Zrobienie takiego przebiegu samemu, a kupno z tyloma km to co innego. Ty wiesz że dbałeś, Ja nie wiem czy wszyscy poprzedni właściciele dbali.

Jak wygląda koszt utrzymania takiego auta? Słyszałem już, że części dość drogie. I jak wygląda sprawa ze spalaniem - można wierzyć opiniom wystawianym na autocentrum.pl?

Jak ktoś ma gaz to może pomoże, spalanie na gazie dużo większe niż na benzynie? Gdzie polecacie zagazować? 3k pln wystarczy?

Dziękuję jeszcze raz za wszystkie wiadomości :)
PS. będzie ktoś na weekend w Koszalinie i chciałby pomóc w oględzinach? :D
 
 
nicea 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2021
Posty: 12
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 01-09-2021, 19:40   

Części nie są jakieś mega drogie, na moje w miarę normalne ceny i akceptowalne, ale tu tylko trzeba pilnowac oleju, rozrządu i lancucha , a tak to sie nie ma co [edit] Sam kupilem w kwietniu ale z przebiegiem 109 tys za 27 kola. teraz ma prawie 117 tys.

Gazu nie wkladaj bo to auto malo pali, a jak wlozysz gaz to bedziesz jezdzic co 20 tys na regulacje zaworow...

najnizsze spalanie wg komputera mialem 5.8 jazda emerycka.

Najwyzsze wiadomo miasto 10-12

a tak srednio realnie liczac od baku do baku to wychodzi pomiedzy 6.7 - 7.3 wiosna lato. czasem depne , pokrece, czasem spokojnie jezdze.

ale ja po miescie nie jezdze , chyba zeby z niego wyjechac, wyznajde zasade , ze autem sie po miescie nie jezdzi bo mozna wszedzie isc z buta itd.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 01-09-2021, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 01-09-2021, 19:50   

DejVit napisał/a:
Fred.X napisał/a:
ważne to wymiany oliwy , fitrów i świec na czas

Mógłbyś mi powiedzieć jakie są interwały tych wymian?


Olej i filtry wymienia się co około 10 tys. km lub raz w roku (chociaż karta serwisowa mówi, że filtr powietrza wymienia się co 30 tys. km).

Świece irydowe wg. karty serwisowej wymienia się co 100 tys. km. Ja bym zrobił to trochę wcześniej, mniej więcej po połowie tego interwału.
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
Fred.X 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback + Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 315
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-09-2021, 21:28   

Z cenami części dramatu nie ma , ostatnio wymieniałem drązki kierownicze , końcówki drążków , i łączniki stabilizatora przód , drążek 72 zł , końcówka 41 zł , łączniki 74 zł , wszystko Meyle HD , więc dramatu nie ma , świece Beru komplet płaciłem około 84 zł
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 03-09-2021, 09:38   

Mój Lancer ma obecnie 263 tys . wymiana oleju co 10 tys od nowości , jestem 2 użytkownikiem auto bezawaryjne poza częściami które się zużywają. hamulce , końcówki ,amortyzatory . silnik i łańcuch oryginał nie otwierane , spalanie oleju minimalne w normie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.